Smakssansen

LivetsHemmelighet

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Novemberlykke 2022
Noen flere som har forandret smakssans?

Pepsi Max og Redbull takler jeg ikke, og jeg elsker pepsi max og har kun drukket det i allefall 8 år :hungover:

samme med bacon potetgull, elsket det før men nå i helga smakte det… forferdelig :hilarious:

var ingenting slik med guttakrutt, så satser på at det er jentetegn :hilarious:
 
Merker ingenting på smaksansen. Men merker at eg reagerer på lukter av middag. Da blir eg små dårlig. Og det er mat eg har pleid å spise
 
Den maten jeg hadde voldsom apetitt på i forroge uke klarer jeg ikke tanken på nå. Samme med en middagsrett jeg egentlig er glad i. Vet ikke om det smaker rart hvis jeg prøver å smake nå men jeg blir så kvalm av tanken at jeg har ikke tenkt å prøve :laughing002
 
Merke sterkere luktesans, kan lukte snus (som æ i utgangspunktet ikke like lukten av) på laaaang avstand
 
Bryter meg av en del «hverdagslukter», som f.eks lukta av når jeg lager toast til eldstemann, og av kattematen.. Orker ikke tanken på hvitløksbrød og bernaisesaus:depressed:
 
Hmhm, neeei, har egentlig ikke merka noe spesiell forskjell
 
Taco:hungover:. Vanligvis elsker jeg Taco, mamma ringte nettopp og spurte om hun skulle lage Taco til oss når vi kommer i morgen...... bare jeg tenker på det kjenner jeg spyen langt oppi halsen.
 
Luktesansen er veldig sensitiv. Smakssansen er også endret. Mye jeg ikke klarer å spise lengre, men det var verre rundt uke 5-6 (i uke 10 nå). Skal så lite til før jeg brekker meg av både lukter og smak.. og ting jeg ser, som f.eks matrester i vasken :hungover: Til og med tannpussen er en utfordring for tiden.
 
Både endring i smak og luktesans her. Pepsi Max, kaffe er ikke det samme som før (heldigvis), dessverre smaker koffeinfri kaffe sikkerlig pyton. Men liker mer friske smaker, så her går det mye i frukt. Var likt med guttungen, så blir spennende å se om cravings etter brødskive med fiskepålegg og kefir kommer snikende også
 
Back
Topp