småhunder på kennel?

Småtroll nr 2

Glad i forumet
Vi planlegger å reise 1 uke til syden, men sliter med å finne hundepass til mopseguttene mine [&:]
Det er et hundepensjonat her i byen som er godkjent av mattilsynet, men jeg syns det høres så trasig ut
for guttene mine å måtte bo på pensjonat i 1 uke. Men jeg er sikkert alt for hysterisk.

Noen som har erfaring med å plassere små sofagriser på hundepensjonat? Gikk det bra?

jeg hadde ikke satt hunden min på kennel uansett størrelse!! men det er min mening da[:)]

ORIGINAL: Frk.Maja

jeg hadde ikke satt hunden min på kennel uansett størrelse!! men det er min mening da[:)]

Hvorfor det? [:-]

ORIGINAL: Småtroll nr 2

kan nok hende jeg er litt mer "følsom" enn andre på det området! Men jeg hadde ikke klart å kose meg på tur hvis jeg ikke hadde kontroll på hvordan hunden min egentlig hadde det!![8|] jeg kan med handa på hjertet si at jeg faktis heller hadde avlyst turen enn å latt "barnet" mitt være hos fremmede!!

ORIGINAL: Småtroll nr 2

kan nok hende jeg er litt mer "følsom" enn andre på det området! Men jeg hadde ikke klart å kose meg på tur hvis jeg ikke hadde kontroll på hvordan hunden min egentlig hadde det!![8|] jeg kan med handa på hjertet si at jeg faktis heller hadde avlyst turen enn å latt "barnet" mitt være hos fremmede!!

Er litt slik jeg også føler det, at jeg har et behov for å vite at gutta har det bra, og får den kosen og oppmerksomheta de trenger. samtidig som vi virkelig trenger en ferie sammen som familie... og ingen jeg kjenner som har lyst å passe 2 dominante mopser som markerer både her og der...

har dere absolutt ingen i familien,venner eller bekjente som kan passe dem da??? hadde vi fått lov til å hatt hund her vi bor nå så skulle jeg gledelig ha passet dem!!

Har ikke noe selv erfaring med kennel-ferie,men er ikke noe positiv til det heller da du ikke vet hvordan de andre hundene er,får de det de trenger,får de kos,turer osv..
og som regel blir de satt i en garde føler jeg og det er jeg ikke positiv til!

ORIGINAL: stolt mamma 2008

har dere absolutt ingen i familien,venner eller bekjente som kan passe dem da??? hadde vi fått lov til å hatt hund her vi bor nå så skulle jeg gledelig ha passet dem!!

Har ikke noe selv erfaring med kennel-ferie,men er ikke noe positiv til det heller da du ikke vet hvordan de andre hundene er,får de det de trenger,får de kos,turer osv..
og som regel blir de satt i en garde føler jeg og det er jeg ikke positiv til!

Den eneste som kan passe hundene er mamma, og hun skal være med på ferien.. [&:]

du kan sikkert få komme på besøk å se hvordan hundene har det på den kennelen før du setter de der.. se på rommene de har der og høre med de hvordan de aktiviserer hundene om dagen.. du kan jo besøke flere,å se om du kanskje liker en bedre enn de andre[:)]

Har bare hatt stor hund på kennel da, men kan ikke helt se forskjellen på stor og liten hund?
Uansett, mi hadde det kjempefint, og han som dreiv kennelen ringte meg i USA flere ganger for å fortelle hvordan hun hadde det [:)]
Hun var ingen enkel hund da, så jeg valgte en kennel med personale som hadde erfaring med brukshunder.

Nei, er jo egentlig ingen forskjell på stor og liten. Men tenkte litt på hvordan det er når hundene er sammen, i alle størrelser, om det kan oppstå bråk? Uff, jeg er sikkert alt for pinglete[:o]

Her er bare et hundepensjonat, men kanskje jeg må dra dit en dag og sjekke det ut. det ligger i landlige omgivelser, og hundene har visst stor plass å leke på ute. Kanskje det er en fordel at de er 2 da? at de finner selskap i hverandre og får dele rom.

Hadde slitt veldig med å plassere min lille tass på et hundepensjonat selv om de som oftest sikkert ikke lider noen nød der[:)] Men så har min litt "spesielle behov" også da...[;)]

Jeg ville undersøkt mye rundt akkurat det hundepensjonatet først hvertfall. Høre erfaringer fra andre som har hatt hunder der. Ikke for å skremme, men foreldrene mine plasserte sin hund på et hundepensjonat i en liten uke og da de hentet henne var hun heelt forkommen. De hadde ikke hatt tid til å lufte hundene nesten, pga. sykdom blant ansatte[:@][:-] De hadde ikke badet/stelt henne som inngikk i prisen, heller ikke tatt henne med på turer i skogen. Hun var i det lille buret hele tiden[:(] Dette er nok et av få såpass useriøse hundepensjonat vil jeg håpe og tro, men skader hvertfall ikke å undersøke dem skikkelig først[:)]

Back
Topp