Egentlig ikke så vanskelig..
en viktig ting dere må spørre dere selv først er: er det dere som styrer huset?
Veldig ofte tror man at man har kontroll på huset/ familien, men så er det hunden som egentlig er the big boss..og menneskene er underdanige.. ergo man får mye bjeffing, hopper opp på mennesker osv (sier ikke at deres hund er slik altså

)
Min far jobber med hunder så her er et tips til fremgangsmåte:
Dagen dere skal komme hjem, få noen til å trimme hunden ganske bra før dere kommer hjem, ganske viktig!!( da får dere en rolig, mindre energisk hund når dere kommer hjem, da flat coat er som regel en veldig energisk rase)
Når dere kommer inn la deg eller mannen din ( den av dere som er hundens "sjef" som den hører mest på) bære barnet... IKKE anerkjenn hunden før den har roet seg over hvor ekstatisk den er for å se der... (antar jeg..) man ønsker ikke å rose en hyper overenergisk hund..
Når alt har roet seg, så hilser en av dere på hunden først, sett dere på en sofa (ikke legg barnet på gulvet eller slikt) fortsatt hold barnet. Grunn til dette er at hunden skal forstå at barnet er en del av flokken, og en del av sjefene i huset. Dere skal bestemme når hunden skal få lov til å komme nærmere, ikke la hunden nærme seg uten at dere "har gitt den lov".
Så bare sett dere ned la hunden roe seg, så kan dere gå bort til hunden sette dere på huk og la den sniffe litt.. til den er ferdig og avslutter selv...
så lenge den forstår at den er en del av "flokken".. så skal det ikke bli noe problemer.. sjalusi er en mennskelig egenskap vi tilegner hundene våre.. bare pass på at den får rikelig med mosjon og selvfølgelig litt kjærlighet den og. Så kan jeg ikke se at dette skal bli noe problem
.

Problemene oppstår som regel at hunden ikke får nok mosjon, pga av mangel på tid, og da overfører energien til noe annet..(som regel noe negativt)
oi dette ble langt! sorry! hehe
Håper det går bra!! Kjempespennende dette her!