Små forvirret

August12mamma

Flørter med forumet
Må ærlig innrømme at jeg blir litt forvirret ang hvor langt jeg egentlig er på vei.. Jeg er ganske ny i dette med uker og slikt. Når jeg tester på mammanett  på terminkalkulator så får jeg opp at jeg er 5+6  uker på vei idag, og på babyverden er jeg akkurat 6 uker på vei. Men på barnimagen så blir jeg 7 uker, for der teller man fra første dag i siste menstruasjon. Jeg hadde min første dag i siste menstruasjon den 24 oktober, og vil tro ganske sterkt at jeg ble befruktet 7 november. Har en veldig normal syklus på 28 dager som jeg vet om. Sluttet på p- pillen for 2 mnd + ca og hadde iallefall da 28 dager syklus.. Da jeg var til legen mandag den 28 november og fikk den sjokkerte beskjeden ved en positiv test spurte damen hvor langt jeg trodde selv at jeg var på vei, da sa jeg akkurat 5 uker på vei,trodde jeg. Alt gikk så fort og jeg hadde jo ikke vært til samtale med legen engang etter testen. Men hun damen gikk inn til legen for og få en time om 3 uker til meg sa hun, fikk time igjen den 15 desember, og syntes veldig hun sa for da var jeg 8 uker på vei.. Er jeg DA egentlig 7 uker på vei nå ? eller blir jeg 6 uker ?
Kanskje jeg burde vente til ultralyd for og høre. Men dere skjønner sikkert min lille forvirring med forskjellige uker og dager.. hehehe.. Noen som kanskje har mere peiling enn meg på dette området og kan gi meg svar på hva jeg burde gå ut fra at jeg er? :- ) 

Er ganske forvirrende det der med antall uker ja! :) Jeg hadde også første dag i siste menstruasjon 24.10, og om du har en 28 dagers syklus som meg så har du termin 1. august. Da er du i så fall 6 uker på vei i morgen :) Gratulerer med graviditeten forresten =)

Huff ja, er kjempe forvirrende når det er så nytt. jeg går ut fra at jeg har en syklus på rundt 28 dager. Men vil tro selv at jeg er 6 uker nå. Etter min beregning og ut fra kosestunden *ler*
Er så skremmende dette, redd for at det skal skje noe... Har ikke SÅ masse symptomer og skryte av akkurat. Har du ? . Har ømme brystvorter *ler* , har vært en del sulten i uke 5 ( ikke så veldig mye nå ) ikke så mye mere do-runder enn før. Ikke tretthet. drømmer mye sykt om natta. små stikking i magen. var litt små kvalm i kveld faktisk. Men er mest brystene jeg legger merke til. Ikke blødd eller noe, så er godt det! 

Gratulerer til deg også, artig at vi har samtidig : D

Oj, er du faktisk våken på denne tiden av døgnet du også! Hva skyldes så det da? :) Her er lillemann plaget med en kraftig hoste, så stakkarsen har holdt det gående siden 2 nå.. Men jo, takk så mye! Gleder meg veldig :) Her er det nesten ingen symptomer i det hele. Ikke er jeg kvalm, ikke øm i brystene, ikke like trøtt som sist. Eneste er at jeg er veeeeldig emosjonell, og har hatt en del mensmurringer. Rart med det der vet du, dem som har masse symptomer, dem klager (forståelig nok!) -mens vi som nesten ikke har symptomer, ja vi klager jammen på det også hehe ;) Men det er noe med det å kjenne på å være gravid da..

Hehe, ja jeg er våken. Har snudd døgnet skikkelig. Var så trøtt på fredag at jeg la meg i 3 timer i senga på kvelden, og etter det så sliter jeg skikkelig med og sove om natta. Jeg er ellers et nattmenneske, så er vanlig for meg å være våken nå. Men fins ikke trøtt i HELE tatt *kjedelig* og dem sier at man blir så trøtt i graviditeten :-(  håper på og få sove snart da jeg skal sitte i 10 timer på tog imårra natt.. huff. hehe..

Ja er rart med det, uansett om man har symptomer eller ikke så klager man. Men blir bare engstelig når jeg hører *host* " alle " andre har alt av symptomer, men så kommer jeg med fryktelig lite *Ler*. 

