Små fluer

Bruker229kas

Elsker forumet
Er så sykt mye småfluer her inne hos oss, da mener jeg sånne bananfluer!! Jævla irriterende ass, passer på å ikke legge frukt og mat å sånn framme men de er her forde[:@] Noen som har mye sånne?

Det kommer ikke fra blomstene/blomsterpottene dine da?

Jo det kan nok brått hende, men har mange på kjøkkenet og de bare sitter på veggen helt merkelig[8|]

Mange vanner blomstene rett opp i pottene uten å helle av det overflødige vannet som renner ned i blomsterpottene.
Dettte er det perfekte miljøet for disse fluene.
Man må da helle av overfødig vann, og hvis fluene har bosatt seg i jorden, så putt hvitløksfedd i jorden[:D]

Der gjør jeg faktisk omvendt, jeg vanner blomstene i vasken og lar de renne av, men er klart det blir jo litt i potta da

Flink du da jo, ikke mange som gidder det.
Men det kan jo hende at jorden er litt fuktig, så fluene legger egg der. Prøv evt med hvitløksfedd.
ORIGINAL: Cream

Der gjør jeg faktisk omvendt, jeg vanner blomstene i vasken og lar de renne av, men er klart det blir jo litt i potta da

Ja okei takk for tips, de små jævlene driver og surrer rundt huet mitt mens jeg sitter i sofaen! Ikke noe særlig irriterende[:@]

Ganske plaga av de vi og. Har flere glass med en blanding av zalo og eddik stående på kjøkkenet og de fylles opp med småfluer jevnlig.
Om de ikke tar alle så hjelper det noe, men har blitt flink til å ikke la matrester bli stående på kjøkkenet eller ha det i vasken og pakker inn all frukt i plast og ser ut som det har avtatt noe nå.
Gleder meg til høsten/vinteren kommer og kulda dreper dem alle.

Håper du også blir kvitt problemet etterhvert.

ha litt saft og zalo i en kopp...det skal fange dem[:)]

Det skal jeg prøve!

Sikker på det ikke er i blomstene? Jeg har nettopp kastet ut 2 grønnplanter pga fluene. Anbefaler å ta plantene ut på trappa i dagslys og rote litt i jorda. Da vil du se om det er fluer der. I mine krydde det. Og det smitter fort på di andre blomstene, siden di legger egg. Særlig vanlige butikkblomster får fort bananfluer..

Back
Topp