Smøre med olje?

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Er det noen som har begynt med det?

Samboer skal ut å kjøpe etterpå slik at jeg kan begynne med det før fødselen.
 
Jupp. Har holdt på en ukes tid? Fikk tips fra jm sist, så gjentar nå. Litt slitsomt, men skader ikke og jeg fikk kun et pyntesting sist. Dog usikker på hvor mye det faktisk hjelper, eller om det er tilfeldigheter eller aller mest støttegrep fra jm og å holde igjen en ri. Og jeg har også lest at det hjelper mer for førstegangs, men samtidig har det vel ikke blitt utført skikkelige studier på det.
 
Hvilken olje bruker dere?
 
Min jm insisterer på det, så da får jeg vel bare følge ordre[emoji6] Bruker hvetekimsolje da den er lett å skylle vekk etterpå, men er god å "jobbe" med. Syntes jeg da... Sikkert smak og behag der[emoji4]
 
Dere tenker på perineum nå, ikke sant?
Ikke begynt å smøre.
Gjorde noen få ganger sist, men glemte hele tiden. Om det hadde noen effekt, ingen anelse. Fikk bare 2 pyntesting, som hun så fint kalte det, men ut ifra epikrisen så hadde jeg en rift grad 2 og det er liksom ikke bare pyntesting synes nå jeg.
 
Jeg tenkte å begynne i uke 35. Men en trenger ikke bruke en dyr olje som er spesifikt til perenium. Vegetabilske oljer som solsikkeolje og olivenolje, samt kokosolje blir også anbefalt :)
 
Jeg skal kjøpe jordnøttolje og begynner vel å smøre meg 4-5 uker før termin :)
 
Sniker fra april ;) første svangerskap smørte jeg fra start, andre kom jeg aldri i gang og denne ganga tenker jeg å begynne sånn etter oul ei gang. Ingen rifter i første fødsel og andre var han så liten så det ville ikke skjedd.
 
Back
Topp