Småbarn med til legen?

Kmasa

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Hei! Jeg har time til UL på kvinne poliklinikk i morgen, men før dette har jeg time med sønnen min til EKO undersøkelse. Pappa er på jobb og jeg har ingen som kan ta sønnen mens jeg er inne.

Er det noen som har hatt med seg barna på sine undersøkelser?

Sist svangerskap hadde jeg kontroll men ble nekta å komme inn med min tanteunge som jeg hadde hos meg noen dager. Så mitt tantebarn på 4 måtte sitte alene ut på gangen, der damen i resepsjon heldigvis gadd å se til henne av og til.

Hender dette i morgen, så kan jeg ikke ha timen for jeg kan jo ikke sette fra meg en 7 mnd gammel baby i gangen mens jeg går inn.

Noen som vet om det faktisk er noe regelverk rundt dette? Blir ordentlig stressa av å ikke vite sikkert..

Jeg stod i samme case, men her er det absolutt ikke lovt til å ta med barn overhodet.

Ringte nå, den jeg snakket med sa det kommer veldig ann på hvilken lege jeg går til og hvordan innstilling dem har så da er jeg like langt siden jeg har ny lege hver gang pga. Ferie..

Ringte nå, den jeg snakket med sa det kommer veldig ann på hvilken lege jeg går til og hvordan innstilling dem har så da er jeg like langt siden jeg har ny lege hver gang pga. Ferie..

Aah! Da hadde jeg trappet opp med ungen og sagt at jeg ringte i går og sa jeg tok med barnet!

Men er det ellers noe mulighet for at bf kan ha barnet den lille stunden?

Det er dessverre ikke det, pågrunn av ferie der han jobber. I tillegg egner ikke arbeidsplassen seg for babyen da det ikke er plass til barnevogn og han jobber på "kjøkken"..

Blir bare nødt å ta han med! De kan jo ikke nekte meg inn, er jo henvist fra fastlegen som høyrisiko gravid.. i så fall så så skal de få høre det. Har fått nok motstand fra den avdelingen der nå på de få ukene jeg har vist om graviditeten!

Håper det. Skal på tur for å finne ut hvor langt jeg er på vei om 13 dager. Bf er bonde så det å ha med lille på 7 mnd i fjøs / traktor lar seg ikke gjøre. Og ønsker ikke å fortelle om graviditeten til noen, så å få barnevakt ser jeg på som problematisk uten å fortelle hvorfor.

Håper det. Skal på tur for å finne ut hvor langt jeg er på vei om 13 dager. Bf er bonde så det å ha med lille på 7 mnd i fjøs / traktor lar seg ikke gjøre. Og ønsker ikke å fortelle om graviditeten til noen, så å få barnevakt ser jeg på som problematisk uten å fortelle hvorfor.

De prøvde å nekte meg å ta han med inn, han er 7 mnd. Også. Men jeg sa ifra at jeg trengte timen og at jeg ikke setter ifra meg en liten baby i gangen alene! Nå sovnet han heldigvis i vognen så det gikk greit for legen jeg hadde at han var med inn på undersøkelses rommet! Rart at de skal gjøre det så vanskelig, er jo sikkert flere som havner i lik situasjon av forskjellige grunner. Da må man jo kunne ha dem med seg..

Jeg har en fastlege som nekter meg å ha med ungen, så svangerskapskontrollene er jeg nødt å ta hos jordmor framover!

Hva er greia med at dere ikke får ha med barn til undersøkelser? Trodde det var en selvfølge å kunne ta med seg barna om man ikke har annet valg jeg...

Synes det høres veldig merkelig ut! Har aldri opplevd dette sjøl heldigvis. Måtte ta 6 ukers kontrollen hos gyn på sjukehuset etter nr 1, og måtte da selvsagt ha han med meg. Mens jeg ble undersøkt, kom det ei dame og holdt han ved siden av meg til jeg var ferdig. Det var veldig betryggende, da var han jo ganske ny også :)

Jeg hadde med min 8 mnd gammle sønn på ultralyd idag. ( var privat da) Han sov i vognen, men var ikke noe problem.

Til svangerskapskontrollene blir han i alle fall med. Tror ikke det blir et problem. Her på landet er de veldig greie.

Ja kan jo hende det er forskjell fra by til land [emoji4]

Back
Topp