Smånervøs førstegangs tankespinn!

Shio

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Begge hadde mye fri i juletider, som resulterte i blant annet en solid nyttårsrakett og det faktum at jeg er 6+1 i dag. Det var planlagt og mens gubben går og bare gleder seg, er jeg et totalt tankekaos.
Nå som det er skjedd melder tankene seg.. Vil alt gå bra? Vil jeg bli en god mor? Vil jeg like mitt eget barn? (faktum er at barn aldri har fasinert meg før de er skolealder). Hvordan vil det gå å dyrke sporten min videre? (to hester jeg konkurrerer med). Hvordan vil omstillingen fra et fritt liv med late morgener og mye sosialt liv gå?
Vil jeg greie å opprettholde en helt grei kropp og trene som normalt? Vettskremt med andre ord..... Men gleder meg også hehe :)
Vi har eget hus,faste gode jobber og familie omtrent utafor dørstokken som står klar til å hjelpe. Nå hopper vi i det og er veldig spente begge to :)
Formen er som vanlig, helt topp. Gubben er veldig glad for at puppene bare vokser, så han har gode dager du!
Tidlig ultralyd er bestilt til slutten av februar så dette blir spennende!
 
Hei!
Det er så herlig å lese det du skriver,da jeg er litt i samme situasjon! Det er første gang jeg er gravid,og det er planlagt. Vi har faste jobber begge to,eget hus og familier som har ventet lenge! Vi gleder oss,men jeg sitter med mange av de samme tankene som deg. I tillegg er jeg veldig nervøs for at noe skal være galt,og etter å ha lest om alle ma og sa (og gud vet hva) her inne,så kan man jo få nervesammenbrudd av mindre;-) Jeg skal på tidlig ul på onsdag,og håper selvfølgelig å se et bankende hjerte. Jeg er 7+3 i dag.
 
Godt å vite at vi er flere i samme båt :) lykke til på ul, det går nok fint. Vi skal 25.februar.
Etter at jeg skrev første innlegg har jeg fått en voldsom kvalme som gjør at jeg knapt kan bevege meg. Blæh;)
 
7+3
Heldigvis var det bare noe som gikk som slo meg ut forrige helg. Har vært i god form siden. siden sambo skal få bort litt fett å få litt mer muskler støtter jeg han ved å følge samme sunne kosthold og mye variert trim/styrketrening. Supert så lenge kroppen takler det godt :) valgte også å starte innridning av min hest på tre år siden jeg risikerer å plutselig ikke kunne ri mer en dag. Det gikk fullstendig som jeg forventet, det var som å sette seg opp på en gammel gamp og loffe ivei!
Har ingen planer om å fortelle foreldre og slekt om graviditet før i mars, kanskje på min brors bursdag ;-)
Ingen tegn til mage enda, så lett å skjule.
Skal ha møte på jobben snart siden de ikke har noe alternativer til jobb for det jeg ikke bør holde på med. Kan hende jeg blir redusert til feks 50% og resten blir navlønna permisjon. Vi får se :)
 
8+6. Fortsatt tilnærmet symptomfri, litt uggen om jeg går på tom mage enest. Hockeypulver funker fjell for å roe magen om det skjer.
Min beste venninne fikk vite det i helgen, og tok det helt fantastisk! tidlig ultralyd nærmer seg med stormskritt, bare 9 dager igjen :-o ingen mage eller vektøkning enda, måtte det holde seg slik lenge :p svigermor snakker stadig om de to tantebarna sine som skal ha barn en og to måneder før oss - gjett om hu vil bli overrasket og glad den dagen vi dropper bomba:p
 
