Smaleste Bilsete , trenger tips!

• Trådstarter Trådstarter #2
  • Opprettet Opprettet

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Vi venter nr 3, og har akkurat kjøpt en ny 2014 modell Skoda octavia som vi håper å få alle tre plassert i baksetet.
Jeg trenger derfor hjelp med hvilke bilseter som er smalest.

Vi får da et barn i hver sete-Str. En nyfødt, en 2åring og en seksåring.

Håper noen har peiling her, da det står lite på nett om bredde på bilseter:)

Dere må nesten bare prøve.

I vår bil får vi akkurat plass til en beltestol (Cybex Solution x-fix, må da festes uten isofix for å få plass), et besafe izi combi x3 bakovervendt og et maxi cosi cabriofix med base i midten. :)

sete nr 2 : duologic er ganske smalt, tar ikke sånn kjempe stor plass heller. men bare opp til 18kg, men kan festes med isofix og belte

jeg har en britax two way den er ganske smal :) vertfall smalere enn den forgie jeg hadde veldig fornøyd med den til nå :)

vi har to britax beltestoler som må festes uten isofix når snuppa kommer. Til vår bil passet både akta graco duologic og logico s. var de eneste to babystoler vi fikk plass til...

Takk for svar. Da skal jeg undersøke de setene dere nevner her.
Er jo selvfølgelig viktig at de er trygge og bakovervendte også, men håper vi finner en god løsning:)

Takk for svar. Da skal jeg undersøke de setene dere nevner her.
Er jo selvfølgelig viktig at de er trygge og bakovervendte også, men håper vi finner en god løsning:)
Dra for å prøve :D
Men vi har en Britax beltestol til eldstemann, kidfix heter den. Den finnes også uten isofix, eller man kan ha den med isofix og bestemme selv om man vil feste den med eller uten (setet scorer bra også uten bruk av isofix!), og maxi cosi babybilstolen er ganske smal synes jeg, spesielt uten basen. Og det er like trygt uten base om man passer på å stramme selen skikkelig. Lillebror har nå Britax Max-way og jeg synes det er ganske smalt. Har også prøvd Britax TWE bakovervendt. Det setet er lite og nett, og har kjempegod plass til store barn som skal sitte bakovervendt =)

Vi har britax adventure til 9-åringen på ene siden, britax max-way i midten til 2-åringen, og får akkurat plass til maxi-cosi babysete på andre siden til mini som kommer i april. Vi har en opel astra, som nok er mindre enn octavia tenker jeg.

Back
Topp