Småblødninger 4+6

Brevdua

Glad i forumet
September To Remember 2022
Har lest masse og vet at blødninger tidlig i svangerskapet er vanlig, men likevel skaper det bekymring. :oops:

I dag er jeg 4+6 og hadde en nydelig positiv strek i dag morges, og kom nettopp hjem fra en konsultasjonstime med fastlegen. Kjente at det ble litt ekstra vått i trusa i det jeg gikk opp trappen. Så brunt «gammal» blod på dopapiret da jeg tørket meg. Kjente at motet dalte. Det eneste jeg kan gjøre er å krysse fingrene for at dette er et resultat av skjøre slimhinner. Får ikke gjort så mye mer enn å ta en dag av
gangen... kroppen bestemmer uansett. :sorry:
Skal bruke tiden i dag og i morgen til å bestemme meg for om jeg skal ta kontroll HCG på mandag hvis blødningene vedvarer.

Teststreken er sterkere enn kontrollstreket på testen tatt nå. Mye sterkere enn i dag tidlig, så det betyr at jeg må vente og se. Dette er pining :wtf:

Vedlegg

• D7938D08-9A03-4330-BD06-285FA588F5DE.jpeg
    D7938D08-9A03-4330-BD06-285FA588F5DE.jpeg
    17,8 KB · Visninger: 64
Last edited:
Har lest masse og vet at blødninger tidlig i svangerskapet er vanlig, men likevel skaper det bekymring. :oops:

I dag er jeg 4+6 og hadde en nydelig positiv strek i dag morges, og kom nettopp hjem fra en konsultasjonstime med fastlegen. Kjente at det ble litt ekstra vått i trusa i det jeg gikk opp trappen. Så brunt «gammal» blod på dopapiret da jeg tørket meg. Kjente at motet dalte. Det eneste jeg kan gjøre er å krysse fingrene for at dette er et resultat av skjøre slimhinner. Får ikke gjort så mye mer enn å ta en dag av
gangen... kroppen bestemmer uansett. :sorry:
Skal bruke tiden i dag og i morgen til å bestemme meg for om jeg skal ta kontroll HCG på mandag hvis blødningene vedvarer.

Teststreken er sterkere enn kontrollstreket på testen tatt nå. Mye sterkere enn i dag tidlig, så det betyr at jeg må vente og se. Dette er pining :wtf:

Æsj så kjedelig! Håper virkelig det bare er såre slimhinner eller noe annet uskyldig ❤️ Blødde litt med sønnen min. Men skjønner tankene dine begynner å gå.

Veldig fin teststrek, hadde en sånn som var sterkere enn kontrollstreken selv på samme tid! Håper for deg :smiley-angelic001

Æsj så kjedelig! Håper virkelig det bare er såre slimhinner eller noe annet uskyldig ❤️ Blødde litt med sønnen min. Men skjønner tankene dine begynner å gå.

Veldig fin teststrek, hadde en sånn som var sterkere enn kontrollstreken selv på samme tid! Håper for deg :smiley-angelic001

Takk :Heartred
Disse :smiley-angry002 tankene.. klarer ikke å fokusere. Blir opphengt og googler alt som har med spontanabort å gjøre. Hater Google og ønske å spole tiden 2 uker frem.

Hvis det er brunt blod så er det jo gammelt, så kan være rester etter festning? Jeg blødde ved 3 anledninger i de første ukene med min første. 2 av gangene var det bare litt, siste gangen kom det en del friskt blod på papiret. Alle gangene var etter sex. Blødde ikke mer etterpå. Så litt blødninger er helt normalt, får du smerter i tillegg bør du kanskje ta kontakt med legen.

Krysser fingrene for at alt er i skjønneste orden! :Heartred

Hvordan går det med deg? :Heartpink

Så koselig med omtanke.:Heartred Det går fint her.:happy: I går kveld murret det godt bak i korsryggen og i magen, tenkte at jeg kom til å våkne til en kraftigere blødning. Livmortappen lå ganske lavt i skjeden også på kvelden (vet ikke om det har så mye å si).
I dag våknet jeg til minimalt med blødninger (bittesmå rester kun når jeg tørker meg) en livmortapp som er høy og hard samt en fortsatt kraftig positiv strimmeltest. Venter på HCG-verdiene fra i går (tror Fürst har mye å gjøre nå) og skal ta nye HCG-målinger på mandag.

Heldigvis har jeg hatt en god del ting å gjøre på jobben i dag:happy: vi krysser fingrene :D

Last edited:
Hvis det er brunt blod så er det jo gammelt, så kan være rester etter festning? Jeg blødde ved 3 anledninger i de første ukene med min første. 2 av gangene var det bare litt, siste gangen kom det en del friskt blod på papiret. Alle gangene var etter sex. Blødde ikke mer etterpå. Så litt blødninger er helt normalt, får du smerter i tillegg bør du kanskje ta kontakt med legen.

Krysser fingrene for at alt er i skjønneste orden! :Heartred

Kan man få rester fra festeblødning så sent som 19DPO?

Kan man få rester fra festeblødning så sent som 19DPO?
Jeg vet ikke hvor lenge blod kan bli værende oppi der :wideyed: men brunt er jo gammelt da og hadde det vært en sa så ville jeg trodd at blodet skulle vært friskt.

Krysser fingrene for deg :Heartpink må være tungt å gå sånn å ikke vite også.

Krysser fingrene for deg :Heartpink må være tungt å gå sånn å ikke vite også.

Takk :Heartred Jeg må tenke positivt, det er uansett ikke så mye jeg får gjort. Ender dette i en SA, så tenker jeg at det bedre at det skjer nå enn senere. Er veldig innstilt på at det kan gå den veien, altså. Det blir selvfølgelig leit, men samtidig ok. Kan alltids prøve igjen :)

Det som er irriterende er at legen (ikke min fastlege, men hans kollega) rekvirerte ikke HCG. Så jeg må uansett vente til over helgen med å måle verdier :wtf: Idioten meg trodde at legene målte HCG automatisk ved første konsultasjon. Hadde jeg visst det, så hadde jeg jo selvfølgelig spurt etter det.:meh:

Mitt mål for helgen er å LEVE et liv uten bekymringer :hilarious:

Viktig å tenke at man ikke får gjort noe fra eller til så tidlig uansett ja.

Ønsker deg en fin helg! :love7

Back
Topp