Småstresset og endelig gravid!

sommerfugl84

1+1=3
Februarlykke 2016
Da var jeg plutselig blitt gravid, selv om det ikke er så plutselig likevel. Har tross alt prøvd i 1,5 år.... Men det kom likevel som et sjokk da jeg fikk positiv test!

"Jeg kunne ikke tro det jeg så, og løp frem og tilbake fra sofaen til badet for å sjekke og se igjen... viste fortsatt to streker! Tok ennå en test litt senere på kvelden som også var positiv. Jeg ble ennå mer stresset. Følte plutselig at jeg ikke var litt klar en gang, var det dette jeg ville? Skal jeg nå gi opp min dyrebare søvn?! Hvordan skal jeg si det til kjæresten? Han er ikke ferdig på jobb før i natt, og ser han ikke egentlig før på fredag før vi skal rett på fest. Hvordan skal jeg gjøre det på festen? jeg må jo drikke, om ikke skjønner jo alle det. Hva med jobben, når må jeg si det til sjefen? skal jeg være være borte et helt år fra jobb? Tenk om alt er endret når jeg kommer tilbake."

Det var tusen spørsmål, og jeg ville bare snakke med noen om det...

Holdt meg våken til midt på natta, for å fortelle det til kjæresten. Det var en lettelse! Sammen tok vi to tester imorges, før jeg gikk på jobb. Nå føles det litt mer ekte, men fortsatt veldig veldig skummelt!

Gratulerer :happy: Skjønner godt det med alle tankene, hadde det slik med første selv etter å prøvd i 3 år ;)

Det kommer til å bli bra ❤ noen ganger tøft men aller mest bra.

Jeg var alenemor med første. For 8 år siden og jeg kan med hånden på hjertet si at dette er de beste 8 årene i mitt liv.

Det kommer til å bli fint ❤

Grtulerer:)

Gratulera så mykje :)
Hadde akkurat dei samme tankane når eg fekk positiv test med fyste :P

Gratulerer så masse! Du MÅ ikkje drikke berre for å skjule at du er gravid! Forskning viser (i alle fall på mus) at uansett alkoholmengde og kortid i svangerskapet så skadar alkohol fosteret! Eg ville ikkje risikert noko, i alle fall ikkje når du har prøvd å bli gravid så lenge du har. Kan du ikkje berre seie du skal vera sjåfør, går på ein medisin som er ugunstig å mikse med alkohol. Ver ærleg og sei at du prøver å bli gravid og vil vera nykter tilfelle noko skjer fordi du har lest at alkohol skadar uansett? Er da plenti av gyldige unskyldningar, og folk har jo ingenting med om kvifor du drikk eller ikkje. Det er uansett uansvarleg å drikka alkohol når ein VEIT ein er gravid! Du treng ikkje seie noko til sjefen før du vil. Det kan fint vente til etter veke 12. Mykje kan skje enno (dessverre). Håpar alt går bra! :)

Gratulerer så masse! Du MÅ ikkje drikke berre for å skjule at du er gravid! Forskning viser (i alle fall på mus) at uansett alkoholmengde og kortid i svangerskapet så skadar alkohol fosteret! Eg ville ikkje risikert noko, i alle fall ikkje når du har prøvd å bli gravid så lenge du har. Kan du ikkje berre seie du skal vera sjåfør, går på ein medisin som er ugunstig å mikse med alkohol. Ver ærleg og sei at du prøver å bli gravid og vil vera nykter tilfelle noko skjer fordi du har lest at alkohol skadar uansett? Er da plenti av gyldige unskyldningar, og folk har jo ingenting med om kvifor du drikk eller ikkje. Det er uansett uansvarleg å drikka alkohol når ein VEIT ein er gravid! Du treng ikkje seie noko til sjefen før du vil. Det kan fint vente til etter veke 12. Mykje kan skje enno (dessverre). Håpar alt går bra! :)

Jeg har absolutt ikke tenkt å drikke alkohol...:)

Back
Topp