Småbarn i kirken?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Man tar ikke med så små barn i kirken nei? Lenge siden jeg har vært der, men det er ikke vanlig?

Jeg skal i kirken for å se på en dåp i morgen. Bare for å se sermonien, skal ikke i selskap. Moren til dåpsbarnet syntes at Felix og pappan kunne være med også, men det hørtes lite lurt ut for meg? Selv om de har lekebord der, så må det vel være bedre om han ikke er med når han ikke må? Noen som har en mening om hva som er vanlig?

Hadde det passet for oss hadde vi nok tatt med Kiera. Men det ble litt kort varsel å få beskjed midt på dagen i dag når dåpen er i morgen. Hils så masse til de fra oss :)

Jeg ville nok ikke tatt med tuppa om jeg kunne latt være. I dåpen til hennes så var det mange søsken og gud veit av de andre barna som skulle døpes... Oooh my gad. Så slitsomt at presten måtte be de som passet ungene om å roe gemyttene litt og at det ikke var noe lekeplass forrest der dåpen forgår..

Det blir nok inmari kjedelig for små barn å være i en kirke så lenge..

Jeg hadde tatt hun med. Hun var med i bryllup da hun var 9 mnd gammel. Det gikk veldig bra. Var også i kirken da hun var 1,5 år. Gikk også bra, men hun likte seg fremme hos presten [:)]. Men det var lov for den gudstjenesten handlet om barn. For en mnd siden hadde vi navnefest. Da gikk det ikke sånn veldig bra under seremonien... [8D] Ble en del skriking de første minuttene, men så forsto hun at hun skulle sitte i ro og så gikk det også bra.

Trodde det var ganske vanlig å ha med små barn i kirken. Pleide å være det den gang jeg hang der (har vært utmeldt i 12 år).

Jeg hadde ikke tatt med minsten om jeg kunne slippe [:-] men igjen kommer ann på anledning (dåp helt ok), hvor godt jeg kjenner dåpsfamilien, hvordan barn jeg har (rolig eller ikke) og om jeg kjenner til presten (noe tåler mer uro fra barn enn andre er min erfaring)

Vel, jeg hadde ikke trengt å tenke på det. Felix løste det selv ved å stå opp 2 timer tidligere enn normalt, og ikke være i særlig godt humør. Da ble det trilletur med pappa, og en liten formiddagsdupp på ham heller.

Julemamman: Døpte dere Kiera i domkirken også? Eller i en annen kirke? Jeg driver å planlegger litt her, og vil gjerne høre erfaringer. Det var fint i domkirken da, så vi satser sikkert på den.[:)]

Vi var nettopp i barnedåp, hadde me oss litt nonstop og det gikk veldig bra[:D]

Vi døpte faktisk i Sem Kirke. En utrolig nydelig kirke, ganske liten men helt fantastisk nydelig. Uteplassen der også er bare helt utrolig, og det var kaffe etterpå så barn kunne løpe rundt (ikke noen veier og styr)

Tenker at nestemann også blir døpt der :)

Dessuten tok det langt under en time, selv om det var høymesse :P

Sem kirke var det ja. Er det langt fra sentrum? Lurer på om jeg må begynne å gå i en ny kirke hver søndag framover, og sjekke ut litt.[8D] Uteplass er ikke så viktig for oss i januar da, men var nok flott for sommerdåp.[:D]

Burde jeg ta hensyn til gjestene mine og ta dåpen i gåavstand? Vet du om det er dåp i Solvangkirken?

Det er ikke så himla langt unna sentrum. Det ligger rett oppi veien mot E18, rett forbi bomringen kind of på kjelle om du vet?

Solvang tar vel også dåp er jeg rimelig sikker på :)

Her i området er det vanlig å ha med små barn ja [:)]

Amelia har vært å sett på to dåp og to bryllup hun [:D]

har gått veldig bra også, hun sitter fint på fanget dem meste av tiden....

Back
Topp