småbarnsmor, student og gravid <3

En tråd i 'Våre dagbøker' startet av frk. lykkelig, 14 Feb 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Angret meg ganske mye etter forrige svangerskap, nettopp fordi jeg ikke skrev noe. Så her kommer en slags "dagbok".

Jeg er en ung kvinne som på oktober fyller 23 år og er samboer med min kjære som er 25. Sammen har vi ei jente som fylte 1 år på januar, så her kommer det to relativt tette :dummy1:

Jeg er for øyeblikket student, og går allmenn påbygg vg3, og vurderer økonomistudie til høsten på deltid/nett og samlingbasert. Vi får se hva tiden og det nye familiemedlemmet bestemmer :wideyed:

Jeg er utdannet helsefagarbeider og arbeider noe på kveldstid og helg ved siden av studiet, men passer på så jeg får så mye som mulig til sammen med familien min.

Da jeg gikk gravid med datteren min hadde jeg bokstavelig talt 0 plager, kun nedpress og kynnere de siste to mnd. ;) Fødte naturlig 5 dager på overtid, og hadde en rimelig ukomplisert fødsel.

Så, over til dette svangerskapet.. Samboeren og jeg bestemte oss for å prøve fra juleaften, i og med at det for mange tar lang tid å bli gravid med nr. 2.:nailbiting: Forrige uke ble jeg skikkelig dårlig, magekramper, feber, svimmelhet og kvalme - trodde jeg hadde manneinfluensa. Dro til legen og han kunne ikke finne noe, og foreslo at jeg kunne være gravid.. Begynte å telle dager fra siste mens, og joda - 12 dager på overtid, kjøpte test og der stod det gravid :hilarious: Det aller værste var at jeg var på fest helga i forveien og der drakk jeg alkohol.. Hadde testa samme dag, men ikke utslag.

Så den første uka hvor jeg viste om graviditeten har vært hard.. kvalm, svimmel og skikkelig sur å ha i hus :D

Har foresten fortalt gubben om at han skal bli tobarnspappa.. Han ble sjokkert, og sa at han ikke hadde sett for seg å være 25 år og far til to! Men var virkelig glad og måtte le over at det klaffa så raskt.
    Sitat fra samboer: -Å vi som bare hadde sex tre ganger forrige mnd. :wtf

2. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Sitter med forberedelser til prøve på skolen om første verdenskrig.. Så lite motivert som man kan få det.

Må samtidig få skryte av meg selv, fra å snuse en eske pr. Dag og til 0, så har jeg klart meg bra :D la fra meg eska med en gang jeg testa positivt ♡

3. Ellabella92 Forelsket i forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Spennende å høre at vi er flere studenter her inne. Jeg er spent på kombinasjonen med baby og skole!

• Liker Liker x 1
  4. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Ja, jeg er i tvil på hva jeg skal gjøre til høsten..:p

5. Ellabella92 Forelsket i forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Jeg tenker å ta et år permisjon og nyte lille babisen litt :) Hva gjorde du med forrige?

6. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Med forrige jobbet jeg på tilkalling som helsefagarbeider, så da tok jeg permisjon som vanlig :) begynte å studere rett før jeg var ferdig med permisjon da.:)

• Liker Liker x 1
  7. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Da var kvalmen kommet tilbake, kan ikke si jeg savnet den de dagene jeg slapp.. :p men, det kommer noe godt ut av det til slutt :)

8. Liisjja Oscar<3 Januarskatter 2015 VIP

Kan skjønne det ikke er lett å fokusere på skole nå om dagen :p

Så flink du er! Jeg også slutta på dagen med snus, det går greit helt til når sambo drar fram snusen innimellom da får jeg suget :p

9. Liisjja Oscar<3 Januarskatter 2015 VIP

Huff håper kvalmen ikke blir så altfor lenge!

10. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Samme hær :p bra at han snuser general løs og jeg skruf :p

11. Liisjja Oscar<3 Januarskatter 2015 VIP

Heldig! Her snuser han d samme som meg :p

12. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Da har gubben, hunden å jeg vært ute på trilletur :) må jobbe aktivt for å unngå den samme kroppen som sist jeg gikk med barn..

Nå sitter jeg her og leter etter motivasjon for å lese til naturfagprøve i morgen. :p skippertak er tingen!!:)

Dagen i dag har jeg hatt mye strekk og tøy i livmora, må vel bare ta det som et godt tegn ♡

• Liker Liker x 1
  13. Idalill Gift med forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤ Julibarna 2019

Lykke til med naturfagprøven i morgen! :)

14. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Tusen takk, tankene er alle andre steder enn i studieboka - så kan trenge det.
    Lykken et at læreren er glad i avkrysningsoppgaver..:p

15. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Da er jeg kommet midt i vinterferien - deilig med fri fra skole.. Selv om jeg har jobbet hver dag til nå. Blir endelig langhelg etter senvakt i kveld.

Formen er sånn passe, og gubben har begynt å få panikk igjen fordi han skal bli far..
    Var akkurat det samme sist og..:p jaja,det skal ikke være enkelt :)

16. Ellabella92 Forelsket i forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Uff, typen min og er stressa. Det burde finnes en sånn støttegruppe for dem :p

17. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Der sa du det :p

• Enig Enig x 1
  18. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Da var det klart for første dag på skolen etter vinterferien, og lillemor er syk ♡ typisk, nesten 40 i feber og alt er et ork for den lille kroppen. Stakkars lille ♡

19. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Lillemor er fortsatt syk, fæl hoste, mye gråt og ho er konstant sliten.. var hos legen i går, og det eneste han fant ut med prøver var at pulsen er høyere enn normalt.:)
    Nå er jeg også rimelig sliten, å velger å finne senga tidlig :)

20. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Nå sitter jeg I sofaen og skulle egentlig lest til historieprøve i morgen. må lese meg opp på egenhånd i og med at jeg var hjemme med lillemor hele forrige uke. .
    Typisk nok kom kvalmen sigende, jeg klarer faktisk ikke å konsentrere meg i det heletatt :s

Hm.. jaja, sånn går dagene :p

Var foresten på ettårskontroll med lillemor i går, traff da JM i gangen som spurte om jeg var der for svangerskapskontroll.. måtte le litt med meg selv, for snart er jeg tilbake hos henne :p

Del denne siden