Smøring av gravidkroppen?

TRULTEMOR81

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Januarlykke 2020
Planlegger dere å smøre dere underveis i svangerskapet?

Eventuelt med hva? Krem/olje? Hvilke merker?

Dere som har vært gravide tidligere, hva er deres erfaringer?

Når jeg var gravid med førstemann, så smørte jeg meg hver kveld med babyolje rett og slett, hadde god erfaring med det, og har så og si ingen strekkmerker. Planlegger å gjøre det samme nå [emoji4] har allerede begynt å smøre.

Jeg smører puppene allerede med bodylotion, de har jo vokst sånn! Magen venter jeg med, men begynner der også om noen uker. Har litt strekkmerker på bakside lår fra før, så jeg ser for meg at jeg fort kan få strekkmerker andre steder på kroppen også.

Jeg smurte meg ikke sist, og fikk ikke strekkmerker. Sies vel at strekkmerker kommer grunnet en blanding av rask vektøkning og hormoner. Pluss at det er vanligere hos yngre. I min familie er det lite strekkmerker, så jeg antar at jeg har vært heldig ned genene. Fikk derimot strekkmerker på puppene i puberteten, og synes fortsatt det er kjipt. Skader vel ikke å smøre seg med en feit krem, så jeg gjør det nok for å være på den sikre siden denne gangen.

Hvis du tenker på i forhold til strekkmerker, så nei. Jeg har masse strekkmerker fra før, så tviler på at graviditeten gjør det så mye værre :p

Jeg smurte ikke noe nevneverdig i første svangerskap. Hadde strekkmerker fra før og fikk 2 ekstra i svangerskapet.
Men med tanke på tørr hud kommer jeg til å fortsette som før, smøre med en blanding av kokosfett og bivoks. [emoji219]

Det var i så fall bare for velværens skyld. Det er ingen kremer eller oljer som forhindrer eller hjelper mot strekkmerker. Du kan smøre alt du vil, men strekkmerkene kommer uansett om de kommer.

Det var i så fall bare for velværens skyld. Det er ingen kremer eller oljer som forhindrer eller hjelper mot strekkmerker. Du kan smøre alt du vil, men strekkmerkene kommer uansett om de kommer.
Dette :)

Dette :)

Jeg har ganske tørr hud, så jeg smører hele kroppen etter hver dusj, hvis ikke klør jeg ihjel. Jeg innbiller meg at tørr hud har lettere for å sprekke opp til å bli strekkmerker? En fuktig hud er jo mer tøyelig, og strekkmerker er vel strengt tatt sprukket og skadet hud?

Jeg kommer nok til å smøre ekstra når magen kommer, da har jeg i alle fall gjort noe. Hadde gigastor mage sist, men nesten ikke strekkmerker, bare noen svake rundt navelen.

Kommer ikke til å smøre med mindre jeg føler meg veldig tørr. Smurte ikke ved forrige svangerskap heller, og fikk ingen strekkmerker[emoji4] Strekkmerkene oppstår så vidt jeg har forstått i underhuden, og da hjelper det dessverre ikke så mye med fuktighetskremer. Men for velværets skyld, så skjønner jeg veldig godt at man gjør det[emoji4]

Samme her:)

Smører meg av å til med den oljen fra vita når jeg dusjer:)

Smøring hjelper visstnok ikke for å forebygge strekkmerker sies det, da det ligger under huden eller noe sånn. Leste en forskningsaetikkem for ikke lenge siden..

Fikk masse strekkmerker på magen i tvillingsvangerskapet, men da la jeg også på meg 40 kg. Da leste jeg masse for å finne noe som kunne hjelpe, til jeg fant ut at det ikke er noe man kan gjøre. Bortsett fra å prøve å være flink med kosthold så man ikke spretter veldig fort opp i vekt så min daværende lege. Men det løpet var jo da kjørt for lengst :arghh::wacky:

Kommer ikke til å smøre med noe annet enn ellers, altså vanlig lotion. For meg blir det å kaste penger ut vinduet. Smurte ingenting forrige gang heller og slapp unna med noen bittesmå sjarmmerker rundt navlen og noen små rifter nedentil, gutten veide 4,5 kg, så føler jeg slapp billig unna :)

Jeg kjøpte alle kremene fra Mamamio, men fikk strekkmerker over alt! :p La på meg hele 27 kilo, så hadde vært et under om jeg ikke fikk :p

Smører som normalt, men ekstra flink til å få i meg vann og omega3 for å hjelpe hudens kollagen og elastin produksjon. Strekkmerker er 90% hormoner dessverre.

Jeg smører hele kroppen. Men mest fordi jeg blir så himla tørr om vinteren eller når det er værforandringer :)

Back
Topp