Små blødninger

Schnuffy

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Hei!

Jeg var gravid for ca 6 mnd siden da jeg i uke 18 fant ut at fosters sluttet å leve i uke 15. Dette etter jeg hadde hatt masse blødninger over lengre tid og flere UL hvor man så ett levende foster.

Jeg er nå gravid igjen og har hatt noen små blødninger (ikke i det hele tatt like store som sist).

Jeg var på UL i går hvor vi så ett hjerte som slo =) (er i uke 8).

Hva tror du disse små blødningene kan komme av? Føler at jeg aldri klarer å glede meg med tanke på hva som skjedde sist......

Mvh "schnuffy"
 
Jeg blødde endel uke 8 og uke 9 og fra uke 12-14 så slapp av og pust og er du ekstremt bekymret så kontakt lege :)
 
Hei!

Jeg skjønner godt at du blir engstelig, når du har opplevd en abort tidligere.
Vi vet jo at i de fleste tilfeller, er det kroppens måte å ordne opp på - når den avstøter et foster.
Som regel er det fordi det kan ha skader som ikke gjør det levedyktig.
Men det gjør en jo ekstra bekymret hvis en blir gravid igjen :smiley-ashamed005

Småblødninger i starten av et svangerskap er veldig vanlig, og noen ganger er det en "festeblødning", altså en mindre blødning etter at egget har feste seg i livmor slimhinnen. Den kan vare en ukes tid.
Ellers ser vi ofte at hormonforandringen i svangerskapet kan gjøre at slimhinnene og små blodkar kan bli litt skjøre, og så sprekker de av og til. Da kan der komme en liten blødningsmengde.
Du skal ikke ha kraftig menstruasjonsblødning når du er gravid, det skal heller ikke komme blodklumper/ koagulert blod.
Så lenge det er små mengder, evt gammelt brunlig blod, utflod så høres det ikke ut som en pågående blødning.

Håper du klarer slappe av med at dette foreløpig høres helt normalt ut :Heartred

Lykke til videre i svangerskapet :)

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp