småbarnsmor, student og gravid <3

En tråd i 'Våre dagbøker' startet av frk. lykkelig, 14 Feb 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. frk. lykkelig Babylykke januar 2015 Sommerfuglene 2017

Angret meg ganske mye etter forrige svangerskap, nettopp fordi jeg ikke skrev noe. Så her kommer en slags "dagbok".

Jeg er en ung kvinne som på oktober fyller 23 år og er samboer med min kjære som er 25. Sammen har vi ei jente som fylte 1 år på januar, så her kommer det to relativt tette :dummy1:

Jeg er for øyeblikket student, og går allmenn påbygg vg3, og vurderer økonomistudie til høsten på deltid/nett og samlingbasert. Vi får se hva tiden og det nye familiemedlemmet bestemmer :wideyed:

Jeg er utdannet helsefagarbeider og arbeider noe på kveldstid og helg ved siden av studiet, men passer på så jeg får så mye som mulig til sammen med familien min.

Da jeg gikk gravid med datteren min hadde jeg bokstavelig talt 0 plager, kun nedpress og kynnere de siste to mnd. ;) Fødte naturlig 5 dager på overtid, og hadde en rimelig ukomplisert fødsel.

Så, over til dette svangerskapet.. Samboeren og jeg bestemte oss for å prøve fra juleaften, i og med at det for mange tar lang tid å bli gravid med nr. 2.:nailbiting: Forrige uke ble jeg skikkelig dårlig, magekramper, feber, svimmelhet og kvalme - trodde jeg hadde manneinfluensa. Dro til legen og han kunne ikke finne noe, og foreslo at jeg kunne være gravid.. Begynte å telle dager fra siste mens, og joda - 12 dager på overtid, kjøpte test og der stod det gravid :hilarious: Det aller værste var at jeg var på fest helga i forveien og der drakk jeg alkohol.. Hadde testa samme dag, men ikke utslag.

Så den første uka hvor jeg viste om graviditeten har vært hard.. kvalm, svimmel og skikkelig sur å ha i hus :D

Har foresten fortalt gubben om at han skal bli tobarnspappa.. Han ble sjokkert, og sa at han ikke hadde sett for seg å være 25 år og far til to! Men var virkelig glad og måtte le over at det klaffa så raskt.