Smågruer meg til i morgen.#oppdatert#

Pjokkenmamsen

Blir kjent med forumet
Kjenner jeg gruer meg litt til morgendagen. Jeg var,i slutten av forrige uke, en tur til legen siden jeg har vært plaget av vonde kynnere en god tid. Han sendte en henvisning til svangerskapspoliklinikken og i går ringte de derifra og sa at en lege hadde sett på henvisningen min og ville ha meg inn på en sjekk før helga. Så i morgen skal jeg inn og regner med at de tar ul for å sjekke at kynnerne har startet noen modningsprossess. Så jeg håper virkelig at alt er lukket og fint og at jeg ikke får beskjed om at jeg nesten ikke kan bevege meg. Da var kontrollen gjort..Det var heldigvis ikke noe tegn til at kynnerne har hatt noe påvirkning på modning. Var inne hos en dame som tydeligvis hadde veldig dårlig tid. Tok innvendig ul i 2 min kanskje, så sveivet hun ultralyddingsen utvendig på magen i et par minutt..så var hun ferdig. Snakket i 2 min og så var ting ferdig. Gikk derifra som et større spørsmålstegn enn når jeg kom

Krysser fingrene for at alt går fint, og ikke minst at du slipper å ligge i ro 
Lykke til.

Lykke til i morgen! Sender deg gode tanker herfra!

Masse lykke til. Krysser fingrene for deg

Hørtes ikke spesielt koslig ut...
men det var jo bra at alt så bra ut! 

Bra at alt så bra ut da:) men kjedlig når det virker som om de har dårlig tid..

Pjokkenmamsen skrev:
Kjenner jeg gruer meg litt til morgendagen. Jeg var,i slutten av forrige uke, en tur til legen siden jeg har vært plaget av vonde kynnere en god tid. Han sendte en henvisning til svangerskapspoliklinikken og i går ringte de derifra og sa at en lege hadde sett på henvisningen min og ville ha meg inn på en sjekk før helga. Så i morgen skal jeg inn og regner med at de tar ul for å sjekke at kynnerne har startet noen modningsprossess. Så jeg håper virkelig at alt er lukket og fint og at jeg ikke får beskjed om at jeg nesten ikke kan bevege meg. Da var kontrollen gjort..Det var heldigvis ikke noe tegn til at kynnerne har hatt noe påvirkning på modning. Var inne hos en dame som tydeligvis hadde veldig dårlig tid. Tok innvendig ul i 2 min kanskje, så sveivet hun ultralyddingsen utvendig på magen i et par minutt..så var hun ferdig. Snakket i 2 min og så var ting ferdig. Gikk derifra som et større spørsmålstegn enn når jeg kom

Huff da, det hørtes ikke noe særlig godt ut når man er bekymret;( Skal du ha noen flere oppfølginger?

Ja, jeg er jo veldig glad for at alt var som det skulle, men jeg sa jeg var usikker på hvor mye kynnerne skulle gjøre vondt før jeg skulle bekymre meg. Siden fastlegen min mente at de ikke skulle være så vonde som jeg har hatt. Men hun på sykehuset sa at de ikke har hatt noe påvirkning på modningen hittil, men det betydde ikke at de ikke kunne påvirke modningen videre...så noe klokere ble jeg ikke i dag, og hun sa ingenting om videre sjekker. Så...ja..jeg skal hvertfall ringe legen i morgen og be om en sykemelding, for nå er jeg så sliten og lei av å gå å ha vondt og ikke fungere i jobben, så får vi høre hva legekontoret svarer.

Pjokkenmamsen skrev:
Ja, jeg er jo veldig glad for at alt var som det skulle, men jeg sa jeg var usikker på hvor mye kynnerne skulle gjøre vondt før jeg skulle bekymre meg. Siden fastlegen min mente at de ikke skulle være så vonde som jeg har hatt. Men hun på sykehuset sa at de ikke har hatt noe påvirkning på modningen hittil, men det betydde ikke at de ikke kunne påvirke modningen videre...så noe klokere ble jeg ikke i dag, og hun sa ingenting om videre sjekker. Så...ja..jeg skal hvertfall ringe legen i morgen og be om en sykemelding, for nå er jeg så sliten og lei av å gå å ha vondt og ikke fungere i jobben, så får vi høre hva legekontoret svarer.

Det skjønner jeg godt. Ta kontakt med legen og få en sykemelding. Det er viktig at du nå ikke sliter deg ut. Masse god bedring:0)

Supert at kynnerene ikke har modnet noe enda.
Dumt du ikke fikk mer svar på sykehuset.

Nå har du i alle fall blitt målt da, og du har et utgangspunkt å måle mot senere. Jeg fikk innvendig UL og målte livmorhalsen da jeg var på ord. UL grunnet modning og forkorting av limorhals i uke 30 i mitt andre svangerskap.
Jeg fikk ny time i uke 30, for kontrollmåling.
Jeg har i tillegg sykemelding, nå 80%, pga at mine kynnere blir verre under stress. Jeg blir stressa når jeg ikke strekker til både hjemme og på jobb. Jeg må slippe å velge hvor jeg skal bruke den energien jeg har til overs - hjemme eller på jobb - jeg har faktisk tre barn til å ta meg av. Den minste er jo bare 14 mndr.
Jeg har i tillegg født to av tre barn en måned prematurt, og får mest sannsynlig nå svangerskapspenger i stedet for sykmelding pga faren for ny prematurfødsel.

Mitt råd til deg er å få en sykmelding. Hvor mye avhenger av hvor mye du føler du "henger etter". Hvor mye trenger du for å rekke over hverdagen uten å stresse.

Lykke til. Vonde kynnere er ubehagelig, og ikke minst en stressfaktor i seg selv.

Så dumt at det ble slik:/ Men bra at alt var bra :)

Jeg var selv nettopp inne til dette, der tok de seg mega god tid. Jeg fikk se lille gullet og de målte livmorhalslengde (cervix) som var lukket å fin på 33 mm. 

Fikk du ikke vite noe med mål og slikt? 

Hei. Har væt i Danmark i helgen, så har ikke fått svart her inne. Jeg fikk beskjed om at livmorhalsen var litt under 4cm, så det var de fornøyd med. Var en kjapp tur innom legen i dag for å høre om sykemelding. Jeg forklarte at jeg slet med å gå og kynnerne påvirker både jobbsituasjonen og hverdagen generelt. Men han ville ikke skrive ut sykemelding til meg nå siden jeg snart har ferie(?????). Jeg er lærer og har ferie neste uke, men sa at formen kommer jo også til å påvirke hva jeg klarer å gjøre i ferien. Men han sa at leger ikke sykemelder i ferien...hmm synes det høres så rart ut, siden jeg kjenner flere som har vært sykemeldt i ferier.

Back
Topp