Smarte oppbevaringsløsninger til huset mitt? (bilder)

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest

Dette er planløsningen nede.

Dette er oppe, men vi skal gjøre det litt andeledes. Men huset mangler smarte oppbevaringsløsninger. Gangen har ikke plass til ett skap enngang. Nå har jeg grublet i ett helt år, har dere noen tips ut i fra planløsningene? Vi har kaos i alle klær, leker, andre ting. Jeg vill ha ett ryddig hjem:)

Veggen inntil badet fra gangen skal det stå enn trapp.

Er det oppe eller nede du vil ha løsninger?

Kommoder kan jo ha mye plass, trenger ikke ha skap for å få system tenker jeg...

på det øverste bildet...:
på den lange veggen utfor kjøkkenbordet - der kan du jo smelle opp gulv-til-tak-skap med feks glassdører som du kler på baksiden med et pent stoff... da blir det ikke så "hardt" men du får skjult rotet...
på høyre side i gangen ser det jo ut som det er plass til skap&skoskap?
på vaskerommet ser det jo ut som det er god plass til skap?
Om du har en lang benk har jo ikea både vanlige overskap og de som har sånne "vippe-opp"dører..

Oppe ser det jo ut som om du har masse plass i loftstua da? Der kan du ha kommoder, lave hyller med dører for å skjule rotet, og i kneveggene er det jo masse plass til feks julepynt, gamle klær, leker som skal vegg osv osv....

Litt dumme disse tengningene. De viser blandt annet ikke hvor dårlig vaskerommet er lagt opp, da det er også ett tekniskrom, på dene ene siden står et enn stooor varmepumpe, på den andre siden av veggen har vi to skap, det ene er sånn rør til rør og den andre er noe strøm. Den tredjeveggen uten vinduet er det stengekran og sikringer. Det er ett rom jeg kunne stuet så masse med skap fra topp til tå. Men isteden ble det ett ubrukelig rom. Vi skal se om vi kan sette inn kjøkken innredning der etterhvert, for jeg drømmer om å bruke dette som enn grov inngang.
Den langeveggen over spise stuen kunne jeg sikkert hatt noe på, men der har jeg i dag vitrineskap fullt av servise. Men enn fin tanke å kanskje har skap der:)
Vi har satt inn billybok hyller på den ene veggen i stuen, der fikk vi stuet litt vekk.

Vi sliter ekstremt med jakker, spesielt på vinterstid. Da det flyter over av jakker, dresser, vinterdresser. Jeg tar i mot alle forslag her, for jeg har sett meg blind og ser bare alt det negative:) De har plassert vinduer og skaper på de merkverdige plasser.
Oppe blir det litt andeledes da vi skal ha walk in og enn bod.  Får man lov til å dytte mye inn i kneveggene? Har enn svigerfar som sier der skal det være luft:)

søteste skrev:
Litt dumme disse tengningene. De viser blandt annet ikke hvor dårlig vaskerommet er lagt opp, da det er også ett tekniskrom, på dene ene siden står et enn stooor varmepumpe, på den andre siden av veggen har vi to skap, det ene er sånn rør til rør og den andre er noe strøm. Den tredjeveggen uten vinduet er det stengekran og sikringer. Det er ett rom jeg kunne stuet så masse med skap fra topp til tå. Men isteden ble det ett ubrukelig rom. Vi skal se om vi kan sette inn kjøkken innredning der etterhvert, for jeg drømmer om å bruke dette som enn grov inngang.
Den langeveggen over spise stuen kunne jeg sikkert hatt noe på, men der har jeg i dag vitrineskap fullt av servise. Men enn fin tanke å kanskje har skap der:)
Vi har satt inn billybok hyller på den ene veggen i stuen, der fikk vi stuet litt vekk.

Vi sliter ekstremt med jakker, spesielt på vinterstid. Da det flyter over av jakker, dresser, vinterdresser. Jeg tar i mot alle forslag her, for jeg har sett meg blind og ser bare alt det negative:) De har plassert vinduer og skaper på de merkverdige plasser.
Oppe blir det litt andeledes da vi skal ha walk in og enn bod.  Får man lov til å dytte mye inn i kneveggene? Har enn svigerfar som sier der skal det være luft:)

Har du ikke plass til digert skap i gangen da? Skyvedørsgarderobe eks?

Vet ikke om knekott, men tror mange bruker de til lagring. Hva skal man med luft da?

man trenger jo ikke å stappe de helt fulle, kneveggene.. vi har knevegger med oppbevaring bak vårt soverom, og i trappa.. pga skråtaket får vi ikke skvist ting helt ut, og det blir luft der inne.. :)
ang jakker så må man bare prioritere.. må du ha 4 jakker? Må du ha 3 dresser?

