Småblødninger

Lovleyflowers

Andre møte med forumet
Heisann! Er ny inne på dette forumet, men har fulgt med her siden jeg fant ut at jeg var gravid for en uke siden :p Jeg begynte nå på fredag med småblødninger der jeg mest bare ser brun utflod når jeg er på do og tørker meg, men det har vart frem til nå. Det har liksom ikke vært noe mye. Jeg bare lurte på om det er noen andre som har opplevd dette? Snakket med min søster og venninne som begge har barn fra før av og de beroliget meg med at det ikke var farlig og at det er helt normalt, men jeg kjenner at jeg stresser litt i og med at jeg er førstegangsgravid:eek: Er nå i uke 5+1 og håper den lille spiren holder seg <3

Kan også nevne at jeg ikke har hatt noe smerter i magen og at det er rundt denne tiden min mens skulle vært :joyful:

Heisann! Er ny inne på dette forumet, men har fulgt med her siden jeg fant ut at jeg var gravid for en uke siden :p Jeg begynte nå på fredag med småblødninger der jeg mest bare ser brun utflod når jeg er på do og tørker meg, men det har vart frem til nå. Det har liksom ikke vært noe mye. Jeg bare lurte på om det er noen andre som har opplevd dette? Snakket med min søster og venninne som begge har barn fra før av og de beroliget meg med at det ikke var farlig og at det er helt normalt, men jeg kjenner at jeg stresser litt i og med at jeg er førstegangsgravid:eek: Er nå i uke 5+1 og håper den lille spiren holder seg <3
Hei og velkommen hit til oss :smiley-angelic003:joyful:
Første gang her også , ikke hatt noen blødningen , men er 100% sikker på at det er helt normalt :smiley-bounce012 noen har feste blødninger og noen små blør i starten , mørk blod er gammelt blod , så det kan være blod fra da spiren festet seg :Heartbigred

Hei og velkommen hit til oss :smiley-angelic003:joyful:
Første gang her også , ikke hatt noen blødningen , men er 100% sikker på at det er helt normalt :smiley-bounce012 noen har feste blødninger og noen små blør i starten , mørk blod er gammelt blod , så det kan være blod fra da spiren festet seg :Heartbigred

Dum som jeg er sitter jo jeg å leser meg opp å ned i mente på google etter hva det kan bety og jeg er jo livredd for at det blir en spontanabort da dette barnet er veldig ønsket :) Men får bare prøve å roe meg ned litt og slutte å lese og heller vente til første legetime 11.sep :Heartbigred

Dum som jeg er sitter jo jeg å leser meg opp å ned i mente på google etter hva det kan bety og jeg er jo livredd for at det blir en spontanabort da dette barnet er veldig ønsket :) Men får bare prøve å roe meg ned litt og slutte å lese og heller vente til første legetime 11.sep :Heartbigred
Ja jeg trur ikke det kommer så mye godt ut av å sitte å lese og Google , Man blir litt små gal av det :wtf: det beste for deg og spiren er å slappe av og bare lytte til kroppen :smug::Heartred dette går nok helt fint :joyful:
Jeg har funnet ut at jeg produserer veldig sent HCG , blir sterkere med går ikke fort , så tenkte kanskje det var noe galt , men tok meg selv i det , positiv test er positiv test frem til noe annet evt skjer , så nyter jeg heller tiden nå :smug::rolleyes::smiley-bounce016

Mener å ha lest at rundt tiden man skulle hatt menstruasjon er det også vanlig at det kan blø/spotte litt, uten at det trenger å være noe galt :) Det kan ha med hvordan ting ligger der, og jeg kjenner mange som har opplevd det som det har gått helt fint med:) Men du kan få bestilt time hos fastlegen å måle HCG som betryggelse, og for oppfølgning om du skulle blø under graviditeten :)

Kan også være skjøre slimhinner? Ved eventuell samleie eller do besøk med trykking kan blødninger også forekomme har jeg lest :bookworm:

Jeg har to erfaringer med blødning i 1 trimester. Den ene gikk det bra med, blødninger fra uke 7 ca. Dette ble til min flotte datter! Neste svangerskap startet småblødninget ved uke 6...spotting i en uke, før en normal blødning startet. Dette var en spontanabort, dessverre. Så aldri godt å si... Så jeg tenker det er lurt å prøve å forberede deg på begge deler. Jeg ville gått til legen og fått målt hCG. Er slitsomt å lure og bekymre seg. Lykke til, håper det beste for deg :Heartred

Det kan være helt ufarlig å blø under svangerskapet, og det er positivt at du ikke har hatt smerter. Hvis du trenger å bli beroliget så ville jeg kontaktet legen for å måle HCG-stigning. Mange opplever blødning når de er gravid og får like vel friske barn ☺️

Jeg har hatt litt brunlig utflod, men stresser ikke siden det ikke er ferskt blod. Dog skal det sies at blødning er også normalt, jeg styrtblødde i andre trimester med datteren min flere ganger. Hadde klippekort på Ullevål

Det kan være helt ufarlig å blø under svangerskapet, og det er positivt at du ikke har hatt smerter. Hvis du trenger å bli beroliget så ville jeg kontaktet legen for å måle HCG-stigning. Mange opplever blødning når de er gravid og får like vel friske barn ☺️
Enig i dette :)

Back
Topp