Små spotblødninger // alt fint?

Lykkeliten96

Andre møte med forumet
Jeg har hatt spotblødninger to ganger nå - begge gangene lyserosa utflod på papiret etter toalettbesøk. Felles for begge tilfellene er at det har hendt rundt egentlig forventet menstruasjon, jeg har drukket kaffe og jeg har vært forstoppet. Første gang fikk vi en privat ultralyd 1,5 uke etter hvor alt var fint - men ble satt tilbake med 20 dager. Den siste gangen nå bestilte vi ultralydtime til 2 uker senere.
Problemstillingen derimot er blitt at jeg sliter med disse blødningene, og kjenner at jeg syns det er vanskelig å knytte meg til graviditeten. Jeg drømmer at babyen er død i magen, blir født dødt eller at jeg spontanaborterer. Det spiser meg opp litt..
Er det flere som opplever eller tidligere har opplevd små blødninger hvor alt har gått fint? Hvordan takler dere evt blødningene som kommer og går? Hva beroliger dere? Noen gode tips å komme med til en engstelig førstegangsfødende?

Ble du satt tilbake 20 dager? Hvor langt på vei var du når du tok ultralydene?

Ble du satt tilbake 20 dager? Hvor langt på vei var du når du tok ultralydene?

Jeg har lang syklus ift. normalen. Jeg var i uke 11+6 og fått termin 8.mars da jeg ble satt tilbake til uke 9 med ny termin 28. Mars. Har fulgt syklus og loggført - så vet at korrekt termin vil være 24. Mars

Hei!

Vi forbinder blødning med at det skal gå galt.
Men det er er jo faktisk flere muligheter for hvorfor man blør. Hvordan morkaken ligger, hoven i skjeden ,sex og trening... for å nevne noe:)

Så lenge du ikke har vondt, så er nok alt bra.
Men snakk med legen din eller jordmor. Så kan de kanskje hjelpe deg å finne ut hvorfor:)

Jeg har blødd masse selv i dette svangeskapet pga morkakens plassering. Det føles dramatisk, men sees på som normalt. Ingen større mulighet for å miste enn andre har:) Er nå 15+2.

Sniker.
Har du testa deg for uvi? Eg har blødd litt no dei siste dagane (er 28+0), og det viste seg å være ein uvi. Dette kunne gi blødninger, og eventuelt smerter.

Dumt spørsmål kanskje men er du sikker på at det er vaginal blødning? Kunne være fra endetarmen siden du er forstoppa?

ellers så tenker jeg at tiden er det som beroliger. Jeg hadde en biokjemisk graviditet etter sponan abort og jeg var gal av å gå på do og sjekke om det blør. Nå har jeg ikke gjort det men føler meg gravid først nå etter 2 ultralyd, NIPT og når jeg kjenner liv og passerte 14 uker.
Så det blir bedre etter hvert..

Dumt spørsmål kanskje men er du sikker på at det er vaginal blødning? Kunne være fra endetarmen siden du er forstoppa?

ellers så tenker jeg at tiden er det som beroliger. Jeg hadde en biokjemisk graviditet etter sponan abort og jeg var gal av å gå på do og sjekke om det blør. Nå har jeg ikke gjort det men føler meg gravid først nå etter 2 ultralyd, NIPT og når jeg kjenner liv og passerte 14 uker.
Så det blir bedre etter hvert..

ja, sjekket det - tenkte det samme. legevakt kan ikke bidra med noe heller så er kjedelig at jeg blir gående å ikke vite at alt er ok. Nå skal vi på UL til lørdag, er da 12+6 så er alt fint vil nok det hjelpe mye med å få senket skuldrene. Nå fremover vil jo magen vokse og OUL er ikke så langt unna så da får jeg forsikringer på andre måter forhåpentligvis.

Sniker.
Har du testa deg for uvi? Eg har blødd litt no dei siste dagane (er 28+0), og det viste seg å være ein uvi. Dette kunne gi blødninger, og eventuelt smerter.

De sjekket om det var UVI på legevakt, var ikke det. Må nok bare være streng med meg selv og si at alt er ok dersom det skjer flere ganger etter UL nå på lørdag og alt er fint!

De sjekket om det var UVI på legevakt, var ikke det. Må nok bare være streng med meg selv og si at alt er ok dersom det skjer flere ganger etter UL nå på lørdag og alt er fint!
Har ei venninne som har termin samtidig som meg, ho har hatt blødninger gjennom heile svangerskapet, men alt er som det skal være og babyen har det fint. Legene veit den dag i dag ikkje koffor ho blør. Det går 1-2 mnd mellom hver blødning ca.

Tusen takk for alle svar:Heartred

Alt var fint på ultralyd - 12+5 (13+1 idag) og babyen sprellet som en gal der inne. Nakkefold og organer så veldig bra ut:Heartred

Blødningene har nok kommet av at jeg hadde forstoppelse de dagene de kom - likt med at menstruasjon skulle ha vært også. Da jeg spurte legen som tok UL så var forstoppelse og egentlig menstruasjon noe av de første årsakene til blødninger hun nevnte. Så nå skal jeg senke skuldrene og bare nyte! Ordinær ultralyd 9. Oktober xsmile9

Tusen takk for alle svar:Heartred

Alt var fint på ultralyd - 12+5 (13+1 idag) og babyen sprellet som en gal der inne. Nakkefold og organer så veldig bra ut:Heartred

Blødningene har nok kommet av at jeg hadde forstoppelse de dagene de kom - likt med at menstruasjon skulle ha vært også. Da jeg spurte legen som tok UL så var forstoppelse og egentlig menstruasjon noe av de første årsakene til blødninger hun nevnte. Så nå skal jeg senke skuldrene og bare nyte! Ordinær ultralyd 9. Oktober xsmile9
Så utrolig godt å høre! :Heartbigred

Back
Topp