Smaker maten det samme?

Jeg merker ingen forskjell på smak.

Så langt har jeg ikke merker noen særlige endringer på smaken på mat, men nå spiser jeg ikke så voldsomt variert mat heller grunnet kvalmen. Forrige svangerskap derimot, merket jeg at smaken endret seg. Sjokolade smakte ikke godt, ikke engang favoritt sjokoladen. Aldri likt oliven, men det var plutselig veldig godt, nå liker jeg det ikke igjen :hilarious: enkelte andre matvarer var heller plutselig ikke gode og motsatt, men orker ikke å ramse opp alt. :rolleyes:

Kaffi blir jeg kvalm av og leverpostei smaker bare jern syns jeg :O

Mange ting smaker annerledes. Det faste brødet mitt til lunsj var brått surt og jævlig like etter jeg ble gravid, og det er stadig ting jeg reagerer på :hilarious:

Maten smaker ikke likt som før. Sjokolade klarer jeg ikke smaken av blant annet. Gleder meg til å få tilbake mine normale smaksløker :)

Følger på med at sjokolade ikke er noe særlig, og kaffe. Laks smaker gammelt :p Hvit fisk går greit, men er smaksløst.

Tok på soyasaus på risen i dag, smakte pynton! Så ja, merker litt at ting ikke smaker likt.

Når jeg var kvalm og kastet opp så smakte ikke brusen min det samme lenger.. Smakte heslig
men heldigvis så smaker det godt igjen)

Varierer sykt mye her! Drue smaker drue og jord med bare noen timers mellomrom :wtf: veldig godt med pizza en dag, æsj neste dag :dead: umulig!:arghh::arghh:

Jeg merker forskjell, og har i tillegg mye avsmak på ulike mattyper (egg, fisk, kylling). Kostholdet er ikke så bra om dagen med andre ord..

Jeg har avsmak for mye jeg pleier å like, store problemer med kjøtt.. og ting smaker helt annerledes.. valmuefrø på pariserloffen feks, smaka plutselig skikkelig bittert.. minte meg om sitronskall [emoji85]

Back
Topp