Smaksprøvetråd

Barbamamma30.04.17

Flørter med forumet
Noen av oss er vel i startgropa for smaksprøver og grøt nå. Hva gir dere , tips ideer. Min er 3,5 mndr nå, men tenker å gi litt mme i tillegg nå, for å gi litt ekstra på kvelden, ogstsrte rilvenning til nye smaker. Grøt og smaksprøver om to uker.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lillemannen her har fått risgrøt. Ser ut som om han liker det. Skal lage pastinak nå i helga og se hva han sier til det :)
 
Vi fikk høre av en på barsel at det bare var å gi smaksprøver (altså ta litt på fingeren) til vår av forskjellige ting og det kunne man gjøre fra de var veldg små (da var hun vel litt over 2 mnd, så vet ikke hvor små hun siktet til). Vi gir jo ikke fra vår mat som er full av salt og andre skummelheter, men f.eks litt potet eller most gulrot, andres babygrøt (har andre babyer rundt som er noen mnd eldre) osv. Har nå kjøpt inn risgrøt som jeg lager mer som suppe og gir et par skjeer til sammen (men det blir jo i flere vendinger når den er så tynn) men akkurat dét har jeg ikke fått råd om, bare prøvd meg frem. For å tilvenne magen litt sakte men sikkert. Skal legges til at vektøkningen ikke er enorm, så det er grunnen til at vi har valgt å starte tilvenning litt tidlig. Nå er hun 3.5 mnd.
 
Vi har prøvd et par ganger med grøt og gulrotpuré her nå, men det er tydelig at snuppa vår ikke var klar for det helt enda. Ble bare hyling og brekninger av de få skjeene vi fikk inn, så tror heller vi venter litt til hun begynner å vise interesse for å spise selv :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Her er vi godt igang da lille trille ikke ble mett på bare melk lengre. Hun elsker grøt,

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Kan ikke få nok av sviskemos. Fikk prøve pære idag, noe som falt i smak. Prøvde ei skjei med most gulrot og potet i går, mek det var visst ikke noe særlig :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Prøvde litt sånn frukt smoothieting i dag me eple å jordbær, så falt voldsomt i smak :) Men kjenne eg komme t å drøya grød osv en måne t :) Han e 4 mnd i dag :)
 
Har begynt med grøt, litt utvidet smaksprøve til kvelds, 2-3ts.
Har også smakt på potet ogsviskemos. Veldig moro!



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Og svigermor skal alltid prøve å gi henne krem!! Jeg blir sprø! Jammen det er da så lite sier hun. Hun skal ikke ha krem, hun skal ikke ha kumelk, kjære vene slutt å bøll med ungen min.... Og så blir jeg den hysteriske mora da.. Og så er det også så morsomt...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan ikke få nok av sviskemos. Fikk prøve pære idag, noe som falt i smak. Prøvde ei skjei med most gulrot og potet i går, mek det var visst ikke noe særlig :)
Samme her :) Han bare elsker sviskemos! Har ikke testet ut pære enda, men har glasset stående i skapet. Gulrot med potet var også greit. Om kvelden får han nå grøt med mais og banan og den elsker han også! Herlig å se når dem smaker noe for første gang og så bare hiver innpå :)
 
Og så blir jeg den hysteriske mora da

Åhh, I know! Dette er så syyyykt irriterende! Fordi man selv synes noe er så godt, så er tanken at man gjerne vil dele det med lillegull. Men de har ikke behovet, trenger ikke få det, og i alle fall ikke ting de faktisk ikke skal ha før de er rundet året! Men ja, da blir man tatt for å være hysterisk. Great!
 
Back
Topp