Småspising og gulping

FruAH

Glad i forumet
Småen har nå blitt ganske flink til å rape [;)] MEN kommer ofte litt gulp etterpå også, og da lurer jo jeg på om han har fått for mye? Når jeg har pumpa og gitt flaske ser jeg jo hvor mye han spiser og han gulper litt enten det er 70 eller 100ml..hmm Ikke lett å skjønne alt [&:] Akkurat som om han får så trykk på rapen at det kommer melk og...

Idag har han småspist mange ganger, har vært urolig ved puppen så jeg føler at han hadde fått i seg lite. På kvelden pumper jeg meg ofte for å se hvor mye han spiser før natta = lengre nattesøvn. Nå som jeg synes han har spist lite og skulle pumpe kom det bare noen dråper...pleier å ha 120-140 ml[&:] Han hadde nettopp spist litt da. Får prøve å pumpe igjen om litt for å se om det er mer da ;) mister vel ikke melka sånn plutselig?

Tror småspisinga kommer av at han blir urolig pga luft, men så raper og gulper han, men er han sulten igjen da??

Vanskelig å si. Dytter for deg, har litt samme problem.

Du skal pumpe deg på nattmårran/dagen hvis du skal gi han det på kvelden. For det er da du har størst produksjon. E har lite melk på kvelden så Tobias må få mme i tillegg. Men da søv han heile natta fra ca kl 20-05/06. E pumpa meg på dagen og gir han det på kvelden. MME får han som aller siste måltid før natta. Men sia han har begynt å søv fra kl 20 så får han som regel bare pupp og søv like godt. Men føl e at han ikke e fornøyd me bare pupp så får han litt mme i tillegg.

Når han ikke har småspist hele dagen pleier jeg å få ut 120-140 ml så jeg har nok melk da (pumper på en måte ut kveldsmåltidet), ble bare så usikker på hvor mye han får i seg [&:]Hvis han drikker 100 ml så sover han 3-4 timer ihvertfall. Han har fått MME et par ganger å merker at han sover mye lengre på det [;)] Men så lenge jeg har melk selv så får han det [:)] Han har spist minst fire ganger siden jeg startet tråden så melka er heldigvis her [:D]

Synes bare det er vanskelig å vite om han er ordentlig mett når han smågulper så mye [&:]

ORIGINAL: Sofie.

Du skal pumpe deg på nattmårran/dagen hvis du skal gi han det på kvelden. For det er da du har størst produksjon. E har lite melk på kvelden så Tobias må få mme i tillegg. Men da søv han heile natta fra ca kl 20-05/06. E pumpa meg på dagen og gir han det på kvelden. MME får han som aller siste måltid før natta. Men sia han har begynt å søv fra kl 20 så får han som regel bare pupp og søv like godt. Men føl e at han ikke e fornøyd me bare pupp så får han litt mme i tillegg.

tror du gutten min hadde kuttet ut å spise hver 3. time på natten om han fikk mer melk på kvelden? har bare gitt pupp..

ORIGINAL: Babymario

Når han ikke har småspist hele dagen pleier jeg å få ut 120-140 ml så jeg har nok melk da (pumper på en måte ut kveldsmåltidet), ble bare så usikker på hvor mye han får i seg [&:]Hvis han drikker 100 ml så sover han 3-4 timer ihvertfall. Han har fått MME et par ganger å merker at han sover mye lengre på det [;)] Men så lenge jeg har melk selv så får han det [:)] Han har spist minst fire ganger siden jeg startet tråden så melka er heldigvis her [:D]

Synes bare det er vanskelig å vite om han er ordentlig mett når han smågulper så mye [&:]

gutten min gulper MASSE! ikke hvert måltid, men de gangene han gulper varierer det fra sprutgulp i begynnelsen til litt sånn tjukkere opp til 2 timer etter måltid. ser ikke noen sammenheng på mengden og luft tror jeg. eller forresten, han gulper vel oftere på morgenen enn på natten så det er vel kanskje bare det at han får litt mye på morgenen. men kan tenke meg at lukke-muskulaturen ikke er helt utviklet enda.

ORIGINAL: el nino

ORIGINAL: Sofie.

tror du gutten min hadde kuttet ut å spise hver 3. time på natten om han fikk mer melk på kvelden? har bare gitt pupp..

Du får prøve. Ikke noe fasitsvar. E prøva meg frem med Tobias sia han ikke har noen annen måte å fortelle meg ting på enn ved gråting. [:)]

Back
Topp