Småblødninger uke 11

gulstol

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg er i uke 11+4 i dag. Oppdaget litt friskt blod i går ettermiddag, og det har fortsatt etterpå. Det er IKKE snakk om mengder.

Jeg er bekymret fordi jeg også har litt menslignende smerter, men disse hadde jeg også i forrige svangerskap fordi jeg konkluderte med at det var voksesmerter.

Jeg har jordmortime i morgen, og vil selvfølgelig ta opp dette da. Spørsmålet mitt er om jeg bør ringe lege eller jordmor i dag, eller om det kan vente til i morgen? Hva tenker dere?
 
Det kan vente til i morgen så lenge du ikke får store blødninger eller sterke smerter.
Har du vært på ultralyd eller skal du på tidlig ultralyd?
Som regel lytter ikke lege/jordmor med doppler før uke 16, og de fleste har ikke ultralydapparat på kontoret sitt - så det en lege vil gjøre er eventuelt å henvise deg til tidlig ultralyd.
 
På Babyverden står det at småblødninger rundt uke 10 kan være i sammenheng med at morkaka overtar hormonproduksjonen. Krysser fingrene for at det er helt harmløst :)

Uansett er det vel ikke noe særlig legene kan gjøre på dette stadiet, så jeg tror du trygt kan vente til i morgen!
 

Vedlegg

  • E4E4E240-F438-4D86-853E-E816F45E820C.jpeg
    E4E4E240-F438-4D86-853E-E816F45E820C.jpeg
    218,7 KB · Visninger: 9
På Babyverden står det at småblødninger rundt uke 10 kan være i sammenheng med at morkaka overtar hormonproduksjonen. Krysser fingrene for at det er helt harmløst :)

Uansett er det vel ikke noe særlig legene kan gjøre på dette stadiet, så jeg tror du trygt kan vente til i morgen!
Takk!
 
Har lest det samme flere ganger som sagt over her. Håper du får roet bekymringene i morgen :Heartred Jeg er like langt som deg, og fikk høre hjertelyd med doppler akkurat uke 11. Så kanskje du får det også. Kan hjelpe frem til TUL
 
Frisk blod uten klumper kan også være tegn på en liten blødning fra slimhinner, for eks etter samleie. Isåfall er det helt ufarlig og ganske vanlig. Krysser fingrene for at alt er bra hos deg og at tiden til tul skal gå fort :Heartpink
 
Som sagt over tror jeg ikke de får gjort noe særlig mer i dag enn i morgen så jeg hadde nok ventet, men forstår bekymringen din! Har blødd i alle mine svangerskap og 2 av dem endte ikke godt, men den siste fyller snart 2 år :Heartred Hvis smertene og blødningen blir værre og tar seg kraftig opp kan det jo så klart være et dårlig tegn, men håper at det er helt uskyldig.Ville også hørt med jordmor om de kan finne hjertelyd med doppler, men obs på at det også kan føre til flere bekymringer hvis de ikke finner noe (selv om det ikke trenger å bety at det ikke er liv)
 
Det kan vente til i morgen så lenge du ikke får store blødninger eller sterke smerter.
Har du vært på ultralyd eller skal du på tidlig ultralyd?
Som regel lytter ikke lege/jordmor med doppler før uke 16, og de fleste har ikke ultralydapparat på kontoret sitt - så det en lege vil gjøre er eventuelt å henvise deg til tidlig ultralyd.
Har ikke fått større blødninger eller stekte smerter i løpet av dagen. Skal på TUL om halvannen uke, så får vel bare vente til da
 
Har ikke fått større blødninger eller stekte smerter i løpet av dagen. Skal på TUL om halvannen uke, så får vel bare vente til da

Ja! Sannsynligvis er det i orden. Vanlig å få lette blødninger grunnet skjøre slimhinner i svangerskapet :)
 
Jeg hadde en relativ del spontan blødning en dag i uke 11. Har bare hatt en gang før, og det var ifbm samleie. Shntes derfor det var ekstra skremmende, men det har gått helt fint :) jordmor sa det ville vært bekymringsverdig dersom jeg hadde hatt krampelignende smerter, men det hadde jeg jo ikke
 
Hei. Jeg er i uke 11+4 i dag. Oppdaget litt friskt blod i går ettermiddag, og det har fortsatt etterpå. Det er IKKE snakk om mengder.

Jeg er bekymret fordi jeg også har litt menslignende smerter, men disse hadde jeg også i forrige svangerskap fordi jeg konkluderte med at det var voksesmerter.

Jeg har jordmortime i morgen, og vil selvfølgelig ta opp dette da. Spørsmålet mitt er om jeg bør ringe lege eller jordmor i dag, eller om det kan vente til i morgen? Hva tenker dere?
Hvordan går det med deg?❤
 
Hvordan går det med deg?❤
Det går bra! Blødningen, eller spottinga, har gått over og jordmor var ikke bekymret. Siden jeg allerede har TUL om ei uke mente hun at man ikke fikk gjort noe mer uansett om jeg fikk komme inn tidligere :)
 
Det går bra! Blødningen, eller spottinga, har gått over og jordmor var ikke bekymret. Siden jeg allerede har TUL om ei uke mente hun at man ikke fikk gjort noe mer uansett om jeg fikk komme inn tidligere :)
Hvordan gikk det på til
 
Gikk alt fint? Har selv plutselig fått brunlig utflod her i dag, er 11+3. Så håper litt på en solskinnshistorie? ❤️
 
Gikk alt fint? Har selv plutselig fått brunlig utflod her i dag, er 11+3. Så håper litt på en solskinnshistorie? ❤️
Jeg våknet i dag til en bitteliten blødning, og litt brun utflod som har kommet hele dagen i dag. Var på privat TUL i kveld for å få sjelefred. Alt så perfekt ut, og de kunne ikke se noe galt. Jeg er 13+5 da. Men han sa at det vokser og beveger seg der inne, så han tippa at det skyldtes er blodkar som hadde sprukket. Skjønner du blir bekymret, for jeg fikk helt panikk. Men brun utflod behøver ikke bety så mye :happy: Satser på det er uskyldig for deg også :Heartred
 
Jeg våknet i dag til en bitteliten blødning, og litt brun utflod som har kommet hele dagen i dag. Var på privat TUL i kveld for å få sjelefred. Alt så perfekt ut, og de kunne ikke se noe galt. Jeg er 13+5 da. Men han sa at det vokser og beveger seg der inne, så han tippa at det skyldtes er blodkar som hadde sprukket. Skjønner du blir bekymret, for jeg fikk helt panikk. Men brun utflod behøver ikke bety så mye :happy: Satser på det er uskyldig for deg også :Heartred
Så godt å høre ❤️ håper dette er uskyldig hos meg også. Skal ikke på ny tul før neste fredag, så lenge å vente.
 
Gikk alt fint? Har selv plutselig fått brunlig utflod her i dag, er 11+3. Så håper litt på en solskinnshistorie? ❤️
Alt gikk fint! På TUL viste det seg at lille har det bra. Har hatt noen småblødninger etterpå også, men det er vel bare slik i dette svangerskapet :nailbiting:
 
Back
Topp