Smøre magen?

Lina88

Forelsket i forumet
Hva tenker dere om kremer osv? Jeg smører meg med vanlig fuktighetskrem hver gang jeg har dusjet. Strekkmerker er vel hormonelt uansett, så er det noe vits i å bruke penger på dyre kremer? :p
 
De klarer ikke å finne noen bevis på at det hjelper nei, men sånn generell velvære er jo alltid digg :D Hadde bare ikke brukt masse penger på det :)
 
De klarer ikke å finne noen bevis på at det hjelper nei, men sånn generell velvære er jo alltid digg :D Hadde bare ikke brukt masse penger på det :)

Det jeg også har tenkt :) har alltid brukt fuktighetskrem, så blir ikke noe annerledes nå :)
 
Bruker bare vanlig fuktighetskrem om jeg føler meg tørr. Som nevnt her, så er det nok dessverre ingenting som hjelper.
 
Smører lite men begynt å klø noe vanvittig på magen, ikke tørr.. Bare klør rett over navelen feks så smører da. Er allerede full av strekkmerker så ser lite vits i å kjøpe dyre kremee som ikke hjelper.
 
Smører lite men begynt å klø noe vanvittig på magen, ikke tørr.. Bare klør rett over navelen feks så smører da. Er allerede full av strekkmerker så ser lite vits i å kjøpe dyre kremee som ikke hjelper.

Ja finnes nok av andre ting å bruke pengene på, hehe :)
 
Sist levde jeg i håpet og brukte en olje fra Weleda som skulle funke. Jeg ble en sebra okkesom, så det har nok ingen effekt ;) deilig var det da, lukta minner meg om å være gravid og kose med magen.

Ville heller brukt penga på en perineum-massasjeolje når det nærmer seg fødsel, det er anbefalt og skal visst ha en viss effekt (da kombinasjonen olje + massasje) :)
 
Når jeg begynner å få større mage skal jeg begynne å smøre med kokosnøttolje. Har hørt at det er bra, men ikke at det skal motvirke noen strekkmerker. Det hjelper veldig godt på brystvortene mine, så det skal jeg ihvertfall fortsette med fremover.
 
Ville heller brukt penga på en perineum-massasjeolje når det nærmer seg fødsel, det er anbefalt og skal visst ha en viss effekt (da kombinasjonen olje + massasje) :)
Det har jeg også hørt mye om! Det ska visst ha mye for seg :) skal prøve det.
 
Smørte meg sist svangerskap med spesiell krem, men den funket ikke. Sprakk opp fra uke 34 allikevel :p så denne gangen så tar jeg smøringen med ro, så nå bruker jeg apobase på Dattern min som har veldig tørr hud, så da bruker jeg og den for å smøre etter dusj. Men det er kun for at jeg ikke skal bli så tørr da ;)
 
Nei. Kremer har INGEN bevist effekt mot strekkmerker. Strekkmerkene oppstår mye dypere i huden enn kremer kommer til.
Med nr 1 smurte jeg slavisk i tro om å ikke få noen merker, fikk magen full :p
Smurte ikke med nr 2 og 3, og hadde ikke en skrape :)
 
Som de andre sier har det ingen bevist effekt med slike kremer; det er nok genetisk betinget og ellers rett og slett basert på flaks/uflaks :p Det gjør uansett godt å smøre seg med en fet krem da, jeg klødde en del på magen når skinnet strakk seg. Fikk forøvrig ingen strekkmerker med ungene, men det trenger jo ikke bety at de ikke kommer denne gangen :)

Jeg har større tro på å massere mellomkjøttet med for eksempel jordnøttolje når man kommer et stykke ut i svangerskapet for å unngå rifter.
 
Mulig et dumt spørsmål men, pleier merkene og bli borte igjen? Eller blir de værende?
 
Mulig et dumt spørsmål men, pleier merkene og bli borte igjen? Eller blir de værende?

Finnes jo ingen dumme spørsmål:)

De blir ikke borte nei, men de blir mindre synlig. Med en gang de kommer er de røde, men med tid og stunder falmer de og en ser dem ikke så godt:)
 
Jeg kjøpte en olje og en krem som visstnok skal fungere. Ble nok litt for ivrig en liten periode, for de var ikke billige når jeg tenker over det (lukter godt da :p) Jeg tror også at det holder med vanlig fuktighetskrem, hvis det i det hele tatt har en virkning da :D hehe
 
jeg smurte som en gud sist, alle kremer som finnes, men jeg fikk strekkmerker for det, og noen smører ingenting og får ingen heller, så det kommer så an på person til person, hvor stor mage man får og om det går gradvis eller bare plutselig popper ut, så ja, men smøre magen er jo hyggelig og greit å gjøre uansett, men tror ikke den gir noe store utslag for strekkmerker gitt :)
 
Jeg kjøpte en sånn svangerskapskrem på apoteket. Der står det at den skal være bra mot strekkmerker. Og jeg har hele tiden trodd det hjalp å smøre:shifty: nå følte jeg den dumme kremen var bortkasta:p
 
Mitt forrige svangerskap smørte jeg magen masse, hver dag, med strekkmerkekremer og andre gode kremer jeg fikk anbefalt, og oljer i dusjen og i badekar. Men magen min sprakk opp noe vanvittig når jeg var sånn 7-8 mnd påvei! :) så jeg er en stolt tigermamma, som har INGEN planer om å smøre meg med noe annet enn solkrem før fødsel :p Hehe
 
Back
Topp