August12mamma
Flørter med forumet
Må ærlig innrømme at jeg blir litt forvirret ang hvor langt jeg egentlig er på vei.. Jeg er ganske ny i dette med uker og slikt. Når jeg tester på mammanett på terminkalkulator så får jeg opp at jeg er 5+6 uker på vei idag, og på babyverden er jeg akkurat 6 uker på vei. Men på barnimagen så blir jeg 7 uker, for der teller man fra første dag i siste menstruasjon. Jeg hadde min første dag i siste menstruasjon den 24 oktober, og vil tro ganske sterkt at jeg ble befruktet 7 november. Har en veldig normal syklus på 28 dager som jeg vet om. Sluttet på p- pillen for 2 mnd + ca og hadde iallefall da 28 dager syklus.. Da jeg var til legen mandag den 28 november og fikk den sjokkerte beskjeden ved en positiv test spurte damen hvor langt jeg trodde selv at jeg var på vei, da sa jeg akkurat 5 uker på vei,trodde jeg. Alt gikk så fort og jeg hadde jo ikke vært til samtale med legen engang etter testen. Men hun damen gikk inn til legen for og få en time om 3 uker til meg sa hun, fikk time igjen den 15 desember, og syntes veldig hun sa for da var jeg 8 uker på vei.. Er jeg DA egentlig 7 uker på vei nå ? eller blir jeg 6 uker ?
Kanskje jeg burde vente til ultralyd for og høre. Men dere skjønner sikkert min lille forvirring med forskjellige uker og dager.. hehehe.. Noen som kanskje har mere peiling enn meg på dette området og kan gi meg svar på hva jeg burde gå ut fra at jeg er? :- )
Kanskje jeg burde vente til ultralyd for og høre. Men dere skjønner sikkert min lille forvirring med forskjellige uker og dager.. hehehe.. Noen som kanskje har mere peiling enn meg på dette området og kan gi meg svar på hva jeg burde gå ut fra at jeg er? :- )