Smaksprøver

Foreløpig har vi bare prøvd grøt, sviskemos og pæremos, og han har likt alt. Men de siste to dagene har jeg kuttet litt ut smaksprøvene igjen, da han hadde slitt ekstra mye med luft i det siste :)
 
Jeg gir sikkert for mye smaksprøver. Haha. Hun kan fint spise 3-4 skeier med pæremos osv.
Hun liker det meste ,best kaldt.
Redd jeg gir henne for mye mat..:arghh:
Men hun er stor, og trenger litt mer, og ammingen er redusert(!) noe som var målet.

Ca maks 4 skeier grøt hver kveld. Og litt frukt/ gulrot (ca 4 skeier) eller annet ellers iløa en dag.

Hvor mye gir dere ?:facepalm:
 
Last edited:
Han digger søtpotet & mm puré!
Var litt skeptisk til kokt pære&mm puré.
Gulrot&mm går også ned med et smil.
Han får en tskje ca annenhver dag. I dag fikk han 2-3 skjeer. Han var så ivrig. Har ikke lagt merke til noe forandringer
 
Liker best sviskemos:)
 
Her har hun fått smake på flere ting, men sviske og noe med mango i er helt klart det beste.
Så grøt blander jeg 50/50 med sviske. For magen og smaken sin del :)
Så langt ikke mer en 2ts grøt. øker forsiktig

Søtpotet og gulrot var hun ingen fan av :hilarious:
 
Jeg gir sikkert for mye smaksprøver. Haha. Hun kan fint spise 3-4 skeier med pæremos osv.
Hun liker det meste ,best kaldt.
Redd jeg gir henne for mye mat..:arghh:
Men hun er stor, og trenger litt mer, og ammingen er redusert(!) noe som var målet.

Ca maks 4 skeier grøt hver kveld. Og litt frukt/ gulrot (ca 4 skeier) eller annet ellers iløa en dag.

Hvor mye gir dere ?:facepalm:

Jeg begynte å gi grøt forrige søndag. Lagde grøt av 2 teskjeer, og det har han klart. Og det fikk han på formiddagen. I dag lagde jeg fullporsjon utifra grøtboks oppskriften, men klarte ikke gi alt. Det virket mye, var liksom redd for han skulle få ut alt. Min 1.mann gjorde det og etter det nektet han grøt.
Når du sier 4 skjer grøt er det etter lagind eller når du blander grøten?
 
Jeg begynte å gi grøt forrige søndag. Lagde grøt av 2 teskjeer, og det har han klart. Og det fikk han på formiddagen. I dag lagde jeg fullporsjon utifra grøtboks oppskriften, men klarte ikke gi alt. Det virket mye, var liksom redd for han skulle få ut alt. Min 1.mann gjorde det og etter det nektet han grøt.
Når du sier 4 skjer grøt er det etter lagind eller når du blander grøten?
Det er etter laging, jeg prøvde med smaksprøver oppskriften på esken og jeg har ca halvparten av det. Merker hun sikkert kan få litt mer nå. Men vil vente til neste veiing på Onsdag for å se at alt går riktig vei.. hvor gammel er din baby nå?
Fikk du aldri gitt 1.mann mer grøt noensinne da ?
 
Det er etter laging, jeg prøvde med smaksprøver oppskriften på esken og jeg har ca halvparten av det. Merker hun sikkert kan få litt mer nå. Men vil vente til neste veiing på Onsdag for å se at alt går riktig vei.. hvor gammel er din baby nå?
Fikk du aldri gitt 1.mann mer grøt noensinne da ?

Min blir 5 mnd i morgen[emoji170] samme her redd for å gi mye da han er gulpe barn.

1.mann nektet grøt, så jeg blandet litt i flasken hans[emoji4].
 
Min blir 5 mnd i morgen[emoji170] samme her redd for å gi mye da han er gulpe barn.

1.mann nektet grøt, så jeg blandet litt i flasken hans[emoji4].
Okei.
Kjipt med gulpebarn :sorry:.. kan jo gå seg til ifht fast føde da.:happy:
 
Prøvd grøt, pæremos og sviskemos.
Lite begeistret for grøten (brekker seg uansett hvor tynn den er og hvor lite det er på skjeen)
Pære og sviske går ned på høykant :)
 
Prøvd grøt, pæremos og sviskemos.
Lite begeistret for grøten (brekker seg uansett hvor tynn den er og hvor lite det er på skjeen)
Pære og sviske går ned på høykant :)

Her blander vi 50/50 grøt og sviske.
Da er det nam nam :)
Har også blandet med søtpotet.
 
Smakte sviske og avocado i dag (ikke sammen). Han var helt vill etter avocado. Ikke sett han sånn før [emoji23]
Veldig morsomt!
 
Back
Topp