Ikke greit og ha en med kraftig hoste, huff.. Det er ikke noe morsomt :( 
Håper han blir bra snart:) 

Har du vært på ultralyd eller skal du før uke 18? skal jo til legen som sagt den 15des, så håper virkelig på en UL da... Bah... Vil bare se at det er liv denne gangen... Selv om det er null blødning! huff så urolig det går an og bli!! 

På den tida lå jeg i min søteste søvn...hehe... :)
Antall uker er veldig forvirrende! Vet ikke om du kan endre hvor lang syklus du har på de andre kalkulatorene, men kanskje det har noe med det å gjøre? Hvis ikke så er det jo forskjell på å ha kommet til uke 7 og være i sjuende uke. Du er i sjuende uke når du er 6+1, men du har ikke nådd sju uker enda...

God bedring til gutten din Potepilot! (hehe, får den sangen på hjernen hver gang jeg ser nicket ditt :))

Nei så kjedelig da, August12mamma. Det å ikke få til å sove når en faktisk kan sove, det er noe av det værste jeg vet.. Håper du også fikk sove til slutt da! Her slokna jeg med en gang lillemann sovnet igjen. Takk for det, håper også han får en hostefri periode snart :)

Jeg tenkte å bestille meg en ultralyd til jeg er rundt om 12 uker, synes det er greit å forsikre meg om at alt er i orden før vi gjør det offisielt :)

Hehe men ja, vi er utrolig flinke til å bekymre oss når vi har disse småspirene i magehusene våre, kjenner til den ;)

Takk, takk Piplup :)
Haha den sangen er en gjenganger her i hodet også, yndlingsserien til lillemann :p

August12mamma skrev:
Må ærlig innrømme at jeg blir litt forvirret ang hvor langt jeg egentlig er på vei.. Jeg er ganske ny i dette med uker og slikt. Når jeg tester på mammanett  på terminkalkulator så får jeg opp at jeg er 5+6  uker på vei idag, og på babyverden er jeg akkurat 6 uker på vei. Men på barnimagen så blir jeg 7 uker, for der teller man fra første dag i siste menstruasjon. Jeg hadde min første dag i siste menstruasjon den 24 oktober, og vil tro ganske sterkt at jeg ble befruktet 7 november. Har en veldig normal syklus på 28 dager som jeg vet om. Sluttet på p- pillen for 2 mnd + ca og hadde iallefall da 28 dager syklus.. Da jeg var til legen mandag den 28 november og fikk den sjokkerte beskjeden ved en positiv test spurte damen hvor langt jeg trodde selv at jeg var på vei, da sa jeg akkurat 5 uker på vei,trodde jeg. Alt gikk så fort og jeg hadde jo ikke vært til samtale med legen engang etter testen. Men hun damen gikk inn til legen for og få en time om 3 uker til meg sa hun, fikk time igjen den 15 desember, og syntes veldig hun sa for da var jeg 8 uker på vei.. Er jeg DA egentlig 7 uker på vei nå ? eller blir jeg 6 uker ?
Kanskje jeg burde vente til ultralyd for og høre. Men dere skjønner sikkert min lille forvirring med forskjellige uker og dager.. hehehe.. Noen som kanskje har mere peiling enn meg på dette området og kan gi meg svar på hva jeg burde gå ut fra at jeg er? :- ) 

du er 6 uker. du hadde siste dag i sidte mens dagen før meg og jeg er 6 uker i  morra.
barnimagen.no er en side som bruker et annet system enn de andre termin kalkulatorene, leser du beskrivelsen av dette som står på siden deres så står det at du er i din 7 uke fra 6+0 - 6+6 fordi du er på vei til uke 7. fra uke 7+0 - 7+6 er du i din 8 uke.
de tenker slik man gjør med århundrer, at man nå i 2012 er i det 21 århundre, altså på vei til år 2100.
Rar måte å tenke på men sånn er det bare :)

håper det hjalp deg litt :)

Tusen takk for svarene  folkens! Er godt og ha noe og forholde seg til før en UL :) da er jeg idag 6+1 :)

Back
Topp