Små barn og ct undersøkelse.

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Noen som har vært i den situasjonen?

Kan hende lillegutt skal til ct, egentlig ganske sannsynlig.
Venter en time til lungeavdelingen på Haukeland i posten snart. Men etter og snakket med kirurgen på tlf idag, så fikk jeg inntrykk av at minimannen må ha en ct undersøkelse. Får sikkert vite mer når vi kommer til kontroll.

Men iallefall, når de er så små, de må vel ha narkose da elle?
Blir de innlagt dagen før da, eller er det dagpost?

Og fasting? Hvor lenge må de eventuelt faste? Minimannen er vant til og spise ofte! Kan bli et mareritt det der :/

Cutie Funny Bubbles skrev:
På en ct skal enn ligge helt rolig. og det gjør jo ikke små barn. så ja da blir det narkose.

Gutten her var til MR han da her føre sommern. nå hadde vi mr time kl 9 om morgenen. og siden vi bodde 10 mil unna sykehuset så overnattet vi på sykehuset.
Da skulle han faste fra midnatt. Og kom hjem samme dag som narkosen ble satt. Bare skulle passe på at dem tisset og spiste først. Eller det med mat var det jeg som passet på. for jeg hadde hørt noen kunne bli uvelle med å være i narkose og ville ikke ha en uvell unge i bilen i 10 mil.

Takk for svar :)

Har noenlunde den avstanden fra sykehuset vi og, så om vi får time tidlig på dag da så får vi legge oss inn en plass :)

Faste fra midnatt :/ Ja det kan bli en heftig natt for lillemannen her det :/

Huff :(

Er det snakk om gammel unge?
Er det CT av lunger tar det 2 sek. men man må ligge stille ja. Fasting kommer helt an på hva man skal ta bilder av og om man trenger kontrast. For helt vanlig lunge CT, er det vanligvis ikke nødvendig.
Noe spesiellt de er på jakt etter på bildene?

Back
Topp