9+5
Ultralydklinikken ringte i dag og ville fremskynde timen til i morgen pga ferieavvikling. Kom litt brått på, men takket ja. Lettere spent nå :)
Har topp form enda og var på pulssteptime i går. merket at kondisen er så som så, men var med hele timen og fikk trent så det holdt. Godt å kjenne at kroppen fungerer tipp topp ihvertfall, skal forsøke å følge gruppetimer i den grad det er mulig så lenge jeg får til. Vi titter på ferieplaner for i sommer, men innser at vi må bare ta ting litt på sparket innenlands. Vi er invitert i to bryllup blant annet så litt morro må vi få til.
Fortsatt ingen problem å ri å kjøre hestene, så føler jeg er fryktelig heldig i forhold til mange av de som får plager med bekken og kvalme og form. Jeg synes synd på dere som har det, og håper at dere får formstigning etterhvert :)

Ellers vil jeg gjerne komme i kontakt med noen i Trondheimsområdet (gjerne østsiden) :D
 
Masse lykke til på ul i morgen:)
 
9274c84c6a8c634ecd25f4b8e358b912
den har ikke hale altså, det står CRL på rumpa;-) Ultralyd unnagjort, alt så bra ut og det var en aktiv liten bønne der inne! Var vrien å måle crl på siden den lå med ryggen til mye, men med litt hosting og risting av magen med proben fikk vi snudd bønna og målt den til 28mm. 180 hjerteslag i minuttet :) ble satt to dager tilbake, 9+4 i dag. Skal tilbake i uke 13 for å sjekke etter tegn til kromosomfeil. Jeg måtte le når jeg hostet under UL, bønna spratt rundt og ristet inni der:-D
 
10+5
Føler meg utrolig heldig som bare sklir gjennom ukene uten symptomer - dere er jaggu sterke som får kvalme, trøtthet og dårlig form og skal håndtere hverdagen så lenge! Creds!
Kan muligens se en antydning til mage som ikke er bare det lille ekstra, hvis jeg slapper helt av og ikke strammer naturlig.
Det har nok fortsatt ikke helt gått opp for meg hvordan min nye hverdag blir, jeg er rett og slett livredd for at jeg ikke skal klare å bli glad i den lille, fordi jeg har sett en venninne gjennomgå det og jeg fikk en times referat hver dag hvor forferdelig hun hadde det. Tror jeg er påvirket derifra.... Skal uansett ta det opp med lege/jordmor så de vet at jeg er veldig redd for dette - selv om jeg vet jeg tenker irrasjonelt samtidlig. Jeg er mest redd alle endringene som kommer, at jeg ikke holder mål til å følge opp alt, og at jeg vil føle meg "fanget".
Heldigvis har jeg en samboer som jeg vet er der 100%, og som jeg setter så høyt i livet mitt at jeg er villig til å hoppe inn i dette.
Han støtter meg opp uansett vet jeg, og har bl.a. satt seg veldig inn i hestesporten jeg driver så aktivt med for å kunne hjelpe meg med å holde hestene topptrent og fortsette å ha de til start i konkurranser. Stallarbeid tar han også lett som bare det, så puuuuh!

Bilen min.... den er toseter, men heldigvis var det med bakseter til den når jeg kjøpte, så nå er den gammel nok til å få de satt inn uten at det koster noe å omregistrere. Dette blir straks gjort. Det er fortsatt god plass til barnevogn i bagasjerommet etter det, og gubben har stasjonsvogn med god plass, så da er det en ting mindre å tenke på.

Vi er også i full gang med å pusse opp rommet den lille skal få etterhvert:)

Så mye tanker om dagen, men stort sett positive - jeg har bare ingen jeg kan snakke med dette om enda siden vi ikke har offentliggjort det enda ! ;)
 
12+0 etter UL-termin :)
Intet nytt, ingen tegn til svangerskap her. Kan vel kanskje si at magen er litt kulemage om jeg lar den være avslappet, men det ser ingen til daglig for da går jeg og strammer/holder inn, en vane jeg har hatt siden videregående og ikke legger merke til at jeg gjør :p
Tirsdag er det første kontroll til lege, og onsdag er det ultralyd for å se etter tegn til kromosomfeil.
Jeg har lyst på alt av mat, en upåklagelig appetitt! Likevel, greier ikke å spise mer enn en flau middagsporsjon eller 3 brødskiver så er jeg mett....
Går på 2-3 gruppetimer med trening hver uke, spesielt mye styrketrening av kjernemuskulatur/MRL. Tror det er bare godt for kroppen og bli best mulig rustet fremover mot siste trimester og fødsel.

