Smøre magen?

Kjærlighetsbarnet

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Noen som har begynt å smøre magen i "håp" om å unngå strekkmerker?
Vet jo at det ikke er bevist at det hjelper, men i hodet mitt gjør det. Jeg gikk med tvillinger sist. Smurte fra ganske tidlig av med body butter (kokosnøtt) fra Body Shop. Fikk ikke et eneste strekkmerke på magen, og den var stooooooor. Fikk på innsiden av lårene, men der smurte jeg ikke. :(
Denne gangen skal jeg smøre både lår, mage, hofter og pupper. Da har jeg i hvert fall gjort det jeg kan. :)
Kommer det strekkmerker så gjør det det. :)

Jeg har også begynt så smått. Smurte i begge de to forrige svangerskapene og fikk ingen strekkmerker (så lever i håpet denne gangen også selv om jeg vet at det kanskje ikke hjelper). :)

Jeg fikk ikke i forrige og smurte bare mot slutten pga jeg klødde sånn på magen :) følte meg som en Bavian :D

Har smørt et par ganger og tenker bli flinkere til det etterhvert som magen vokser :) Smurte forrige gang og fikk nesten ikke et eneste strekkmerke, bare et par bittesmå :)

Det skal jeg ja! Har smurt meg med biotherm sin strekkmerkekrem de to tidligere svangerskapene og ikke fått noe (bortsett fra noen tynne hvite ved navlen hvor jeg hadde piercing da jeg var yngre. Men ikke noe som sjenerer).
Så det skal jeg starte med så snart jeg går tak i! :D

Fikk på magen, rumpa og sidene, pluss puppene sist, men smurte ikke noe særlig heller. Det rare er at mine strekkmerker nesten ikke synes nå...

Jeg smurte også med første, ingen strekkmerker, så tenker jeg begynner snart :)

Jeg har ganske mye strekkmerker på kroppen fra før, særlig på lårene, etter rask vekst i tenårene. Tenker derfor sjansen er veldig stor for at jeg får det på magen nå. Det handler jo mye om hudkvalitet, gjør det ikke? Jeg synes det er litt trist, men verdt det, selvfølgelig! Jeg er 12+2 og har allerede begynt å smøre med strekkmerkeolje for å komme inn i en rutine og i hvert fall ikke begynne for sent. Vi får se om det har noen effekt, men da gjør jeg i hvert fall det jeg kan. :)

Smurte ingenting forrige svangerskap, og fikk ikke et eneste strekkmerke på magen. Gjetter at det egentlig er ganske tilfeldig hvem som får, men det kan man strengt tatt aldri vite...

Jeg vet jeg kommer til å få! Hehe. Har masse strekkmerker på rumpa og øverst på lårene, og mamma fikk også lett merker når hun var gravid. Tenkte jeg skulle kjøpe bio-oil, vet ikke om det kommer til å funke, men da sitter jeg iallefall ikke igjen med følelsen av at jeg kunne prøvd å unngå det etterpå :)

Jeg vet jeg kommer til å få! Hehe. Har masse strekkmerker på rumpa og øverst på lårene, og mamma fikk også lett merker når hun var gravid. Tenkte jeg skulle kjøpe bio-oil, vet ikke om det kommer til å funke, men da sitter jeg iallefall ikke igjen med følelsen av at jeg kunne prøvd å unngå det etterpå :)
Jeg har massevis av strekkmerker på lårene fra før graviditet, men fikk som sagt ingen på magen mens jeg var gravid. Så det trenger ikke bety noe :)

Jeg trodde jeg slapp unna sist, smurte da med hvetekimolje. 2 dager etter fødselen dukket de opp ;) fikk heldigvis ikke mange. skal uansett smøre meg denne gangen, med mama bee belly butter.

Jeg smører hvis jeg klør.

Har såååå mye strekkmerker fra før at noen fra eller til gjør ingen forskjell. Hadde ingen strekkmerker frem til to uker før termin med førstemann. Etter det så har magen sett ut som norgeskartet

Ser ut som alle her har smurt med ulike produkter ;) Er det noen produkter dere evt IKKE anbefaler?

Ser ut som alle her har smurt med ulike produkter ;) Er det noen produkter dere evt IKKE anbefaler?
Jeg innbiller meg at det er nesten det samme hva man bruker så lenge det er noe som gjør huden myk. Jeg brukte en fet krem fra apoteket i de forrige svangerskapene og har begynt med olje nå. Gått bra så langt. :)

Var hos massør i dag = fullstendig smøring. Nå skal det godt gjøres å få strekkmerker i knehasen eller innside lår eller panna.

(Har ikke vært hos massør før og er fortsatt litt forbausa).

Back
Topp