Småspist og tømmer ikke brystet?

Nomade

Betatt av forumet
Jenta mi har noen perioder av døgnet hvor hun spiser veldig lite om gangen, men hyppig. Da virker det som hun ikke får tømt brystet ordentlig. For ganske raskt etter kan jeg lekke melk fra det brystet jeg nettopp amma på, og det har tydelig en tykkere konsistens og er hvitere enn den formelka jeg vanligvis lekker. Men jeg vil jo at hun skal få i seg mest mulig av den mettende melken! Prøver å la en del av formelka renne ut først, men ikke alltid lett da hun blir fort utålmodig om hun ikke får mat fort nok;-) Bør jeg da amme på samme bryst to ganger de periodene hun småspiser, eller vil det forstyrre melkeproduksjonen? Hva sier dere kloke kvinner??:)

kanskje hun har lengre perioder hvis du tar samme pup to ganger? eller så er hun bare tørstig

Hvor hyppig er hyppig da? jeg tror jeg ville ha ammet fra samme bryst to ganger på rad, gjør det selv noen ganger da jeg føler at hun drakk veldig lite forrige gang.

Kanskje hun bare er tørst ja; har jeg ikke tenkt på... Hyppig er en gang i timen ca. Nå ligger hun og suger på samme bryst for tredje gang på to timer, for jeg har fått tette melkeganger, sikkert fordi hun ikke har tømt brystet ordentlig. Men begynner å bli bedre nå heldigvis. Au, anbefales ikke!!

Ja, gitt to ganger fra samme nå idag, og virker som det kanskje hjelper litt. Men fortsatt tette melkeganger på ene brystet, blir aldri ordentlig tømt! Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Prøvd å massere, men er fortsatt ømt og hardt på et par områder...

Hvis ho kun gjør dette noen få ganger, altså ikke hver gang, så kan det være at ho bare vil slukke tørsten. Er nemlig det den første melkemengden er ment til.

Jeg ville også ammet samme brystet to ganger.
Angående tette melkeganger, så kan du prøve å massere dette ut mens du tar en varm dusj. Jeg har ikke hatt det selv, men har av og til skikkelig sprengte bryst og synes det er lettere å få det ut når jeg står i dusjen, litt mindre vondt også i og med at man slapper litt mer av i varmen. ;-)

Hestejenta skrev:
Jeg ville også ammet samme brystet to ganger.
Angående tette melkeganger, så kan du prøve å massere dette ut mens du tar en varm dusj. Jeg har ikke hatt det selv, men har av og til skikkelig sprengte bryst og synes det er lettere å få det ut når jeg står i dusjen, litt mindre vondt også i og med at man slapper litt mer av i varmen. ;-)

Ja, dusjen har jeg brukt flittig;-) syns ikke det var såå lett å massere ut i dusjen, men med engang jeg går UT av dusjen så strømmer det melk! Så da stiller jeg meg over vasken og lar det renne, da får jeg tømt meg godt:) ble jeg kvitt de tette melkegangene av det, og at hun spiste to ganger av samme bryst:)

Back
Topp