Små deler

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvor nøye er dere med leker med små deler nå? Det er jo veldig mye som er merket med at det ikke passer for barn under 3 år?

Jeg merker at jeg blir sløvere og sløvere. Ser litt an at det ikke er små kuler, og passer på mynter og slikt som jeg tenker er skummelt å sette i halsen. Merker at jeg tenker at ingen kan vel kvele seg selv på en liten leopard, og så får han leke med småleker uansett. Hvordan gjør dere det?

Her har han endel smådyr, som han leker kjempe masse med. Setter de opp på rekke og rad[:)]

Har blitt mer og mer av leker med litt mindre deler, tror det går fint nå [:)]

Men var litt skummelt her om dagen da hun satt lokket til pudder-boksen til dukka i halsen [:@]

Den var jo for stor til å sette seg ordentlig fast i halsen, så den satt i mellom tennene og halsen, og jeg plukket den ut med fingrene [:)]

vi er veldig obs på små leker, phillip har noen små leker, men dem kan han bare leke på soverom som er i andre etasje. leah kan finne på å sette alt i munnen og nå åler ho og kommer seg over alt.

Er litt mer slepphendt på små ting jeg også.. Føler at Ronja er forbi stadiet hvor hun putter alt i munn..Meeen samtidig så er det vel en kjans for at det skjer[X(]

Blitt sløvere vi og, med småfigurer osv. Hun putter ikke ting i munnen lenger (bortsett fra skiftenøkler har jeg funnet ut, hun følte visst at den lignet på en gaffel).. Hun er jo bevisst på hva ting er nå.. Finner hun rusk eller noe som er veldig smått, kommer hun faktisk til oss med det..

Håvard putter veldig lite i munnen, så her er det alle mulige leker i alle størrelser.

eg ser om det er noe som kan løsne og få i halsen, eller om det er noe lite som kan sette seg fast.. men han har mangen leker som det står 3+ på [:)]

Med en gutt på 3,5 år i tillegg, er det veldig vanskelig å ha leker som er kun til barn under 3 år..
Men heldigvis har ikke Jonathan vært ivrig på å putte andre ting enn mat og spiselige ting i munnen, så det går helt fint. [:)]
Til og med lego er tatt frem nå, og det er veldig moro å leke med. [:)]

jeg passer ikke på sebastian konstant, men titter bort til han.
han har eget pærlesett som han elsker, og det leker han med så mye han vil selvom jeg ikke er tilstedet.
sebastian har aldri vært den ungen som har puttet mest i munnen.
han er veldig sånn "fikse med småting gutt"..han interesserer seg for små ting å pirke med.

Back
Topp