Smaksløkene endret seg?

Ullvott

Elsker forumet
Noen andre som har endrede smaksløker for tiden?

Jeg elsker egentlig brødskive og knekkebrød med ost, leverpostei og div pålegg. Men nå smaker det tamt! Taco er for oljete og har rar ettersmak. Kjøttdeig og spagetti har gått fra å være middagsfavoritt til å ikke bli laget lengre.

Sjokolade er (dessverre:p ) noe av det få som fortsatt faller i smak. Jo, og klementiner. Så da tenger jeg kanskje ikke si hva jeg lever på for tiden?

Absolutt, elsket leverpostei og makrell med majones men nå går det så vidt ned og ting som sylteagurk og paprika som jeg hatet frister veldig. :p

Både smaksløkene og luktesansen har forandret seg hos meg, men først og fremst luktesansen,

Badet vårt og bestemor måtte gjennom en forandring på alle luktene, Samboer min mistet både god lukta som jeg elsket før og Sjampoen sin,,,, klarte ikke lukta i senga etter at han hadde dusja.... de få parfymene jeg hadde er satt lengst bort i skapet for bare synet fikk meg til å kaste opp. Kjøpte en kroppsåpe da jeg var i uke 5 den lukta himmelskt, den forsvant ut av huset 2 uker etterpå den lukta klarer jeg ikke til dags-dato..... å min kjære bestemor måtte bytte lukte lysene før jeg kom på besøk, ellers lå jeg bare på toalettet XP Rart at mennesker blir gale av gravide damer;)

Smaken..
Elsker Cola, men klarte ikke en skvett cola mellom uke 6-21 da gikk det på saft som jeg ALDRI har likt før (fun light) heldig vis var det bare en periode sak. Men nå de siste fem ukene har all krydder skapt mye mas og tjas i halsen så nå er det ganske kjedelige smaker jeg for i meg siden halsbrannen ikke gir seg så lett;)

Ja! Jeg klarer ikke lengre lett produkter! Det smaker så rart! Ekte varer smaker best!
Stoor forskjell på smør og brus feks!!!;)

Jeg synes det nesten forandrer seg hver dag. Fikk f.eks mannen til å reise på butikken å kjøpe 2 store plater med den nye stratossjokoladen fordi den MÅTTE jeg ha! Pluttselig smakte den helt grusomt!

Ja, noe veldig!!:-P Var et eller annet jeg spiste her i går, men nå husker jeg ikke hva...*Gravidtåke* Anyway, det pleier ikke å smake sterkt av det jeg spiste, men i går smakte det skikkelig sterkt!:-P
Og så var det en periode jeg ikke klarte en dråpe cola, ble skikkelig uvel av det,en nå er det ok igjen:-) Grillpølser holdt jeg på å spy bare ved synet av en periode!:-P

Haha huff!!!

Lurer virkelig på hvordan julematen kommer til å smake!
Kanskje de ekstra julekiloene lar være å komme :p bare de vanlige gravidekiloene!! Hehe. Noe positivt må man jo se på det.

Eventuelt blir der klementiner og sjokolade hele jula o-O

Back
Topp