man trenger jo ikke å stappe de helt fulle, kneveggene.. vi har knevegger med oppbevaring bak vårt soverom, og i trappa.. pga skråtaket får vi ikke skvist ting helt ut, og det blir luft der inne.. :)
ang jakker så må man bare prioritere.. må du ha 4 jakker? Må du ha 3 dresser?
Vi har en relativt liten gang, med en lang smal bod på innsiden.. I gangen henger jakker i daglig bruk - i mine øyne er det litt for mange jakker som bare blir hengende, men det er tiltak å rydde..... vi har bare en enkel knaggrekke fra ikea med 5 kroker på.. I tillegg henger det to knagger i T sin høyde til hans jakke.. Han har to jakker, en til bhg, og en til "pent".
Dressen............... den er jo stort sett i bhg, men må hjem til tørk.. da henger jeg den i dusjen på badet nede over natta og tar den med tilbake i bhg dagen etterpå.
I helgene henger jeg den på fryseskapdøra i boden og lukker døra til boden.
Dette er før-bilde av boden.. På venstre side har vi 2 billy-bokhyller ca 1 meter høye? Der har vi sko. De er jo bare 30 cm dype, så de tar ikke stor plass. Har kjøpt ei ekstra hylle og satt inn i hver, og de rommer alt av sko vi ikke bruker hver dag.
På høyre side kan du skimte et skyvedørsskap, det har vi solgt og erstattet med en løsning fra ikea - antonius. Jeg valgte de hvite plastboksene istedenfor trådkurver, for å unngå at ting ramlet ut.. de er merket med dymo slik at jeg vet hvor ting er og hvor ting skal. Har både store og små bokser, i tre høyder. Øverst ligger det topplater, som vi også da kan ha ting på - pappesker, sitteunderlag på rull osv osv... Helt innerst er det klesstenger i to høyder:
Rommet er kanskje ikke veldig stort og man kan ikke akkurat ta seg en vals der inne, men vi har virkelig fått utnyttet plassen fra gulv til tak, og hadde det ikke vært for at jeg vil ha muligheten til å tørke tøy i taket der inne, så kunne vi også ha hatt billybokhyller helt opp til taket så jeg kunne fått hatt et slags spiskammers... Men jeg velger heller tørk, så jeg slipper stativ i stua...
Høyre vegg er altså fryseskap, tre høyder med kurver og så kleshengestativet som vist på bildet over. Så rommet er langt og smalt.