Ellers kan man vel bare si at helgen er kjærkommen, juhuuuu!!!!
Vi holder det fortsatt hemmelig for familie, regner med å si det om en uke eller to når broren min har bursdag. Skal rett og slett skrive "gratulerer med dagen, onkel!" på bursdagskortet som følger med gaven. Får vi se hvor mang tid det tar før noen ser det ;)
 
Ånei :(
Ble innkalt til hastemøte på jobben nettopp, og fikk høre at leverandørbedriften vår har permittert alle ansatte for en stund pga liten tilgang på råvarer.
Sjefen sa han skulle prøve å unngå at vi og ble permittert (siden vi ikke får noe produksjon som følge av det), men det ligger i kortene at permittering er rett rundt hjørnet for oss også.
Jeg ble kvalm og svimmel der jeg satt og prøvde å holde maska, ingen andre på jobb vet at jeg er gravid og ikke vil få meg annen jobb så lett osv.
Vel... legetime i morgen... får se om jeg, legen og sjefen finner en løsning vi kan leve med alle sammen :)
 
Ferdig med første svangerskapskontroll og ultralyd for sjekk etter bl.a. kromsomfeil!
Kontrollen gikk veldig fint, gubben var med og vi fikk masse informasjon samt fylt ut papirer osv.
blodtrykk var 119/72,puls 64 og vekt 72,4 / BMI 22 med klær på den vekta. så får gå etter den heretter :)
Fikk grønt lys til å fortsette å trene så hardt jeg vil så lenge jeg ikke kjenner ubehag, hurra!!
På UL i går ble vi satt to dager frem igjen til den opprinnelige termindatoen jeg hadde regnet ut, så jeg er da 13+1 i dag.
Alt så bra ut på UL, både nakke og nesebein. så ryggrad og femur tydelig, samt en fungerende magesekk, nyrer og urinblære. Hjernen så vi også.
Var veldig aktiv, og fikk blant annet et bilde der HAN viste frem tissefanten i all sin prakt, det var jordmor temmelig sikker på. Og i tillegg var det dansing med henda i været på et annet bilde. Morsomt :)
Håper bare ikke han har arvet skuddfoten til sin far, da skal det bli vonde dager med spark i magen etterhvert......
 
18+5 .
Er usikker på om jeg kjenner liv eller ikke. merker at noe opptar mer og mer plass i magen, men fortsatt ikke synlig mage med mindre jeg står og henger og slapper helt av som en annen slappfisk :) Tror heller ikke jeg har noe særlig vektøkning - men blir vel straks veid og målt på kontroll så da vet jeg mer.
Formen er strålende, jeg får gjort alt jeg vil og mer til. Alle i slekta gleder seg stort, da dette blir første barnebarn/onkelbarn til alle. Noe sier meg at denne ungen har mye oppmerksomhet i vente :p
Ordinær Ultralyd om to dager - vi gleder oss veldig og er også veldig spente på om alt er som det skal være.
De kommende besteforeldre er mest opptatt av hvilken kjønn som kommer så de kan strikke i farger og kjøpe klær og dilldall :p
Vi som kommende foreldre har det veldig bra, og er opptatt av å nyte de siste månedene med barnefri før det braker løs.
Vi går på kino og andre aktiviteter, spiser ute og koser oss veldig .
 
