smålig angst

Mailykke2

Forelsket i forumet
jeg ble nettopp ansatt i ny jobb, og i min kontrakt står det butikkmedarbeider/ekstrahjelp. Hva er mine rettigheter da??

du har vel samme rettigheter som alle andre...hva slags rettigheter tenker du på?

Dine rettigheter avhenger av om det står at du er fast ansatt eller ikke, og hvilken stillingsprosent som er oppgitt, samt hva som ellers står i kontrakten.

Dersom du er nervøs for utbetaling i permisjonen, så vil ofte NAV være noe fleksible og se på inntekten din de siste 6 mnd.

Dersom du er nervøs ift om du får beholde jobben etter du kommer tilbake fra permisjon, så vil dette avhenge av om kontrakten sier du er fast ansatt eller ikke.

Håper det hjalp litt

det står ingen ting om fast ansatt eller ikke... er helst å beholde jobben jeg tenker på, de kan jo ikke sparke meg frem til jeg skal  ha permisjon uansett, og jeg får stipend av lånekassen, også har jeg hørt at man kan få engangsstønad i tillegg til stipendet. økonomien vil være ok :P men må jo ha en jobb å komme tilbake til :P

De har uansett ikke lov å diskriminere pga graviditet. Så skal de sparke deg må de ha en gyldig grunn.

Jobber du ikke nok til å få permisjonspenger? Bare engangsstønad?

Heleneholt skrev:
det står ingen ting om fast ansatt eller ikke... er helst å beholde jobben jeg tenker på, de kan jo ikke sparke meg frem til jeg skal  ha permisjon uansett, og jeg får stipend av lånekassen, også har jeg hørt at man kan få engangsstønad i tillegg til stipendet. økonomien vil være ok :P men må jo ha en jobb å komme tilbake til :P

Du får enten eller for jobbinga:) det vil si enten engangsstønaden på 30 tnok eller utbetaling basert på opparbeidede rettigheter. Dette er uavhengig av støtten fra Lånekassen, så lenge du ikke tjener mer enn ca 120 tnok i året samtidig som du får stipend. Når det gjelder rettigheter etter permisjonen er jeg ikke sikker. Du kan jo bare høre med sjefen din hvordan de tenker rundt dette:) det enkleste er kanskje å prøve å få til en løsning som funker for begge parter:)

Back
Topp