Smaker som endrer seg

SEN86

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Er det noen av dere som opplever at mat har endret smak etter at dere ble gravide?

Spiste en bit sjokolade nå, og det smakte så ekkelt at jeg måtte spytte den ut igjen:p Har opplevd at andre ting byr meg imot, som f.eks frossenpizza og hvitost:rolleyes:
 
Kanskje ikke helt det samme, men det er fullstendig forskjellig fra måltid til måltid hva slags mat jeg orker å spise. Kan spise en brødskive til frokost, men til lunsj (eller brunsj eller second breakfast eller hva vi skal kalle det) byr det meg fullstendig i mot! Da må jeg ha... nudler! Eller pizzarester. Eller yoghurt. Og neste måltid er noe helt annet igjen.
 
Er slik jeg også! Synes mat som i utgangspunktet ikke er sterkt kan være kjempesterkt. Drikke med kullsyre er også blitt veldig sterkt:hungover:
 
Jeg kjenner så mye mer smak av enkelte matvarer, at jeg ikke orker de. F eks kjøtt kan plutselig bli intenst ekkelt. Heldigvis går det meste bra så langt
 
Skal nok litt til for at jeg skal miste smaken på sjokolade:p Men merker at maten smaker litt annerledes. Noe er rett og slett ikke fristende lenger, mens noen tinge smaker sååå mye bedre enn vanlig.
 
Smaken har endret seg mye hos meg. Minner meg om sist jeg var gravid. Til vanlig er jeg glad i sjokolade og julebrus, men nå klarer jeg ikke å spise/drikke noe av det. Men sitronis av vanilje er noe av det beste jeg kan få når jeg er gravid (liker ikke til vanlig) og surt godteri :woot:
 
Jeg merker mye av det. For eksempel eplemost som jeg virkelig elsker, det takler jeg ikke nå, det smaker plutselig gammel banan :hilarious:
Mye som smaker annerledes, noe smaker mer enn før, annet smaker ekkelt. Blir litt koko av det her :wacky:
 
Sjokolade er helt uaktuelt. Og veldig mye mat gir meg brekninger, men helt tilfeldig hva og når.
 
Så morsomt at smaker endrer seg:hilarious: Tror ikke den vordende pappaen synest det er så morsomt, jeg kan crave noe i dag som jeg blir kvalm av tanken på i morgen :eek: Vet aldri hva jeg brekker meg av:yuck:
 
Søtt er ikke like godt lengre. Fikser heller ikke fett, julematen har smakt bedre før :dead:
 
Back
Topp