små barn som hoster til de spyr..

Maibaby i magen

Elsker forumet
sønnen min på snart 4 år har ofte forkjølelser og hoster mer eller mindre hele vinterhalvåret. og ofte så hoster han så mye at han kaster opp slim. det er som regel seint på kvelden, natta og på morgenen dette skjer. han var sånn i fjor vinter, og har begynt igjen nå.

er det normalt at barn stadig kaster opp slim ved hoste, og at hosten varer hele vinteren?

må legge til at i perioder går han rundt å kremter, som om noe irriterer, men veit ikke om det er en uvane han har fått, eller om det faktisk er noe som irriterer.

Uff, nei, jeg ville gått til fastlegen å fått en utredning på gutten. Kan være at han har en kronisk luftveisinfeksjon eller astma som trenger behandling. Kanskje han også har en eller annen type allergi som irriterer luftveiene.
Her har snuppa fått god hjelp av Bronkyl, slimløsende tablett + astmamedisiner når hun er tett og hoster mye.

God bedring til gutten din![:)]

Gutten her var en del slik i fjor, ikke så ille at han kastet opp hver natt, men innimellom.
Var hos legen og da hadde han hostevirus eller bakterie eller hva de nå kalte det[8D]

Fikk antibiotika og han ble bra, men det kom tilbake iallefall en gang til.
Han har begynt med en del hosting igjen nå så om han fortsetter drar jeg til legen og sjekker om det er det igjen[:)]

Han kastervjo ikke opp sånn ordentlig da etter hva du forteller.
Jeg har kols og jeg kan hoste til jeg brekker meg og da kommer det opp masse/lite slim. I følge legen min var ikke dt noe farlig, da får man i allefall opp slimet da i steden for at det skal ligge i bringa/lungene og surkle.

Men hadde absolutt hvertfall ringt legen eller legevakta for å høre. Kansje du kan få noe slim løsende slik at han slipper å hoste til han brekker seg.

Jenta her har også hosta så hun kaster opp i 1,5 mnd. Var hos fastlegen på fredag, og hun fikk Bricanyl. Synes ikke det hjelper stort, egentlig...

sån var sønnen vår også en lang periode i høst/tidlig vinter. Fikk ventoline og flutide inhalatorer og forstøvingskammer. Da ble gutten som før fra første kveld :) Brukte det i 3uker, og nå er han helt tilbake til normalen [:)]

Elias er/var slik.. Det var astmabronkitt, så han fikk det HVER gang han ble forkjølet.. Hjalp med astmamedisin, som vi nå bruker forebyggende..

ORIGINAL: Miss lilla

lungebetennelse?

Første jeg tenkte også. Snuppa var slik nemlig, da hun var et år.. Hun hadde sånn skikkelig "god" gammeldags lungebetennelse, helt tett og masse slim.
Det er  jo ikk værre enn å få det sjekket. Heller en gang for mye enn en gang for lite! [:)]

her bruker vi flutide og ventolide astmamedisin og foreløpig har det hjulpe litt! Håper han blir enda bedre etterhvert!

Sønnen min drev sånn i forrige uke.. Spydde ut senga fleeeere ganger om natta når han hosta.
Legen vår ville ikke gjøre noe, men ba meg gi han varm solbærsaft.
Han hoster fortsatt, men ikke til han spyr lengre.

Ta han med til legen du, det kan jo være noe som han må ha medisiner for å bli kvitt.

da er time hos legen bestillt. håper han får noe for den hosten sin. og at han bestiller time på øre-nese-hals, går ikke det her så mye sjuk han er.
fikk også beskjed om at det gikk mye lungebetennelse her i området, så om han blei mye verre, og fikk feber å blei dårligere skulle jeg bare dra på legevakta.

Hadde samme greia her for et par måbeder siden og gikk til legen. Fikk antibiotika for lungebetendelse, og hosten forsvant på en uks - magisk!

Meeeeen.. Nå er vi på'n igjen.. Skal be om en bedre utredning på nyåret.

God bedring til gutten din - håper legen finner ut av det!!

Min elste har infeksjonsartet astma, og går forkjølet fra høst til vår. Hun hoster ofte om kvelden/natta, og flere ganger i uken hoster hun til hun kaster opp slim. Hun får ventoline og flutide regelmessig for å forebygge, men med det skiftende været som er nå funker det dårlig. Hun får også slimløsende tabletter som funker noe bedre.

Sånn er det med guttungen min når han er forkjøla, han har astma da, begynte med flutide i forrige uke. merker bedring allerede og han hoster nesten ikke om natta lenger, sover bedre pga det[:)] skal tilbake i januar, for å snakke om hvordan det går osv. Er bare så glad for at han har det bedre[:)]

vår lille gjorde dette i går kveld, skikkelig ekkelt. Var til legen i dag og hvis ho har mange slike runder skal hun utredes for astma pga det er i familien, men legen lytta på henne og det hørtes veldig bra ut, så sannsynligvis bare en infeksjon. Lykke til og god bedring [;)]

ORIGINAL: TinyGiny

her bruker vi flutide og ventolide astmamedisin og foreløpig har det hjulpe litt! Håper han blir enda bedre etterhvert!

Her også + slimløsende hostesaft.. Og sønnen min kastet opp MYE slim.. Han er mye bedre nå etter at vi begynte på medisiner igjen [:)]

min stesøster hostet til hun spydde når hun var liten, viste seg at hun hadde astma, men den vokste hun fra seg[:)]

Tantungen min er slik. 1 1/2 år. Han har nettopp tatt blodprøver på sykehuset. de tror det kan være barneasma..

Kanskje barnet ditt har astma? For slik du beskriver sønnen din er som å høre om jenta mi som har astma.

Jenta mi har hosta sånn i en mnd, siste dagene har hun hosta til hun kaster opp..

Var til legen idag, og fant ut at hun har fått lungebetennelse.. Han sa først at det kunne være barneastma, for det var veldig likt det, siden hun ikke hadde noe feber eller noe..

Ville tatt han med til legen og få sjekka det[:)]

Back
Topp