Alt bra på oul,i magen bor en liten gutt som hadde tommeln i munnen hele undersøkelsen ;-) ble satt to dager tilbake, og er dermed 18+5 i dag og termin 26.09.16 :-D
 
69d752cc1503d1864dc734c8b24212ed


21 uker i dag. Magen vises endel på kvelden, men fortsatt stramme magemuskler som står imot presset;-) eller har den lille begynt å gi seg til kjenne jevnlig, spesielt sent på kveld! ganske sterke kakk til å være så liten, kjennes på utsiden og.
Når jeg skal sove hender det jeg skvetter og får reflekser når han sparker, til gubbens fortvilelse og fornøyelse :p
Ellers tror jeg ikke det er noe særlig vektoppgang enda, alle klær passer som normalt. Skal på kontroll om to uker så da får vi vel mer info.
Fikk kjøpt en stor ikeapose fylt med nyfødtklær for en billig penge, så vi trenger ikke tenke særlig på klær i småstørrelser :-D
 
23+6
Endelig er jeg ferdig med å tapetsere å male barnerommet! Skal legge gulv å liste så er det bare å innrede:-D
Jeg kjenner skikkelig sparking og boltring mange ganger daglig, og det vises og kjennes godt utenpå. Stort sett er det full rulle rundt midnatt :p
På kontroll i uke 22+5 var jeg gått opp 3 kg, og lå i øvre sjikt på symfysekurven, men jordmor synes alt ser supert ut til meg. Har litt mage og, men fortsatt ikke større enn den var etter ei uke på all inclusive i Hellas :-D :p

De store tingene er ferdig innkjøpt, og vi ser frem mot en herlig sommer før knotten kommer ;-)
 
26+5 unntatt bevegelse fra babyen merker jeg ikke at jeg er gravid. Fått litt mage, men trener som normalt stort sett og rir flere ganger i uka.
Er veldig takknemlig for et så lett svangerskap!
Nå blir det gulvlegging på rommet og så er det ferdig :) det meste er på plass og vi er klare for ferie før alvoret tar til :-D
98a92023d950a7defa5e62e969eef790
 
31+4 og to mnd til termin. Uæææh!!!
Var på kontroll i går og alt var supert med alle målinger. Gutten lå med hodet godt nede og ryggen mot høyresiden min, noe vi også kjenner godt fra utsiden. Jeg er nå gått opp ca 5kg siden unnfangelsen, det meste er kun magen.
Vi føler det meste av ting og tang til babyen er ordnet, bare noen småting som gjenstår. Jeg er spent, nysgjerrig, vettskremt, nervøs og glad på samme tid, lurer veldig på hva som venter oss!
:)
 
Har en stor bekymring som gnager daglig... I samråd med helsesøster/jordmor og lege, er vi enige om jeg ikke skal amme eller forsøke på det. Er henvist til spesialteam på st. Olavs for å kunne forberede både dem og meg samt få diskutert flere aspekter rundt fødsel og tid etterpå.
Likevel, alle snakker om den j**** ammingen til meg, og de få som jeg har tort å si til at bøtteknotten skal rett på mme har reagert svært negativt uten å la meg forklare eller ikke godta forklaringen min. Familie på begge sider er uvitende, i det hele tatt de fleste. Jeg har en gyldig og god grunn, men ingen har krav på min helsejournal for å si det slik! Håper st.olavs gjør meg beroliget og litt lettet etter samtalen.
Samme onde tanker og bekymringer melder seg rundt temaet om alle som vil besøke så tidlig som mulig, helst på sykehuset eller hjemme med engang vi er innafor døra. Jeg MÅ bli trygg på min nye situasjon og håndtering av baby før noen kan komme og besøke meg uten at jeg føler prestasjonsangst og alt som medfølger. Usj! Blir godt å få lufta dette for et team :)
 
32+6
Har styrt og ordnet klart alt på barnerommet nå, både pusset det opp fullstendig, møblert det og vasket og gjort klar alle klær, sengesett osv. Fødebag og babybag er pakket, mest fordi vi frykter tidlig fødsel siden begge oss to hadde hastverk med å få sett verden :-D
Formen er fortsatt fin, hofta/bekkenområdet som ble skada i en rideulykke for ti år siden verker litt, men ikke verre enn om jeg anstrenger meg uten baby i magen.
I helga legger vi ut på 7timers biltur til bryllup, håper ikke han i magen finner på noe sprell allerede da:-D
 
Back
Topp