Småsyk baby

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Tror kanskje at lillemor har et snev av omgangssyken. Kastet opp natt til fredag, og har smågulpet siden. Det lukter skikkelig oppkast av det. Sover også mer enn vanlig, men er ellers som normalt. Ingen feber.

Det jeg da lurer på er hva gjør jeg nå? Skal på kontroll i morgen og kommer til å høre med de da. Skulle ha handlet mat, er det dumt å ta henne med ut? Tenker på at de i barnehager har 48 timers regel. Hun virker som sagt helt normal ellers, og har bare kastet opp skikkelig en gang. Da fikk hun mme først, og jeg tror hun svelget en del luft så jeg trodde opprinnelig at det var årsaken.

Kan liksom ikke noe om dette når det gjelder en baby
 
viss det var første gangen hun fikk mme så hadde jeg heller mistenkt melkeallergi. hør med hs! 

 
Ikke første gangen, men første gang hun fikk akkorat den typen. Hun har ikke fått det siden heller. Men takk for svar :)
 


Sylvanas skrev:
Ikke første gangen, men første gang hun fikk akkorat den typen. Hun har ikke fått det siden heller. Men takk for svar :)


da er det sikkert de typen hun ikke likte så godt da :) viss hun spyr flere ganger så er det viktigste at hun ikke blir dehydrert, små babyer blir det kjempe lett og det er veldig skummelt om det skjer. 

hør med hs som sagt :) god bedring til lille snuppen... og, så lenge hun ikke har feber så kan du i teorien ta hun med ut, men bare du vet om det er "forsvarlig" nok med tanke på smittefare og komfort for babyen ;)
 
Var på kontroll i går, og lillemor legger ikke på seg slik hun skal. Vi ga henne litt NAN (natt til fredag fikk hun flytende NAN, nå fikk hun pulverformen som vi har brukt før).
Hun kastet ikke opp i natt, men hun skrek og skrek og hadde det åpenlyst vondt. I dag har hun og hatt diare. Så NAN er ute!

Vil hun reagere på andre typer mme og? Hva er det hun reagerer på?
Så rart at hun reagerer slik nå, hun har fått NAN jevnlig helt siden hun var noen dager gammel, men bare som tillegg.
 
Back
Topp