Smøring

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
Blei ein tråd til fra meg vist:)

Når jeg var på innskriving på føden forrige uke sa ha hun meg et skriv om olje jeg skulle smøre nedentil. Jeg spurte i samme slengen om d var stor sjans for å revne andre gang om man ikke gjorde d første gang. Dette sa hun at d ikke var stor sjans for, men ingen regel uten unntak. .

Smører dere "down under''?;)

Nei, smører ikke.
jordmora mi sist sa eg kunne smøre meg naturell yoghurt :eek: Fysj ..

Jeg smører ikke. Gjorde det heller ikke de to første svangerskapene, og det gikk bra da, så jeg satser på det samme nå.

Blei ein tråd til fra meg vist:)

Når jeg var på innskriving på føden forrige uke sa ha hun meg et skriv om olje jeg skulle smøre nedentil. Jeg spurte i samme slengen om d var stor sjans for å revne andre gang om man ikke gjorde d første gang. Dette sa hun at d ikke var stor sjans for, men ingen regel uten unntak. .

Smører dere "down under''?;)
Hvilken olje ble du anbefalt?
Og fikk du tips om hvordan du skal smøre?
Jeg har ikke gjort det, men nysgjerring! :)

Legen her sier det bare er tull det med jordnøttolje for å forebygge rifter.
Og kan vel si meg enig, når en tenker igjennom. Og hvis dere googler på tiddskrifter vil de desverre bekrefte det samme.
Men jordmødrene gir dette rådet for å berolige psykologisk. -At den vordende mor ikke skal føle seg "hjelpeløs" i forebygging mot revning. Hvis du føler du gjør aktive tiltak (olje inn vagina og "tøye" åpningen)for å unngå revning, vil fødselsangsten reduseres, og det er det jordmor primært vil oppnå. :-)

Menneh...for all del: Å få partneren til å olje deg inn i lysthuset kan jo piffe opp stemningen litt før fødselen..? ;-) Hoho...

Hvilken olje ble du anbefalt?
Og fikk du tips om hvordan du skal smøre?
Jeg har ikke gjort det, men nysgjerring! :)

Var jordnøttolje hu sa.. skulle smøres 5min til dagen på mellomkjøttet (?).. Men når eg sa at eg ikkje hadde någe rifter sist så va d liksom ikkje så hytt lenger. .. Så er nok noe i d som sies her at d er litt psykisk.

Var jordnøttolje hu sa.. skulle smøres 5min til dagen på mellomkjøttet (?).. Men når eg sa at eg ikkje hadde någe rifter sist så va d liksom ikkje så hytt lenger. .. Så er nok noe i d som sies her at d er litt psykisk.
Ja, dette jordmor har sagt til meg også. At det er mest for velværets skyld.
Jeg smørte ikke sist gang, og revnet heller ikke.
Men spennende å høre hva andre blir anbefalt. :-)

Smurte og smurte med begge to- og rett til ville vesten gikk det uansett. Denne gangen gidder jeg ikke;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Jeg gjorde det sist, nøye og grundig hver dag i håp om å ikke revne. Det funka ikke kan man si! Endte opp med revning grad 3a så den var jo betydelig :( Denne gangen har jeg ikke giddet for å si det sånn ;)

Jeg smører meg med Canesten hver kveld etter både uvi og i etterkant sopp, og nå en ny uvi igjen, men det telles nok ikke. Ellers har jeg ikke smurt meg de andre svangerskapene, da jeg ikke tror det har så mye å si. Har ikke revnet så mye fra før og tror det er litt tilfeldig.

Back
Topp