Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei,
Har dere bynt med smaksprøver til baby? Hvordan går det? Jenta mi virker interessert, men får det ikke helt til. Så det meste kommer ut igjen.har prøvd mye forskjellig men lite som har falt i smak.
Har prøvd i ca 3 uker, og hun er bare fem mnd syns å huske at storebroren hennes gaffla innpå nesten med en gang. Men tenkte hun kanskje e litt ung enda. Så må vel bare fortsette å prøve takk for svarHvor lenge har du prøvd?
Mine har spist selv, eldste prøvde jeg å mate i ek hel måned uten fremgang. Lot han spise selv og innen et par uker spiste han en hel brødskive inkludert skorper til lunsj helt uten hjelp. Men han var 6 mnd da vi startet. Yngste begynte selv rundt ca 6 mnd hun også, spiste mer enn hun grisa ig spyttet ut en måned etterpå. Så med begge mine har det gått 1-2 måneder før de faktisk metter seg på maten heller enn å tygge av biter og spytte ut igjen.
Har prøvd i ca 3 uker, og hun er bare fem mnd syns å huske at storebroren hennes gaffla innpå nesten med en gang. Men tenkte hun kanskje e litt ung enda. Så må vel bare fortsette å prøve takk for svar
men da må de kunne sitte oppreist i matstol da, støttet av litt puter osv så de fleste er ikke klare for det før rundt6 mndArti at det kan være så forskjellig. Her er agurk en klar favoritt! Det pluss sharonfrukt og klementin.Vi begynte med litt smaksprøver nå da hun ble 5 måneder, og skal begynne med grøt når hun er 6 mnd i januar fordi hun virker interessert, og selv om hun virker fornøyd med morsmelk hittil, er hun ganske slank. Så vi har tenkt at hun er klar for mer. Vi har prøvd noen teskjeer med forskjellig, og hun er veldig tydelig på hva hun liker og ikke. Gulrot, eple og banan feks elsker hun, men hun synes konsistensen er rar og har ikke helt skjønt greia med at det ikke skal drikkes, men det havner i magen etter å ha gitt det på nytt og hun smaker og svelger. Det hun liker vil hun helst gripe skjeen selv for å putte maten i munnen. Mens feks agurk grøsser hun av og da vrir hun hodet vekk.
så utroli koseli å lese kordan d e hos dåkker! Skal nå prøve å gi litt større biter. Og jeg ser også at hun liker å sitte sammen med oss rundt bordet, skjeen er kjempe gøy. Og i går så fikk hun skikkeli dreisen på å svelge 
Vi begynte når tvillingene var 4 mnder, ble en teskjei her og der. Var systematisk til å begynne med, men så datt det litt ut pga diverse. Men det skal sies, nå spiser de jo grøt, 1 måltid til dagen. Når jeg lar de smake på noe nytt så skjærer de som regel grimas, ser ut som alt er surtHei,
Har dere bynt med smaksprøver til baby? Hvordan går det? Jenta mi virker interessert, men får det ikke helt til. Så det meste kommer ut igjen.har prøvd mye forskjellig men lite som har falt i smak.
da snakker vi svisker eller søte smoothier av diverse frukt. Litt morsomt å se på.
Bare ta det i hennes tempo. Det er helt vanlig alt kommer ut igjen. Må prøves flere ganger før går opp har jeg erfartHei,
Vi er på dette stadiet her. Tar det veldig med ro med maten her, men er nr. 3, så har et litt annet forhold til det nå enn med førstemann.Stresser ikke så veldig med at hun nødvendigvis skal spise/svelge, men mer gleden ved mat.
Ga henne smaksprøve av spaghettisausen vår(uten biter) ved middagbordet i dag, og den likte hun. Vi hadde dessverre hatt salt i og mye forskjellig oppi, så turte ikke gi henne mer for denne gange( med tanke på allergi og salt). Får heller planlegge litt bedre til neste spaghettimåltid De er supre! Jeg syns de som har plast istedenfor nett er enda bedre (fordi de er superlette å rengjøreVil tipse flere om denne smokken som HS tipset om. Er et nett inni så man kan legge matbiter inni sånn at baby trygt kan smake og sutte på uten å få ting i halsenhar det på matbutikker, fant denne på coop xtra
Det var et godt tips, da skal jeg lete etter en slik med silikontupp jeg også. Virker jo helt supert å kunne gi smaksprøver på den måten. Synes det er litt skummelt når de kan suge til seg større biter.De er supre! Jeg syns de som har plast istedenfor nett er enda bedre (fordi de er superlette å rengjøre) Jeg kjøpte vår på apotek