Smøring av magen ?

MammaiMai

Flørter med forumet
Jeg lurer litt på hva dere andre smører inn magen med,  og hvor ofte ? Selv bruker jeg Dr. Greve strekkmerkekrem , og smører meg en gang på morgenen og en gang på kvelden. Synes den funker bra til meg så langt, og den hjelper virkelig når huden på magen klør litt. Begynte å smøre med en gang jeg fant ut om graviditeten, for å forebygge så mye jeg kan mot strekkmerker. :-b

Men vil gjerne høre hvilke kremer/oljer dere har erfaringer med ? :-)

Jeg bruker Body Shop sitt body butter. Brukte det sist også og fikk nesten ingen strekkmerker. Om det egentlig betyr noe vet jeg ikke, men det er hvertfall godt å ha myk hud på magen:)

Bruker også body butter fra bodyshop.

Smører hver kveld, og har gjort det i en mnd nå ca. Merker at huden på magen begynner å bli stram, så da er det bare å smøre. Er så opprevet fra før av gamle strekkmerker som jeg fikk med nr. 1 - menmen... trenger igrunn ingen nye hehe

Jeg bruker vanlig Nivea fuktighetskrem, tror ikke helt på de strekkmerkekremene. (Selv om jeg sikkert kommer til å kjøpe meg en selv etter hvert :P) Den jeg bruker holder i alle fall huden utrolig myk og fin i flere dager, men jeg smør meg morgen og kveld uansett. Har allerede fått strekkmerker på puppene, men de smørte jeg ikke.. dumt! Men de er under da, så de syns ikke så godt :P

Jeg bruker mandelolje kjøpt på nærmeste utenlandske matbutikk:). Gjør hunden fet og myk. Men strekkmerker kommer pga hormoner og i underhuden(?). Så har man anlegg for det så kommer de uansett. Men smører i håpet forde=P gjør jo ingen skade uansett

Det viktigste er at når du smører så må du massere huden for å få igang blodsikulasjonen, ellers er det hormonbestemt så har du genene for det så kommer de uansett!

Jeg bruker olje med evitamin etter dusj, og shea bodybutter oppå¨. Og body shop sin kakao butter stick ved behov :)

Har hørt at det ikke har noen effekt å smørre, så det orker jeg ikke å bruke penger på :p Fikk ingen strekkmerker forrige gang, og satser på å ikke få noen denne gangen heller emoticon

ColgateSmile skrev:
Har hørt at det ikke har noen effekt å smørre, så det orker jeg ikke å bruke penger på :p Fikk ingen strekkmerker forrige gang, og satser på å ikke få noen denne gangen heller emoticon

Dette er ikke helt korrekt. Ja, genene har MYE å si. Mamma hadde ikke ett strekkmerke etter 4 unger, og lite smøring.. Men jeg fikk 1 strekkmerke på magen sist, hvor jeg smurte. Og MASSE strekkmerker på puppene, som jeg ikke smurte like godt. Men- oppbyggningen til huden og fett og fukt nivået i huden spiller også en rolle. Jeg sliter med eksem og tørr hud, så derfor smører jeg først med en olje som er laget for å trenge dypt ned i huden og jobbe der. Også smører jeg med butter, som egentlig bare holder huden fuktig på overflaten. Den er vel mest for velværen enn forebyggingen.

Det er jo arvelig bestemt og hormonelt om man får det eller ikke, de fleste får det vel i større eller mindre grad. Men det skader uansett ikke å smøre, og det hjelper hvertfall å holde huden myk samt lindrer kløe.

Jeg bruker kroppsolje fra Clarins som blir kalt "gravidoljen". Den er super og gir meg en liten luksusfølelse i hverdagen. Det er også deilig å ha noen dråper i badevannet!

Ellers er Decubal sin bodykrem uten parfyme fin til mager som klør.

Jeg er og litt skeptisk til disse strekkmerkekremene,  tror at får en strekkmerker så ligger det latent i genene dine, fikk noe under puberteten på lår og håndtak, så regner med jeg får strekkmerker når mager blirr bittelitt større, men smører meg når jeg føler det strammer og klør med enten bodybutter får bodyshop eller vanlig babyolje!

Jeg fikk ingen strekkmerker sist, da smurte jeg bare med vanlig fuktighetskrem innimellom.
Når det er sagt så har jeg strekkmerker på rompa fra tidligere, så jeg tror ikke man kan gjøre så veldig mye fra eller til når det gjelder strekkmerker på mage, pupper, rompe osv.. Har hørt at strekkmerker kommer i underhuden, slik at det ikke hjelper med kremer. Men det skader jo ikke å smøre og få myk hud uansett!

Man hører så mye, at det hjelper med smøring og at det ikke hjelper med smøring. Jeg klør mye på magen, så jeg smører med babyolje (fritt for parfyme, parabener og diverse andre uting jeg ikke vil smøre på meg). Sist graviditet smurte jeg også med babyolje hver dag og fikk ikke et eneste strekkmerke da i alle fall, om det var pga smøringen eller gener aner jeg ikke, men det kjennes godt for en kløende mage å bli smurt uansett synes nå jeg da

Nå har jeg 2 i magen og ser allerede ut som en høygravid, så har en stygg mistanke om at jeg uansett ikke slipper unna strekkmerkene helt denne gangen...

Har hørt dette med gener osv jeg også , men hodet mitt har innbilt meg at strekkmerkene ikke blir fult så store og rødsprengte hvis en smører magen. I tillegg synes jeg det er litt kos med smøringen også. Det er ikke noe jeg gjør bare for å smøre , men det er koselig å massere inn magen , kjenne bevegelse fra barna , og kjenne hvordan de ligger :-)

Jeg har lest at ingen kremer hjelper mot strekkmerker fordi dette har noe med underhuden å gjøre og så langt "inn" kommer ingen krem eller olje.
Så jeg smører ikke magen for å unngå strekkmerker, men for å holde huden myk og fin også har jeg lest at det er positivt for babyen med denne "massasjen." 
Bruker sånn salt fra dødehavet som jeg masserer hele kroppen med 1 gang i uka (får nesten ikke tørr hud når jeg bruker den), pluss at jeg smører med en Biotherm krem som er veldig behagelig. 

Chocolate girl skrev:
Det viktigste er at når du smører så må du massere huden for å få igang blodsikulasjonen, ellers er det hormonbestemt så har du genene for det så kommer de uansett!

Signerer Chocolate girl. I tillegg til at det er hormonbestemt så ligger strekkmerkene så dypt i huden at ingen krem trekker inn dit. 

Det er nok lurt å smøre for å holde huden smidig, men det er desverre ikke så enkelt som at hvis du smører så slipper du strekkmerker.

Back
Topp