Små barn som banner

*bølla*

Gift med forumet
Har en jente som er 2,5 år. Hun har begynt å banne noe veldig. Bl.a. sier hun "faens, jævla dritt"[&:][:'(]

Vet ikke hvor hun har lært dette, men jeg synes det begynner å bli et stort problem. Det er IKKE moro å stå i kassa i en butikk full av folk når ungen hyler ut diverse banneord fordi hun ikke får viljen sin.[8|][:@][:'(]

Har en gutt på 2,4 som syntes det er veldig gøy å si faen.. Men når han har gjort det nå så sier jeg : Neeeeei, vi sier søren [:D] Og ler litt av det, så nå sier han det i steden for "chø'ørn"

ORIGINAL: Frk.Råsa!

Har en gutt på 2,4 som syntes det er veldig gøy å si faen.. Men når han har gjort det nå så sier jeg : Neeeeei, vi sier søren [:D] Og ler litt av det, så nå sier han det i steden for "chø'ørn"

Det har vi forsøkt, men da bare ler hun og fortsetter å si faen[&:]

Når ungene kommer i den alderen snapper de jo opp ord så fort at det holder at en eneste ungdom i tenårene hyler det ut i nærheten så er ordet lært...
Hjelper ikke at vi aldri bruker ordet hjemme da.
Men det hjelper at barna ser at ordene ikke brukes i daglig tale hjemme vil jeg tro. Jeg kan hvertfall mange ord jeg slett ikke bruker men som ligger parkert baki hukommelsen likevel[:D]

Kanskje barnehagen kan fokusere litt på språk en liten uke?
Tror mange dårlige vaner lettere stoppes i fellesskap[:)]

En sjelden gang bruker mannen min ordet faen, men det er toppen et par ganger i året.

Vi er begge veldig bevisst språket når ungene er i nærheten[8D] 

Har en gutt på snart 22 mnd som sier FUCK!! [:'(]
har to brødre på 19 og 21 som ikke alltid tenker seg om når de er rundt oss![:-][8D]

Våres eldste har kommet me "satan" nån ganga[&:] Men heldivis kun når han slår sæ da[8D] Rart at han ikkje har snappa opp mere, pappaen hannes bannes VÆLDI mye[>:] I annakvær setning ca... Så kanskje han bare e vant me det å ikkje tar det tel sæ[;)]

hadde en periode når eldtsemann var rundt 2,5 år som han sa faen til alt.. Ganske flaut når vi var ute blandt folk. Hvis jeg sa til han at det ikke var lov og si det så sa han det hele tiden, overså jeg det ga han seg ganske fort..

Værre var det når jeg passet på jentungen til ei veninna av meg. Jeg hadde hvert og hentet henne i barnehagen og vi skulle ta t-banen hjem (hun var 3 år).
Hun hadde med seg dukkevognen sin og en dukke..
Plutselig så reiser hun seg opp og går til dukkevognen og skriker "Se til hælvete og sov din jævla drittunge"[&:]
Trodde jeg skulle dø. Fikk mange stygge blikk ja.

Her går det i "Kjære vene" og "i alle dager" ennå, heldigvis. Da ler vi og har det moro med de kraftuttrykkene. Men jeg har litt lett for å si "herregud", noe jeg virkelig prøver hardt å slutte med, for jeg synes egentlig det er et av de verre uttrykkene. Håper ikke hun snapper opp det[&:]

mellomste vår hadde er perode da han sa helbette (helvette). Vi overså det, og da gikk det over av seg selv.
Jeg ble nesten utskjelt på butikken av en veldig "kristen" dame. Hun mener selv hun er kristen, men slenger drit i alt og alle, så jeg er ikke helt enig i det da. Hun hørte i alle fal gutten vår, og hun lirte av seg både det ene og det andre. Jeg lot som jeg ikke hørte det, men var ekstremt fristet til å slenge noe tilbake. Hun sa næmlig at "barn blir som de bli oppdratt", og da to av hennes døttre var yngre, ble de bare kalt for ff......
Samme damen kalte søsteren min for hore, fordi en cm av magen hennes viste mellom genseren og buksen[8|]

sønnen min på 2 år sier shitt

Back
Topp