små blemmer på tunga

Snart4barnsmor

Gift med forumet
Jeg har nå slitt veldig med en vond og sår tunge i noen dager. Tunga er veldig sår hele tida (slik som når man har brent seg kraftig med varm drikke) og kanten rundt tunga er blitt ruglete og full av hvite små blemmer. Jeg klarer ikke å spise og knapt drikke på grunn av smerten i tunga. Samtidig er det en besk smak i munnen hele tida. Hva kan dette skyldest og er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt det?

mannen min hadde oxo dette tidligre uten noe årsak , så gikk på apoteket og spurte der å fikk en sånn smerte dempende krem og da var det vekk etter 3-4 dager

Høres ut som After ja. Lillegutten min hadde det her tidligere i vår. Små hvite blemmer på tunga og i munnhulen. Hadde skikkeli vondt, og klarte nesten ikke spise. Fikk en slags krem som vi smurte på. Det lindret litt, men det tok nesten en uke til han var helt bra. Søk på After på lommelegen. Tror det ligger noe info der om hva det er og hva man kan gjøre...

bytt tannkrem^^ man kan også få det hvis man ikke holder munnen rein (kommer etter at du har pussa tennene,fordi da er bakterie floraen anderledes og tungen tar til seg noen stoffer i tannkremen du orginalt ikke "tåler") det er ikke farlig.. men ubehagelig.. jeg syns det er vondt..

jeg måtte slutte med solidox fordi jeg fikk blmmer hele tiden..

Back
Topp