Smøre magen

Moi77

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Er det noen her som skal smøre med magen med en eller annen krem for å kaaaaanskje kunne dempe eventuelle strekkmerker? Isåfall hvilken? Erfaringer?
Forrige svangerskap smørte jeg med Bodybutter fra BodyShop. Fikk nesten ikke noen merker...om den hjalp vet jeg ikke, men tenker det er verdt et forsøk.

Forrige gang smørte jeg med med krem fra Dr.Greve, men startet ikke å smøre før jeg alt hadde 3 bittesmå merker, så de ble til fler, men ikke sånn kjempe masse.
Det er vell lurt å smøre denne gangen også for å ikke få mange nye :)

Ja tenker det må jo myke huden opp littegrann ihvertfall... Ble litt lei de luktene på BodyShop til slutt...:laughing002

Ja :) Men om det hjelper vet jeg ikke. Skader iallefall ikke!

Jeg smurte ikke med noen ting forrige gang, og alt jeg fikk var en centimeter med ett strekkmerke på høyre hofte. Tror absolutt dette bare er genetisk, så jeg kommer ikke til å smøre (eller anbefale noen å smøre) med mindre det er fordi det er behagelig. Det kan det jo være iblant. ;-)

Jeg kommer nok ikke til å smøre magen, fordi som Rayne skriver over, jeg tror det er veldig genetisk.

Derimot har jeg troen på å smøre der nede for å unngå revning :P
Har aldri født før, så gruer meg til akkurat det!

Jeg gidder ikke denne gangen. Det var bare et ork! Smurte masse sist men fikk noen strekkmerker likevel..

Og angående revning; (sorry detaljer :P) Jeg fødte en med stort hode (og kropp), og måtte bare sy et par pyntesting. Smørte ingenting. DER har jeg mer tro på knipeøvelser altså ;)

Jeg gidder ikke denne gangen. Det var bare et ork! Smurte masse sist men fikk noen strekkmerker likevel..

Og angående revning; (sorry detaljer :p) Jeg fødte en med stort hode (og kropp), og måtte bare sy et par pyntesting. Smørte ingenting. DER har jeg mer tro på knipeøvelser altså ;)
En kombinasjon av smøring og knipeøvelser bør vel gjøre susen da! :P

Smørte ikke sist gang og har ikke et eneste strekkmerke. Håper jeg er like heldig nå. :o

sist gang hadde jeg med meg babyolje i dusjene og smurte når jeg dusja :) Ingen strekkmerker, men mener jeg har lest at strekkmerker er genetisk betinget så ikke sikker på hvor mye smørninga gjorde til eller fra ;)

kommer uansett ikke til å begynne før magen kommer, sist gang hadde jeg ikke antydning før jeg var 26 uker på vei, så blir spennende og se om det kommer en kul tidligere denne gangen :dummy:

Jeg smurte ikke magen sist. Fikk ingen strekkmerker. Så det tror jeg at jeg dropper denne gangen også. :)

Smurte der nede med tanke på det de over her skriver, men det hjalp ikke meg. Så tror jeg dropper det også :p

Jeg skal i vertfall ikke smøre.
Med nr 1 smurte jeg ikke før i uke 34, da sa en venninne at det må jeg gjøre for å unngå strekkmerker. Så jeg smurte. Fikk 1000 strekkmerker på 2 uker, sluttet å smøre og fikk ikke flere.
Med de andre to har jeg ikke smurt og fikk da ingen strekkmerker.
Har aldri smurt der nede som alle anbefaler, og aldri revnet :)

Smurte magen sist hver morgen og kveld :) Har absolutt tru på at det hjelpte for meg, har en lys og sensitiv hud. Fikk ikke ett eneste strekkmerke. Kombinert med næringstabeletter for hud, hår og negler:) Brukte kun kokosolje

Det er jo underhuden som revner, og ingenting har bevist effekt mot strekkmerker. Sist smurte jeg av og til bare fordi det var godt når magen klødde :)

Det er jo underhuden som revner, og ingenting har bevist effekt mot strekkmerker. Sist smurte jeg av og til bare fordi det var godt når magen klødde :)
Det hadde jeg glemt ja :) Det lindret kløe.

smørte litt sist, men glemte det stadig vekk. Fikk ingen strekkmerker. Men det gjorde ikke mamma heller da hun var gravid med meg. Har hørt det er genetisk

Anbefaler BioOil på det sterkeste !! Har to venninner som brukte det og de fikk ikke en eneste strekkmerke. Jeg starter å bruke det på puppene og så magen når den begynner å vokse :)

Jeg skrubbet og smurte og styre hver dag i forrige graviditet men fikk masse merker så denne gangen slapper jeg heeeeeeelt av

Tenkte kanskje jeg skulle prøve bio-oil denne gangen . Veit ikke om smøring hjelper men er deilig å smøre for å ikke klø uansett ;)

Back
Topp