Smaksprøver

Happy-star

Forelsket i forumet
Hvor flinke er dere med dette?

Det skal jo være så viktig at de får smake mest mulig. Det fins jo faktisk utrulig mye barnemat hun kan få smake. Syns det hadde vært greit om hun likte mye forskjellig liksom. Men så domt å åpne de glassene for et par skjeer en dag og et par neste dag, åsså kaste dem. Hva gjør dere?

Hun spiser jo for det meste pupp og det regner jeg med hun gjør en stund til, men vil at hun skal få smake mest mulig om dere skjønner. Hun får jo litt med oss men ikke alt som hun kan smake føler jeg av vår mat.

Bør de være godt vant til 4 mnd maten før de går videre? tenker på klumpene etc?

ps: lest foreldre&barn dinne uken? venninna mi er der med sin lille prematur. Så bra det har gått bra:)

Jeg synes det er greit å la Alexander bli vant med en smak før jeg går over til noe nytt. Om han liker det fort går jeg raskere over til en ny ting, men om han er skeptisk (som han var/er med middagsglass) bruker jeg gjerne to slike glass før jeg går over til noe nytt. 

Benjamin har likt alt han har smakt på så langt, så da bruker vi opp glasset før vi prøver noe nytt [:)]

OK - kanskje lurt å ta en ting om gangen ja. Men vil jo ikke hun skal spise så mye av det heller, som middagsglass å sann liksom, siden jeg vil amme en god del enda.

Las i sta faktisk at de små gjerne må smake noe 10 til 15 ganger før de virklig liker det.

Snuppa liker ting bedre å bedre så kan sikkert stemme sjøl om ho spiser det meste.

Har det 4 - 6 dager da eller?

Må vel begynne med større smaksprøver jeg da?

Men ville liksom ikke at det skulle bli et helt måltid av det

ORIGINAL: nette85

OK - kanskje lurt å ta en ting om gangen ja. Men vil jo ikke hun skal spise så mye av det heller, som middagsglass å sann liksom, siden jeg vil amme en god del enda.

Las i sta faktisk at de små gjerne må smake noe 10 til 15 ganger før de virklig liker det.

Snuppa liker ting bedre å bedre så kan sikkert stemme sjøl om ho spiser det meste.

Hvor gammel er hun? Når de er 6 mnd må man vel gi flere måltider med fast føde.

Det er jo kjempe greit da:) Flink gutt du har:)

ORIGINAL: *Høna*

Benjamin har likt alt han har smakt på så langt, så da bruker vi opp glasset før vi prøver noe nytt [:)]

Akkurat blitt 5 mnd.

Ja må vel snart lage et måltid til. Spiser bare kvelds nå. Resten er pupp.

ORIGINAL: nette85

Hvor gammel er hun? Når de er 6 mnd må man vel gi flere måltider med fast føde.

For å få glassene til å vare lengre ved mindre smaksprøver kan du fryse ned innholdet i f.eks. isterning-dippedupp (kom ikke på noe bedre ord) med en gang du åpner glasset. Så tar du bare opp 1-2 biter om gangen som du tiner/varmer. 

ORIGINAL: Shauri

For å få glassene til å vare lengre ved mindre smaksprøver kan du fryse ned innholdet i f.eks. isterning-dippedupp (kom ikke på noe bedre ord) med en gang du åpner glasset. Så tar du bare opp 1-2 biter om gangen som du tiner/varmer. 

Det har jeg lurt på, man kan fryse ned butikkmiddagen?

Jeg har lest det på hjemmesidene til noen av de ja. Og vil nok tro det uansett om det står på hjemmesidene eller ikke.

Jeg har lest det på hjemmesidene til noen av de ja. Og vil nok tro det uansett om det står på hjemmesidene eller ikke.

Da skal jeg gjøre det, er så kjedelig å kaste! Er jo noen dager han ikke spiser middag, og da må vi kaste resten [:-]

Back
Topp