Små barn og skift jobb

Rea25

Forelsket i forumet
Hei :happy:

Dere som jobber skift, hvordan syns dere det går.
Jobben skal plutselig begynne med dette, er snakk om 12 timer arbeidsdager fordelt slik:
12 timer dag jobb 1 uke, så 12 timer natt en uke også med en uke fri.

Syns dere dette virker som grei jobbing, den uka jeg jobber natt, så vil jo ikke ungene se meg i det hele tatt den uka, siden jeg da kommer hjem og sover når de våkner og når de kommer hjem fra barnehagen, så har jeg allerede dratt på jobb :hungover:
 
Jobber i helsevesenet og jobber nå kun natt. Jobbet D/A vakter frem til jeg fikk yngste som blir 2 år i august. Helt greit med netter, har en del fri, kommer hjem akkurat i det barna skal avgårde til skole/bhg og sover mens de er der. Står opp og spiser middag, lekser og fritidsaktiviteter før jeg dupper litt av igjen når ungene er i seng. Har stort sett 2-3 netter på rad (10 timer) så ca 1 uke fri. Har 2 uker med 4 netter på rad, den er blytung. Jeg sover utrolig dårlig etter nattevakt, men syter med å gå tilbake til D/A også, nå kan jeg jobbe redusert uten å tape særlig økonomisk på det. Så skal jeg bytte jobb så blir det til ren dagstilling. Får se hvor lenge jeg holder ut på natt.
 
Både jeg og mannen min jobber som prosessoperatører på et smeltverk, vi har 17 dager langfri etter en periode. Så når den ene er på jobb, har den andre langfri. Der har vi både 12 timere og 1 uke med nattvakt i strekk, ser så vidt sønnen vår på nattuken, men det er en liten uke av en periode. Så synes absolutt det er verdt det når langfrien kommer og vi kan kose oss sammen da! Men merker jo at en dag hadde det vært godt med vanlig 7-15, for nattlivet er tungt uansett, men vi er unge og det funker nå :Heartpink
 
Jeg jobbet skift. Morgen og kveldsvakt. Matbutikk.
Funket ikke for meg. Så jeg fant ny jobb. Nå jobber jeg max til klokken 17. Det funka for meg
 
Oppdatering :)
Det endte med at jeg byttet jobb. Nå er det 40 timers uke, og jobber når det passer meg :)
 
Før va jeg veldig opptatt av høyest mulig stilling. Mest mulig penger. Men når barna kom i bildet innså jeg at jeg måtte være mamma og funke også.
Jeg jobber 60 nå. Og det funker greit for meg.
 
Jobber 12/24 timers. Kan heldigvis levere i bhg før vakt men på 12timers vaktene er jeg jo ikke hjemme før lenge etter leggetid.
På helgene er det 36/60timers… den vakta på 60timer er lang. 36(3x 12 fredag lørdag søndag) ser jeg henne heller ikke men vi samsover så har litt tid med henne lell.
Men jeg har mye fri imellom vaktene mine, så heldig å kunne ha hjemme fra bhg når jeg vil :)
 
Back
Topp