Smakfull middag til baby 11 mnd

Bubobubo

Flørter med forumet
Sensommerskattene 2023
Er det noen som har noen gode oppskrifter å dele? Vi prøver å variere maten til babyen, men føler jeg har gått litt tom for idéer. Hun er glad i litt godt krydret mat (ikke sterk), så tar gjerne imot tips til det. Kylling korma er en stor favoritt. Det beste hadde jo vært om det var noe vi voksne også kan spise:joyful:
 
Ved 11 mnd har min spist det sammen som oss (og helt fra vi startet med fast føde ved 6 mnd) :) vi har ikke most maten, men du kan jo lage hva som helst og kjøre i food processor om du vil det :)

Noen tips er
Taco i lefse. Sett en poseklemmer nederst så holder lefsa seg lukket i bunnen. Bruk mindre krydder en vanlig eller ta ut en del kjøtt til babyen som krydres mindre

Stekt laks
Ris/potet/pasta
Ertemos (bare koke erter og stavmix med smør)
Eggesmør

Stekt torsk med valgfritt tilbehør
Fiskekaker
Fiskepinner

Kjøttboller i brun saus med potet og gulrot. Eller noen andre grønnsaker

Spaghetti bolognese med skruer i stedet, lettere for de små å spise det enn spaghetti synes jeg



Egentlig hva som helst, bare minimer mengden krydder og etterkrydre heller på din tallerken :) eventuelt kan du ta av en porsjon til barnet før du krydrer mer.
 
Last edited:
Er det noen som har noen gode oppskrifter å dele? Vi prøver å variere maten til babyen, men føler jeg har gått litt tom for idéer. Hun er glad i litt godt krydret mat (ikke sterk), så tar gjerne imot tips til det. Kylling korma er en stor favoritt. Det beste hadde jo vært om det var noe vi voksne også kan spise:joyful:

Gode tips du får over her:)

her har lille spist samme som oss hele veien;-)

lille har er veldig glad i gresk moussaka, taco og kylling med paprikasaus:)
 
Last edited:
Prøv gruppa Hjemmelaget babymat på Facebook. :) Der er det mange flinke folk med gode oppskrifter.
 
Her har de alltid spist det samme som oss. Lager uten salt også salter vi voksne selv etterpå. Most det i stavmikser frem til de spiser biter.
 
Tusen takk for gode tips og råd! Jeg skal sjekke facebookgruppa :) Blir gøy å prøve taco!:knegg:
 
Back
Topp