smaksprøver i matbutikkene

mamma_møø

Glad i forumet
På butikken i forrige uke hadde de lagt ut smaksprøver på jordbær. De hadde kutta opp omtrent kanskje to korger, som var til å smakes på. Snuppelure fikk to biter, syntes det var veldig godt, og ville gjerne ha mer. Men hun fikk ikke det, siden jeg anser smaksprøver som smaksprøver, og det skal være til flere enn èn eller to stk.

Når vi stod der var det en annen jente som spiste og spiste og spiste. Tipper hun var fire-fem år. Og hun spiste ikke bare veldig mange biter der, men hun tok med seg omtrent halvparten også. Mens moren stod og såg på.

Tillater dere dette? Får barna spise så mye smaksprøver de vil, og ta med seg det de klarer å bære, eller begrenser dere barna? Jeg har alltid tenkt at man skal dele, og at alle skal få smake - men er det en utdatert tanke???

smaksprøve er smaksprøve.. en eller to biter..

er bare jeg som smaker her da, T vil ikke smake [8D]

Tar ikke smaksprøver som ikke er innpakket. Kanskje en smule hysterisk, men så mye rart den tiden jeg jobbet på buikk. Så vasker alltid frukten godt før vi putter den i munnen!

Smaksprøver er 1 eller 2, ikke mer. Superfrekt å la ungene grabbe til seg mer/eller gomle i vei selv også.. noe en del voksne faktisk gjør.

Nei vi får da ikke håpe at det å dele er en utdatert tanke(!)
Jeg hadde nok også latt barnet mitt få smake 1-2 biter, hvertfall ikke mere enn 3-4...
Hadde jeg tatt henne i å proppe i seg slik at mange andre ikke fikk hadde jeg nok reagert ja!

ORIGINAL: Lille09

jeg smaker aldri på smaksprøver i butikken, heller ikke min datter

Fordi at?

Nei, det hadde jeg aldri tillatt! [;)]
Snuppa får smake en - to biter! [:)]

ORIGINAL: Luthien05

Smaksprøver er 1 eller 2, ikke mer. Superfrekt å la ungene grabbe til seg mer/eller gomle i vei selv også.. noe en del voksne faktisk gjør.

Jeg smaker aldri på smaksprøver fordi jeg MÅ veie alt før jeg spiser det[8D] Snuppa får alltid smake, men max en bit. Var i butikken her om dagen og det var smaksprøve på foccacia.. Kjæresten min gomla i seg minst 10 biter, jeg ble såå flau[8D][:D]

Smaksprøver er for å smake og kjenne om man liker det. Hvis man gjør det, kan man KJØPE seg mer.

Helt ærlig så vil jeg ikke at barna mine skal smake på disse smaksprøve i det hele tatt.. Det er ganske mange som IKKE har vasket fingrene sine som graver oppi disse fruktfatene, blir faktisk ganske kvalm når jeg tenker på det..( folk plukker seg i nesa, røyker osv, er ikke bare søte barnefingre som er oppi den bollen med lanken sin da)

Da kjøper jeg heller en frukt til barna mine.. ( smaksprøver som deles ut på plastfat osv som kun "kokken" har laget får de) Men sånn bolle med apelsinskiver osv er æsj æsj.. [:'(]

her får han bare smake max 2 biter. vill han ha mer da må vi evt kjøpe det og vente til han komme rhjem

Etter jeg selv har jobbet i butikk så spiser vi ikke smaksprøver som butikken selv har laget. Smake om det står mennesker med demo av noen produkter, og da 1 smaksprøve[:D]

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

ORIGINAL: TheGoodWife

Av hygieniske årsaker tar ingen av oss smaksprøver i butikken. 

Frister helt enkelt nettopp fordi..

Hæ?

*LER HØYT*

Frister IKKE, helt enkelt nettopp fordi..

...skulle det stå [:D] [8D]

Smaker en, muligens to. Men det kommer veldig an på hva det er smaksprøver på..

Jobber selv på meny og det er maaaaaaange som går to, gjerne tre runder og spiser som om de aldri har sett mat før. [>:]

Back
Topp