Småspist og kresen jente..

Bella Vista

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Nå i sommer har jenta mi på 3 år spist så lite og det hun får i seg er ikke så mye næring i. Hun er blitt skikkelig kresen og alt skal bort. Hun spiser ris, pasta, poteter og saus. Litt kjøtt, men absolutt ingen grønnsaker. Eks. Om vi har taco så spiser hun lefsene.. Hun vil gjerne bare ha brødskiver med smør på:confused: Og spagetti med kjøttsaus (da blir alt pillet bort utenom kjøtt)

Dette er litt uvant for meg for eldste spiste alltid alt han fikk, om det var salat eller grønnsaker osv.

Har dere noen tips til meg på hva jeg kan lage som kan friste litt?

Tomatsuppe laget fra bunnen av - tomat, løk og gulrot er i. Har enkel oppskrift om du vil ha. Kan ha fullkornspasta og/eller kokt egg i.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tomatsuppe laget fra bunnen av - tomat, løk og gulrot er i. Har enkel oppskrift om du vil ha. Kan ha fullkornspasta og/eller kokt egg i.

Ja det var lurt:) Har ikke tenkt i de baner engang, for spiste hjemmelaget tomatsuppe da jeg var gravid med henne og etter det orker jeg ikke tanken på å spise det selv hehe uansett så er hun veldig glad i det:)

Superfint med oppskrift:)

Ja det var lurt:) Har ikke tenkt i de baner engang, for spiste hjemmelaget tomatsuppe da jeg var gravid med henne og etter det orker jeg ikke tanken på å spise det selv hehe uansett så er hun veldig glad i det:)

Superfint med oppskrift:)
Tomatsuppe 5 personer:
1/2 løk
1 gulrot revet
1 ss tomatpure
2 ss olje nøytral
1/4 ts pepper
1 ts tørket basilikum
1 boks hermetiske tomater (400g)
1 grønnsaksbuljong
1,5 l vann (ca, se an tykkelsen selv. Kan bytte ut en dl med hmelk/fløte om ønskelig).

La hakket løk, revet gulrot, tomatpure, pepper og basilikum surre i olje til det blir gyllent. Tilsett tomtatene og buljongterning. Mos alt med stavmixer. Spe i vann og småkok i 5 min.

Hva med å lage smoothie. Kan jo lage av grønnsaker o.l
Ellas kitchen har jo mange fruktposer (og noen med grønnsaker), som kanskje kan friste?

Hva med matmuffins med ost og skinke?

sitter på padda!

Hva med å lage smoothie. Kan jo lage av grønnsaker o.l
Ellas kitchen har jo mange fruktposer (og noen med grønnsaker), som kanskje kan friste?

Jeg skal sannelig lage smoothie selv og fryse ned som is :) Hun er nemlig isgal hehe Ellas kitchen og div andre poser liker hun ikke lenger. Er det som er så merkelig, hun har plutselig sluttet å like alt mulig. Vært så enkel i matveien før da det eneste hun ikke likte var laks..

Hva med matmuffins med ost og skinke?

sitter på padda!

Hun liker ikke matmuffins:p Laget det mange ganger og hun blir like skuffet hver gang over kakene som hun gleder seg til som har skinke og diverse ting i seg.. Jeg er veldig glad i det da;)

Tomatsuppe 5 personer:
1/2 løk
1 gulrot revet
1 ss tomatpure
2 ss olje nøytral
1/4 ts pepper
1 ts tørket basilikum
1 boks hermetiske tomater (400g)
1 grønnsaksbuljong
1,5 l vann (ca, se an tykkelsen selv. Kan bytte ut en dl med hmelk/fløte om ønskelig).

La hakket løk, revet gulrot, tomatpure, pepper og basilikum surre i olje til det blir gyllent. Tilsett tomtatene og buljongterning. Mos alt med stavmixer. Spe i vann og småkok i 5 min.

Tusen takk:)

Jeg skal sannelig lage smoothie selv og fryse ned som is :) Hun er nemlig isgal hehe Ellas kitchen og div andre poser liker hun ikke lenger. Er det som er så merkelig, hun har plutselig sluttet å like alt mulig. Vært så enkel i matveien før da det eneste hun ikke likte var laks..
Barnas smaksløker utvikler seg og ting de liker kan de plutselig ikke like.
Men også omvendt ;)

Lag is av biola - kjempegodt og næringsrikt :)

Back
Topp