Smaksprøver og avføring

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Vi har startet med smaksprøver, dvs siste ukene har han fått smake hovedsakelig grøt og litt grønnsaker/frukt. Alt er anbefalte smaksporsjoner. Han er aktiv og virker fornøyd, men nå er det 4 dager siden siste avføring og jeg er redd han er forstoppet. Han har på kun morsmelk hatt bæsjebleie hver 1-2 dag. Vi har gitt han sviskemos og forsøkt massere mage + presse beina mot magen/sykle uten at det har endret noe. Flere tips?
 
Last edited:
Vi har startet med smaksprøver, dvs siste ukene har han fått smake hovedsakelig grøt og litt grønnsaker/frukt. Alt er anbefalte smaksporsjoner. Han er aktiv og virker fornøyd, men nå er det 4 dager siden siste avføring og jeg er redd han er forstoppet. Han har på kun morsmelk hatt bæsjebleie hver 1-2 dag. Vi har gitt han sviskemos og forsøkt massere mage + presse beina mot magen/sykle uten at det har endret noe. Flere tips?

vi hadde 3 uker med kun 1 bæsj i uken, så plutselig et par dager med 12 bleier om dagen, og nå er det gått ned til 3-4 om dagen. Grønt, gult, brunt, lukt, ikke-lukt. Tror det er vanlig :)
 
Vi har startet med smaksprøver, dvs siste ukene har han fått smake hovedsakelig grøt og litt grønnsaker/frukt. Alt er anbefalte smaksporsjoner. Han er aktiv og virker fornøyd, men nå er det 4 dager siden siste avføring og jeg er redd han er forstoppet. Han har på kun morsmelk hatt bæsjebleie hver 1-2 dag. Vi har gitt han sviskemos og forsøkt massere mage + presse beina mot magen/sykle uten at det har endret noe. Flere tips?
Samme har skjedd her også etter vi begynte med fast føde. Har bare kjørt på med sviskepure og ammet litt ekstra noen dager for å passe på at han får i seg nok væske. Noen dager har vi også droppet fast føde og kun ammet. Han er litt hard i magen enda, men håper det går seg til etterhvert. Tror dette er vanlig, så ville ikke vært alt for bekymret så lenge han er blid og fornøyd.
 
Back
Topp