Vi har en relativt liten gang, med en lang smal bod på innsiden.. I gangen henger jakker i daglig bruk - i mine øyne er det litt for mange jakker som bare blir hengende, men det er tiltak å rydde..... vi har bare en enkel knaggrekke fra ikea med 5 kroker på.. I tillegg henger det to knagger i T sin høyde til hans jakke.. Han har to jakker, en til bhg, og en til "pent". 
Dressen............... den er jo stort sett i bhg, men må hjem til tørk.. da henger jeg den i dusjen på badet nede over natta og tar den med tilbake i bhg dagen etterpå. 
I helgene henger jeg den på fryseskapdøra i boden og lukker døra til boden.

Dette er før-bilde av boden.. På venstre side har vi 2 billy-bokhyller ca 1 meter høye? Der har vi sko. De er jo bare 30 cm dype, så de tar ikke stor plass. Har kjøpt ei ekstra hylle og satt inn i hver, og de rommer alt av sko vi ikke bruker hver dag.
På høyre side kan du skimte et skyvedørsskap, det har vi solgt og erstattet med en løsning fra ikea - antonius. Jeg valgte de hvite plastboksene istedenfor trådkurver, for å unngå at ting ramlet ut.. de er merket med dymo slik at jeg vet hvor ting er og hvor ting skal. Har både store og små bokser, i tre høyder. Øverst ligger det topplater, som vi også da kan ha ting på - pappesker, sitteunderlag på rull osv osv... Helt innerst er det klesstenger i to høyder:
ANTONIUS 1 seksjon/veggskinne IKEA 
Rommet er kanskje ikke veldig stort og man kan ikke akkurat ta seg en vals der inne, men vi har virkelig fått utnyttet plassen fra gulv til tak, og hadde det ikke vært for at jeg vil ha muligheten til å tørke tøy i taket der inne, så kunne vi også ha hatt billybokhyller helt opp til taket så jeg kunne fått hatt et slags spiskammers... Men jeg velger heller tørk, så jeg slipper stativ i stua... 
Høyre vegg er altså fryseskap, tre høyder med kurver og så kleshengestativet som vist på bildet over. Så rommet er langt og smalt.

Miss Fat skrev:

søteste skrev:

Vet ikke om knekott, men tror mange bruker de til lagring. Hva skal man med luft da?

Nei, det blir i tilfelle ikke tykkere enn 15 cm. Dette pga vi har det så åpent overalt:( Så har enn vegg, men da stenger jeg inngangen til stue. Synes det blir så rotete med knagger. Så vill helst ikke ha det heller. Har enn stor ubrukelig hall..... :(
Trenger enn interiørdesigner jeg:) Skal se om jeg kan finne et

Miss Fat skrev:

søteste skrev:

Nei, det blir i tilfelle ikke tykkere enn 15 cm. Dette pga vi har det så åpent overalt:( Så har enn vegg, men da stenger jeg inngangen til stue. Synes det blir så rotete med knagger. Så vill helst ikke ha det heller. Har enn stor ubrukelig hall..... :(
Trenger enn interiørdesigner jeg:) Skal se om jeg kan finne ett bilde av gangen fra virkeligheten:)

Dette er ikke fra min gang, men fra ett visningshus.

På veggen mellom de to åpnonger har jeg skoskap. Dette redder oss iallefall for sko kaoset:)

Har du tørkestativet i taket, det var jo genialt:)Mye jeg skal ta med meg videre her Dollface, mye smarteløsninger:) Vi har begrenset med jakker, men problemet er jo at vi har ingen andre steder å stue dette heller, inntilvidere da. Regner med at det blir litt mindre kleskaos da vi får både bod og walk in, men det er noen år til:)
Og vi har som regel hauger av klær til lillemann da vi er avhengig av å ha dobbelt opp, fordi vi glemmer alltid noe i barnehagen. Han har noen kroker inne hos seg, der det henger enn del jakker osv. Men jeg klarer ikke å få orden i kaoset uansett. :) Mangler kanskje ordens genet jeg:O

søteste skrev:
Dette er ikke fra min gang, men fra ett visningshus.

På veggen mellom de to åpnonger har jeg skoskap. Dette redder oss iallefall for sko kaoset:)

Jeg synes det ser ut som det er stor plass til venstre til et garderobeskap. Trenger ikke mer for å få litt system. jeg har et 176 høyt- 1meter bredt og 50 dypt skap som rommer jakker, sko, luer og votter til alle 4, hjelmer og diverse som må være lett tilgjengelig i en gang. Skal dere ha trapp til høyre som på bildet ville jeg enten lukka den og hatt bod/skap under. eller om åpen en stor kommode under.

Back
Topp