Småspiste barn

solisolden

Forumet er livet
Andre som har det? Hvor mye spiser de til dagen da?

Jenta mi bare "pirker" i maten og slik har det vært i over 2 mnd. Hun har fått 7 tenner i løped av denne tida, så det forklarer jo noe, men alikevel.... Veide 8490 gm og var 72 cm på 1 års kontrollen. Både høyde og vekt har flata ut.  Prøver å ikke bekymre meg, men er ikke så lett å la være heller...

Har ikke samme problem, men kanskje hun er matlei? Jesper har perioder hvor han også bare pirker.. Har stort sett vært i sammenheng med tenner. Prøvd med litt nye, smakfulle ting? Bytte om på måltidene - droppe brød noen dager, eller droppe grøt noen dager?

Johanne spise MYE før.. men nå i det siste bare vrir hu seg i stolen og vil ikke ha! :(
er skikkelig frustrerende.. er kun frokost hu spiser skikkelig føler jeg!
men trur det er no tenner på vei + at hu begynner nok og ble lei grøten og babyglassa..
men hu spiser nesten ikke brød, og maten våres vil hu heller ikke ha! så er litt rådvill selv om dagen!
men regner med det går seg til etterhvert!
håper noen har noen tips til deg!

Kan ikke si annet enn at det går veldig i perioder her også. Jeg syns egentlig hun spiser mye nå for tiden men legger hun på seg? Neeeida, ligger innfor normalen men langt under middels på vekta og over på høyde. Nå er hun 8890 gram og 76 cm. Siste 4 mnd har hun  nesten ikke gått opp noe.
Det jeg mener er vel egentlig at det går seg nok til. Av og til spiser de lite og av og til mye. Jeg har lært meg ikke å stresse med det, hun spiser når hun er sulten tenker jeg. Er du veldig bekymret kan du jo bare snakke med HS, her sa de at man kunne gi H-melk til veldig tynne barn.
Håper du finner ut av det! :)

Angelica spiser nok mindre enn de fleste andre ja. Jeg er kjempefornøyd dersom jeg får i ho en hel porsjon grøt, nesten en hel brødskive eller et halvt middagsglass (de små glassa).
De siste dagene har hun spist litt bedre igjen, men i dag strevde jeg for å få i ho noe i det hele tatt:/

Back
Topp