Smartklokketips

Solfrid

Flørter med forumet
Fitbiten min vil ikke lade lenger så jeg vurderer å kjøpe meg ny smartklokke, men det var mye å sette seg inn i. Er det noen som har noen tips til en klokke? Ser at garmin skal kunne hjelpe å tracke syklus. Er det noen som har noen erfaringer med de? Evt andre klokker som gjør det samme?

Jeg har Garmin (Epix) og er strålende fornøyd med den, gir mye info om trening, søvn osv! Veldig dyr da:dead:

Jeg logger syklusen med den og det fungerer greit, men føler ikke den gir noe mer enn alle andre apper akkurat på syklustracking:)

Fitbiten min vil ikke lade lenger så jeg vurderer å kjøpe meg ny smartklokke, men det var mye å sette seg inn i. Er det noen som har noen tips til en klokke? Ser at garmin skal kunne hjelpe å tracke syklus. Er det noen som har noen erfaringer med de? Evt andre klokker som gjør det samme?
Bruker gramin til å tracke syklus, og det fungerer greit :happy:

Har garmin venu 3s. Veldig fornøyd!

Har Garmin Fenix 7s selv og er dritfornøyd med klokka generelt, men ikke så fornøyd med kvinnebiten av det egentlig. For å være ærlig, om hovedpoenget er syklus tracking osv, ville jeg heller valgt en apple watch, eller kanskje en oura ring over ei garmin klokke. Garmin er helt klart de beste treningsklokkene da!

Om du ønsker å gå får Garmin ville jeg anbefalt en Venu 3s, den har det meste du trenger til tracking av syklus og er ikke sykt dyr. De andre garmin modellene er enten veldig dyre, eller så har de ikke body temp tracking, og uten body temp tracking kan en nesten bare bruke hva som helst app til å tracke syklus.

Last edited:
Jeg har flere Garminklokker og bruker sykluskalenderen der både for å registrere syklus og forutsi syklus. Ut fra registreringer jeg har gjort om menstruasjonsdager så beregner de tid til både fruktbar periode og neste mens + omtrentlig varighet neste mens kommer til å ha. Og for min del (som har ganske, men ikke 100% regelmessig syklus) må jeg si at det virker ganske presist faktisk! Jeg får alltid mens ca den dagen som klokken har antatt det vil komme, og mensen pleier også å vare ca 4-5 dager som den antar. Jeg ser denne syklusen at den beregnet fruktbar periode fra ca torsdag til søndag, men det stemmer nok ikke da jeg fikk tydelig elslim på papiret allerede i går ved wc-besøk. Men alt i alt syns jeg de fungerer veldig godt og vil anbefale Garmin. Er jo ikke tilfeldig at jeg har flere Garmin-klokker, for jrg er generelt veldig veldig fornøyd! :)

Tusen takk for alle tipsene. Heller mot Garmin Venu 3s, men må nok vente til neste lønning :angelic:
Har denne og er veldig fornøyd! Men sjekk om du finner en brukt på Finn? De holder godt, men mange vil alltid ha det nyeste eller funnet ut at smartklokkene ikke er noe for de :)

Jeg anbefaler også Garmin 3s (med mindre du har lyst å vente på neste modell. Jeg har per nå 2s selv, og har hatt lyst på 3s kjempelenge. Men ryktene sier at 4s skal komme i løpet av høsten, så nå sitter jeg utålmodig og venter på at den skal komme på tilbud før/når den nye kommer i butikk :laughing002 )

Back
Topp