Smøring mot strekkmerker?

Ivf90

Blir kjent med forumet
Hei dere:greet025

Smører dere magen/kroppen inn mot strekkmerker?
Når begynte dere?
Hvilke områder?
Og hva bruker dere? :dontknow
 
Smurte magen med bio-oil, en krem fra mama mio og ellers med vanlig fuktighetskrem hver dag gjennom trimester 2 og 3 forrige svangerskap. Hjalp lite, huden gjør som del «vil». Har strekkmerker opp til navelen nå. Plager meg overraskende lite;) de lysner med tiden, passet på å ikke ha sol på strekkmerkene det første året osv.
 
Det er vell ganske greit bevist at det finnes ingen krem eller olje som kan stoppe strekkmerker fra å komme. Strekkmerkene dannes i underhuden og ingen krem trekker så dypt inn uansett. Men du kan jo være en av de heldige som ikke får strekkmerker da. ☺️
 
Smurte ingenting forrige svangerskap, og tross over 20 kg vektoppgang fikk jeg bare to-tre små striper på hoftene :) tror huden gjør som den vil ja!
 
I første svangerskap smurte jeg masse med masse forskjellig, men det hjalp ikke ett spor. Jeg har fler striper enn en tiger.
Det har ingenting for seg å smøre, da huden sprekker i underhuden og ikke i det øverste hvor man smører, det er også genetisk.
 
Tusen takk for svar!!

hehe, da har jeg en ting mindre å tenke på:dance018

kommer merkene, så gjør de det :love2
 
Smurte med fuktighetskrem pga kløe i perioder forrige svangerskap, fikk et langt strekkmerke og det kom under fødsel ;) men det ene merket kan lett skjules med høy bikinitruse om jeg skulle brydd meg...
 
Tror ingen vidunder kremer fungerer mot strekkmerker. Jeg har 2 svangerskap bak meg, og ingen strekkmerker tross av at jeg la på meg 32 kg med første mann! Så du kan være en av de heldige du også
 
Tror ikke det funker å smøre, men jeg gjorde det sist likevel. Det var veldig digg å smøre etterhvert som huden ble stram :)
 
Tenker at d skader jo ikke å smøre med næringsgivende krem til en hardt belastet hud.
Men om d hjelper har vell ingen klart å bevise, Mn ingen klarer heller ikke å motbevise d heller.

Så jeg blir å gjøre d, mest for selvpleie og kos. Så for d funker om d funker eller ikke

Mn for meg er d viktig å bruke hudpleie/kosmetikk som ikke innholdet hormonelle forstyrrende stoffer, noe som kanskje utelukker 50% el mer av alle produktene på markede. Mn d for være så...
 
Jeg brukte BioOil sist jeg var gravid. Ingen strekkmerker. Bedre føre var, tenker jeg... selvom jeg er litt latere denne gangen... hehe
 
Sniker fra august!

Har prøvd å smøre biooil den siste tiden, og siden nesten ingen strekkmerker dukket opp så tenkte jeg at jeg kanskje slapp unna :D er i uke 28 nå, og har sånn smått fått strekkmerker på rumpa, innsiden av lårene (mye, men hadde litt fra før) og brystene, og oppdaget i helga en liten strek på siden av magen :eek::hilarious: trøster meg med at de blekes med tiden :happy:
 
Svangerskap 1 la på meg 30 kg og 0 strekkmerker

svangerskap 2 la på meg 20 kg og masse strekkmerker

nå venter jeg spent på hvordan det blir med nummer 3 :banghead:
 
Det er vell ganske greit bevist at det finnes ingen krem eller olje som kan stoppe strekkmerker fra å komme. Strekkmerkene dannes i underhuden og ingen krem trekker så dypt inn uansett. Men du kan jo være en av de heldige som ikke får strekkmerker da. ☺️
Jeg har ingen strekkmerker etter to graviditeter, smurte ikke med noen ting. Mens ei venninne smurte hver dag, og har masse strekkmerker. Smøring med dyre kremer og oljet et bortkastet penger :p
 
Back
Topp