Små fortivla =/

IdaE123

Blir kjent med forumet
Var på sv.skap kontroll hos legen om tirsdag, og guttungen har fortsatt ikke snudd seg med hode ned.. ligger fortsatt på tvers som han har gjort i hvert falls siden uke 26... Har en lavtliggende morkake som heller ikke har flyttet på seg, skal på ny kontroll 20 aug.
Jeg delte min teori om at guttungen kanskje har vanskeligheter for å snu seg pga morkaka med legen og hun mistenkte det samme... emoticon

Så lavtliggende morkake og tverrliggende unge.. flotters...
Blir i hvert fall spennende å se hva dem finner ut av på kontrollen 20 aug.

Ha en flott kveld jenter....

Åh, skjønner at du er fortvilet. 
Ligger morkaken slik til at det er mulig med vaginal fødsel om babyen snur seg eller?
Kan det være aktuelt med vending av babyen?
Håper det ordner seg da, eller det gjør det jo på et vis uansett, men =) 

Når jeg var på kontroll for snart 3 uker siden, så var han ikke helt sikker, så derfor jeg satt opp til ny time 20 aug. for å få endelig svar...

Morkaka og hode til guttungen ligger på venstre side av magen, også ligger han med rompa ned  og beina opp sånn at han sparker meg i høyre side av magen og litt opp mot ribbeina.. Tror det blir vanskelig for han få snudd deg med eller uten hjelp

Ja, skjønner. Jeg aner ikke "kriteriene" for ytre vending, kan lite om det.. =) 
Men dekker morkaken noe av livmoråpningen? For da hjelper det kanskje ikke om han hadde snudd seg heller?

Uff, føler med deg! Men håpet er ikke ute enda.. Han kan jo fortsatt snu seg :) jeg har samme problem, jenta i magen ligger med rumpa godt ned i bekkenet :/ men morkaka mi er der den skal. jeg har fått tips om å stå litt på alle fire, så er det lettere for henne å snu seg.. Verdt et forsøk! Lykke til :)

mi lille tulle turner rundt og ligger gjerne på tvers med rumpa på den ene sida mi og hodet ut på den andre...men så snur hun seg plutselig med hodet ned i bekkenet og rumpa opp og da kjenner jeg spark inn under ribbeina. Jordmor sa at det ikke var noe å bekymre seg for enda, at hun ville legge seg permanent i lengderetning når hun fikk det for trangt til å sparke mens hun ligger på tvers, men skal likevel til ultralyd over helgen for å se hva hun egentlig holder på med der inne! 

huff, føler med deg!
her lå morkaka lavt nede, var på kontroll og den hadde flyttet seg akkurat nok til at den ikkedekket åpningen og at det var greit med vaginal fødsel. men den hadde vist en tykk kant nede.

her ligger gullet også på tvers og har gjort det hele tiden. hartenkt litt på om kanskje morkaka ikke har flyttet seg mere og at det gjør at hu ikek finner veien ned.
kjenner meg så igjen i tankene dine!

håper din lille snur seg o gat alt er bra på neste kontroll!

ikke noe gøy det der når de ikke legger seg til rette den veien de skal. Håper de ordner seg!! :) Lykke til!!

Blir spennende.....det er fortsatt tid; men det føles bedre når alt er klart så nærme.....Masse lykke til :-)

Back
Topp